Τοποθετημένο σε ένα νευραλγικό τμήμα της αγοράς, το μικρομεσαίο Peugeot 308, ένα αυτοκίνητο με σαφώς οικογενειακό προσανατολισμό, έρχεται να κατατροπώσει κυριολεκτικά τους πάντες στον τομέα της άνεσης, δείχνοντας ταυτόχρονα ότι οι ντίζελ και δεν καταθέτουν τα όπλα, και λόγο ύπαρξης έχουν…

Κάποτε θα λέγαμε ότι το 308 ανήκει στην πλέον δημοφιλή κατηγορία της αγοράς αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Σήμερα, μπορεί η κρίση να άλλαξε κάπως το συσχετισμό δυνάμεων, αλλά αυτοκίνητα όπως το Peugeot της δοκιμής μας, αλλά και τα VW Golf, Ford Focus, Opel Astra, Toyota Auris κλπ. τα οποία καλείται να αντιμετωπίσει, εξακολουθούν να είναι σημαντικά και με βάση το πλήθος των πωλήσεων που αντιπροσωπεύουν, αλλά και με βάση τις ανάγκες που μπορούν να καλύψουν.

Βλέπετε, τα 4,25 μέτρα μήκους και το 5θυρο αμάξωμα αποτελούν τις προϋποθέσεις δημιουργίας ενός πρακτικού μεταφορικού μέσου, που λόγω του «χάτσμπακ» στιλ μπορεί να γίνει το αγαπημένο αυτοκίνητο όχι μόνο του τυπικού οικογενειάρχη, αλλά και του αμετανόητου εργένη…

Οι χώροι για επιβάτες είναι επαρκείς, αν και στο πίσω κάθισμα τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι καλύτερα (την ευθύνη εδώ προφανώς έχει το περίφημο i-cockpit της Peugeot, που «σπρώχνει» κάπως τον οδηγό προς τα πίσω), το πορτμπαγκάζ είναι αρκετά ευρύχωρο, όμως αν για κάτι μας άρεσε ιδιαίτερα το εσωτερικό είναι το design και -κυρίως- η εξαιρετική ποιότητά του – μια ποιότητα που η γαλλική εταιρία την έχει ενσωματώσει και σε άλλα μοντέλα της.

Ο 1600άρης ντίζελ είναι σίγουρα από τα δυνατά χαρτιά του 308. Δεν έχει κανένα πρόβλημα να κινήσει γρήγορα το μάλλον βαρύ αυτοκίνητο (1385 κιλά) – και μην κοιτάτε μόνο τα πολύ καλά 0-100 km/h και την υψηλή τελική ταχύτητα, εκείνο που μετράει περισσότερο είναι η σβελτάδα με την οποία σου επιτρέπει να κινείσαι στην καθημερινότητά σου, με λίγο γκάζι και καταναλώνοντας χαρακτηριστικά χαμηλές ποσότητες καυσίμου. Στο ταξίδι, αν συγκρατηθείς εύκολα πλησιάζεις τα 6,0 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη υπολογίζεις κάτι παραπάνω από 6,5.

Η απλή ανάγνωση των τεχνικών χαρακτηριστικών, στα οποία η ανάρτηση εμφανίζεται με τυπικότατες επιλογές («γόνατα» ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) δεν μπορεί να δώσει καμία ουσιαστική πληροφορία για τον τρόπο που κινείται το 308. Η φημισμένη για τις αναρτήσεις της γαλλική σχολή δίνει «ρέστα» με το μικρομεσαίο Peugeot να ισοπεδώνει – με χαρακτηριστικά αθόρυβο τρόπο - τις κακοτοπιές του οδοστρώματος, δίνοντας συχνά-πυκνά στους επιβάτες την αίσθηση ότι βρίσκονται πάνω σε ένα πουπουλένιο στρώμα. Μια αίσθηση που ενισχύεται από την πολύ καλή ηχομόνωση, καθώς ο θόρυβος είναι περιορισμένος ακόμα και στις μεγάλες ταχύτητες. Ακούγεται ενδεχομένως υπερβολικό, ωστόσο είναι βέβαιο ότι τέτοια άνεση συναντάμε συνήθως σε αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών, κατά πολύ ακριβότερα.

Με τιμή εκκίνησης τα 20.400 ευρώ, είναι φανερό ότι ο τιμοκατάλογος του Peugeot 308 είναι τουλάχιστον ενδιαφέρων, ενώ με 22.600 παίρνει κανείς ένα πραγματικά “πλούσιο” αυτοκίνητο με εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και ένα πλήρες πακέτο βοηθημάτων – ανάμεσά τους και αυτό που επαναφέρει το αυτοκίνητο στη λωρίδα κυκλοφορίας (επενεργώντας στο σύστημα διεύθυνσης) αν δεν έχεις ανάψει φλας, κάτι που μπορεί να σου σώσει τη ζωή.

* τυποποιημένη, πόλη / εκτός πόλης / συνδυασμένος κύκλος

** έκδοση “Active” με: 6 αερόσακους, ABS, ESP, hill assist, cruise control, σύστημα επαγρύπνησης οδηγού, αυτόμ. διζωνικό κλιματισμό, ηχοσύστημα με Bluetooth, USB & χειριστήρια στο τιμόνι, 4 ηλ. παράθυρα και ηλεκ. αναδιπλ. καθρέπτες, ζάντες αλουμινίου 16’’ κλπ. Η έκδοση “Allure” με επιπλέον ραντάρ παρκαρίσματος μπρος-πίσω, το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδηγού “Pack DRIVE ASSIST I” κ.ά. κοστίζει 22.600 ευρώ.

ΥΠΕΡ Oδική συμπεριφορά, άνεση ανάρτησης, ποιότητα κατασκευής, ηχομόνωση, πρόθυμος κινητήρας, επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση, εύχρηστος επιλογέας

ΚΑΤΑ Μέτριος χώρος στο πίσω κάθισμα, «ανύπαρκτες» ποτηροθήκες

Πηγή: Νέα Σελίδα