Αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της στον τομέα της εξέλιξης κινητήρων εσωτερικής καύσης, δείγματα της οποίας έχουμε κατ’ επανάληψη δει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 στο οποίο όπως είναι γνωστό συμμετέχει εδώ και 40 χρόνια, η Renault παρουσίασε ένα νέο κινητήρα, ενταγμένο στη λογική του downsizing.

Ads

Πρόκειται για έναν εντελώς νέο τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζίνοκινητήρα άμεσου ψεκασμού, με την κωδική ονομασία HR13, ο οποίος εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Daimler και θα τοποθετηθεί για πρώτη φορά στα νέα Scenic και Grand Scenic.Ο νέος κινητήρας έχει χωρητικότητα 1,3 λίτρων, και θα είναι διαθέσιμος σε μία σειρά εκδόσεων με απόδοση από 115 έως και 160 ίππους.

Διαθέτοντας μια σειρά προηγμένων τεχνολογιών, όπως ειδική επένδυση στους κυλίνδρους για μείωση των τριβών και βελτιστοποίηση της απαγωγής θερμότητας, ο νέος κινητήρας ξεχωρίζει τόσο για την απόδοση, όσο και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας. Η αύξηση της πίεσης του συστήματος άμεσου ψεκασμού στα 250 bar, ο σχεδιασμός του θαλάμου καύσης και το διπλό σύστημα μεταβλητού χρονισμού, προσφέρουν, σύμφωνα με τη Renault, κορυφαία ελαστικότητα τόσο στις χαμηλές όσο και τις μεσαίες στροφές, με παράλληλα εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

image

Ads

Η αξιοπιστία του συνόλου έχει εξασφαλιστεί από τις εξελιγμένες μεθόδους παραγωγής που εφαρμόζει η Renault, αλλά και από τις εντατικές δοκιμές του νέου κινητήρα που ξεπέρασαν τις 40.000 ώρες.

Το νέο κινητήριο σύνολο συνδυάζεται με μηχανικά κιβώτια, καθώς και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC. Μετά τα Scenic και Grand Scenic, τα οποία αναμένεται να είναι διαθέσιμα με το νέο σύνολο μέσα στο 2018, ο κινητήρας θα χρησιμοποιηθεί και σε άλλα μοντέλα του GROUPE RENAULT.