Ξεκινάμε με τη διευκρίνηση ότι ο όρος «νέο» αφορά το λεγόμενο “facelift” του μοντέλου που λανσαρίστηκε το 2013, για να διευκρινήσουμε ότι το Qashqai που οδηγήσαμε για σας δεν είναι βέβαια κάτι εντελώς καινούριο, αλλά ένας άξιος διάδοχος, βελτιωμένος στα σημεία, του πιο καλοπουλημένου στην Ελλάδα SUV, τα τελευταία χρόνια.

Ας δούμε λοιπόν πόσο καλό είναι το Qashqai, ξεκινώντας από τα οφθαλμοφανή, την εξωτερική εμφάνιση (πιστεύουμε ότι αυτό το Nissan αρέσει...), την ποιότητα κατασκευής και τους χώρους, σημειώνοντας ότι έχουμε να κάνουμε με ένα ευρύχωρο εσωτερικό που δείχνει και είναι επαρκώς ποιοτικό, προσφέρει μπόλικο «αέρα» για γόνατα και κεφάλια στους πίσω επιβάτες, αλλά και ένα πρακτικό πορτμπαγκάζ με διπλό πάτο, που μπορεί να χωρέσει αρκετές αποσκευές, έστω και αν με τα 430 λίτρα του δεν δικαιούται τον τίτλο του κορυφαίου.

Οι πόρτες μπορεί να μην δίνουν την αίσθηση της βαριάς κατασκευής, η απουσία όμως τριγμών στις αναμετρήσεις με τις κακοτοπιές του οδικού δικτύου επιβεβαιώνει την ακαμψία και την αντοχή της κατασκευής.

Δυνατό χαρτί του Qashqai ο προερχόμενος από τη Renault τουρμποντίζελ των 1,5 λίτρων, που τον έχουμε δει σε διάφορες εκδόσεις ισχύος να κινεί πολλά μοντέλα της Nissan, της Renault και της Dacia. Στη δική μας περίπτωση, με την ισχύ να φτάνει τους 110 ίππους, ο κινητήρας αυτός δεν έχει κανένα πρόβλημα να κινήσει γρήγορα τον σχεδόν 1,5 τόνο του Qashqai (με σύμμαχό του το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο με τη σωστή κλιμάκωση) δίνοντάς μας μόνο ένα «δικαίωμα»: στις πολύ χαμηλές στροφές (λίγο πάνω από το ρελαντί) εμφανίζει έναν ενοχλητικό δισταγμό στο πρώτο πάτημα του γκαζιού – θυσία στο βωμό της οικολογίας. Όμως από κει και πέρα τα σχόλια για την απόδοσή του είναι μόνο θετικά, καθώς καταφέρνει να κινεί το βαρύ αυτοκίνητο καταναλώνοντας στην πράξη μόνο 6,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα.

Η ανάρτηση, τώρα, προσφέρει οδική συμπεριφορά που θυμίζει «κανονικό» ΙΧ, διώχνοντας μακριά οποιοδήποτε φόβο μπορεί να εμπνεύσει σε μια γρήγορη στροφή ένα ψηλό αυτοκίνητο, ενώ αξιοσημείωτη είναι και η ευστάθεια στις ψηλές ταχύτητες, στον αυτοκινητόδρομο. Και αυτό δεν συμβαίνει εις βάρος της άνεσης, η οποία κυμαίνεται σε αρκετά καλά επίπεδα, έστω και αν η ανάρτηση παράγει κάποια -μικρής ισχύος- ηχητικά εφέ, στις αναμετρήσεις της με τις λακκούβες. Από κει και πέρα η βελτίωση της ηχομόνωσης σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, είναι αισθητή και η καθημερινότητα των μετακινήσεων είναι δεόντως πολιτισμένη.

Η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς (και αυτό είναι ο κανόνας πλέον της κατηγορίας) ωστόσο η απόσταση από το έδαφος είναι εκείνη που επιτρέπει στον οδηγό να κινηθεί στο δασικό οδικό δίκτυο χωρίς προβλήματα.

Οι νέες τεχνολογίες που φέρνει μαζί του το νέο Qashqai δεν είναι λίγες, με τις πιο προηγμένες από αυτές, όπως Ευφυές Σύστημα Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης  (Intelligent Emergency Braking) ή το Cross Traffic Alert να είναι στάνταρ στην πιο ακριβή έκδοση “Techna”, που κοστίζει 27.790 ευρώ. Εμείς, έχοντας, οδηγήσει την “Accenta” θα επιλέγαμε τελικώς την “N-Connecta” (τιμή: € 25.190) διότι εκτός των άλλων διαθέτει μεγάλη οθόνη αφής 7’’, συνδυασμένη με κάμερα οπισθοπορείας και ραντάρ παρκαρίσματος – στοιχεία που είναι σχεδόν απαραίτητα σε αυτοκίνητα τέτοιου ύψους, που δεν προσφέρουν και το καλύτερο δυνατό οπτικό πεδίο προς τα πίσω.

Υπέρ

Επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση, οδική συμπεριφορά (για τα μέτρα της κατηγορίας) ποιότητα, χώροι για επιβάτες, τιμή

Κατά

Δισταγμός κινητήρα στις πολύ χαμηλές στροφές, ορατότητα προς τα πίσω

Πηγή: Νέα Σελίδα