Διευρύνεται η γκάμα του Fiat 500 με την προσθήκη της έκδοσης των 105 ίππων, του γνωστού δικύλινδρου κινητήρα 0.9 Twinair. Ο νέος κινητήρας έχει παραπλήσια (θεωρητική-τυποποιημένη) κατανάλωση με τον Twinair των 85 ίππων (4,2 λίτρα/100 χλμ. στον συνδυασμένο κύκλο δοκιμών) και χαμηλές εκπομπές CO2, μόλις 99 g/km, που συνεπάγονται απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας. Του Νίκου Λουπάκη

Ads

Ταυτόχρονα καλύπτει και τις αυστηρές μελλοντικές προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 6, οι οποίες θα τεθούν σε ισχύ το φθινόπωρο του 2014 για τα νέα μοντέλα και το 2015 για τα ήδη υπάρχοντα.

Ο νέος κινητήρας αποδίδει την ισχύ των 105 ίππων στις 5.500 στροφές, και τη ροπή των 145 Nm στις 2.000 στροφές (το 80% της μέγιστης ροπής είναι διαθέσιμο από τις 1.750 στροφές), συνδυάζεται δε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Οι καλές επιδόσεις που προσφέρει το αυτοκίνητο (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10”, μέγιστη ταχύτητα 188 χλμ./ώρα) ενισχύουν την οδηγική απόλαυση που προσφέρει το 500 και προσφέρουν δυνατότητες που ξεπερνούν τα στενά όρια της πόλης.

Σημειώνουμε επίσης ότι το «500αράκι» είναι συνολικά αναβαθμισμένο στις εκδόσεις Twinair 105 hp και εφοδιάζεται με πίσω δισκόφρενα και ολοκληρωμένο σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESP με ASR, MSR και Hill Holder στον βασικό εξοπλισμό.

Ads

Ο κινητήρας 0.9 Twinair 105hp διατίθεται στις εκδόσεις Lounge και Sport του Fiat 500, όπως επίσης και στην έκδοση Lounge του cabrio Fiat 500C, σε τιμές κατά 800 ευρώ υψηλότερες από αυτές των αντίστοιχων εκδόσεων 0.9 Twinair 85hp. Οι τιμές ξεκινούν από 11.040 ευρώ (με όφελος απόσυρσης και προωθητική ενέργεια).