Ενώ οι πωλήσεις του Mokka βαίνουν καλώς, με περισσότερες από 275.000 μονάδες να κυκλοφορούν στο δρόμο, η Opel ανακοίνωσε ότι από τις αρχές του 2015, θα «φορά» και το νέο 1.6 CDTI turbo diesel (100 kW/136 hp) της εταιρίας. Το Mokka κάνει πρεμιέρα με αυτή τη νέα γενιά κινητήρα στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι “Mondial de l’Automobile 2014” (4 – 19 Οκτωβρίου).

Ads

Αυτός ο «αθόρυβος», σύμφωνα με την Opel, τετρακύλινδρος diesel θα αντικαταστήσει τον υπάρχοντα 1.7 diesel στη γκάμα του Mokka, προσφέροντας περισσότερη ισχύ (+ 6 hp) και ροπή (+20 Nm), από λιγότερα κυβικά εκατοστά, και σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση. Το λανσάρισμα αυτής της high-tech μονάδας θα αναβαθμίσει τη γκάμα κινητήρων του Mokka που αποτελείται από σύνολα βενζίνης, diesel και LPG.

Ο ζωηρός 1.6 CDTI αποτελεί μέλος μιας νέας οικογένειας αλουμινένιων diesel της Opel. Η έκδοση 100 kW/136 hp αποδίδει 85 hp ανά λίτρο και ροπή 320 Nm και επιτρέπει στο Mokka 1.6 CDTI να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 9,9 δεύτερα και από τα 80 στα 120 km/h με πέμπτη σχέση στο κιβώτιο σε 9,9 δευτ. Η τελική ταχύτητα είναι 191 km/h. Ο αθόρυβος diesel συνδυάζεται με το εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο της Opel και το στάνταρ σύστημα Start/Stop χάρη στο οποίο το 1.6 CDTI Mokka καταναλώνει (θεωρητικά τουλάχιστον) μόλις 4,1 l/100 km στο μικτό κύκλο εκπέμποντας μόλις 109 g CO2/km – σχεδόν 0,5 l/100 km λιγότερο καύσιμο και 11 g/km λιγότερο CO2 από τον προκάτοχό του των 1.700 κυβ. εκατ. Ο νέος diesel πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6, που σημαίνει ότι είναι καθαρός όσο ένας εφάμιλλος βενζινοκινητήρας.

Επιπλέον των πολυάριθμων μέτρων για τη βελτίωση της πολιτισμένης λειτουργίας, οι μηχανικοί μελέτησαν και τρόπους εξοικονόμησης βάρους, χρησιμοποιώντας αλουμίνιο αντί χυτοσίδηρο στο μπλοκ του κινητήρα – ‘πρωτιά’ στην παραγωγή μονάδων diesel της Opel. Η πλάκα έδρασης στροφάλου και η κυλινδροκεφαλή επίσης κατασκευάζονται από αλουμίνιο, πετυχαίνοντας μία συνολική μείωση βάρους πάνω από 20 kg.

Ads

Άλλοι παράγοντες που συμβάλλουν στις «καθαρές» επιδόσεις είναι ο υπερσυμπιεστής VTG με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας (variable turbine geometry) και το σύστημα ψεκασμού common-rail υψηλής πίεσης. Μπεκ ικανά να παρέχουν καύσιμο με πίεση μέχρι 2.000 bar και 10 παλμούς ψεκασμού ανά κύλινδρο διασφαλίζουν πλούσια ισχύ, βελτιωμένο σπρέι καυσίμου και αποδοτικό μίγμα με τον αέρα εισαγωγής. Για να πληροί τα πρότυπα Euro 6 στο Mokka, ο 1.6 CDTI χρησιμοποιεί Lean NOxTrap (LNT), ένα σύστημα μετεπεξεργασίας καυσαερίων πριν το φίλτρο σωματιδίων diesel που συγκρατεί και μειώνει τα οξείδια του αζώτου (NOx).

Παραγγελίες για το Mokka με τη νέα γενιά κινητήρα θα αρχίσουν από το τέλος της χρονιάς, ενώ αναμένεται στις εκθέσεις των Διανομέων στις αρχές του 2015.