Ένα νέο υβριδικό SUV, για την ακρίβεια την υβριδική έκδοση του CR-V, με ένα επίσης νέας σύλληψης υβριδικό σύστημα παραγωγής και μετάδοσης ισχύος πρόκειται να αποκαλύψει στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης η Honda. 

Τιμώντας την παράδοση, η ιαπωνική εταιρία θα παρουσιάσει το νέο της μοντέλο με τη μορφή πρωτοτύπου (CR-V Hybrid Prototype) που όμως ελάχιστα θα διαφέρει από το μοντέλο παραγωγής που θα ακολουθήσει.

Είναι λοιπόν προφανές ότι το Honda CR-V Hybrid Prototype αποτελεί προάγγελο του πρώτου ηλεκτροκίνητου SUV της μάρκας στην Ευρώπη, ενώ η εμφάνισή του ισοδυναμεί ταυτοχρόνως με την πρώτη αποκάλυψη του νέου CR-V σε Ευρωπαϊκό Σαλόνι Αυτοκινήτου.

Το υβριδικό σύστημα i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) του CR-V Hybrid Prototype περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα, ένα δίλιτρο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα κύκλου Atkinson (2.0 – VTEC) για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και ελκτικής ισχύος, αλλά και μία γεννήτρια. Συμβατικό κιβώτιο ταχυτήτων δεν υπάρχει – στη θέση του υπάρχει ένα σύστημα μετάδοσης με μία μόνο σχέση που δημιουργεί άμεση σύνδεση μεταξύ των υποσυστημάτων, επιτρέποντας ομαλή μεταφορά ροπής στο σύστημα.

Το σύστημα i-MMD καθορίζει από μόνο του τον τρόπο λειτουργίας του κάτι που σημαίνει ότι ο οδηγός δεν χρειάζεται να επιλέγει μεταξύ των τριών προγραμμάτων οδήγησης, EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive.

Στο EV Drive, ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί ενέργεια αποκλειστικά από τις μπαταρίες, προσφέροντας κίνηση μηδενικών ρύπων με τον ηλεκτροκινητήρα. Στο Hybrid Drive, ο βενζινοκινητήρας παρέχει ισχύ στη γεννήτρια, που με τη σειρά της τροφοδοτεί με ρεύμα τον ηλεκτροκινητήρα. Στο πρόγραμμα αυτό, η περίσσεια ενέργειας από τον βενζινοκινητήρα αξιοποιείται για την επαναφόρτιση της μπαταρίας. Στο Engine Drive, οι τροχοί κινούνται απευθείας από τον βενζινοκινητήρα, με μία ‘on-demand’ στιγμιαία αύξηση μέγιστης ισχύος από τον ηλεκτροκινητήρα.

Στις περισσότερες περιπτώσεις οδήγησης στην πόλη, το CR-V Hybrid θα χρησιμοποιεί τα προγράμματα Hybrid Drive και EV Drive για καλύτερη απόδοση, ενώ το Engine Drive θα ενεργοποιείται για να επιτευχθεί η μέγιστη επιτάχυνση, αλλά και για αποδοτική οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο.

Σημειώνουμε ότι το νέο CR-V θα διατίθεται και με τον 1.5 L VTEC TURBO βενζινοκινητήρα της Honda, αλλά δεν θα κυκλοφορήσει με κινητήρα diesel στις Ευρωπαϊκές αγορές. Περισσότερες λεπτομέρειες για το νέο Honda CR-V για την Ευρώπη θα υπάρξουν όταν το μοντέλο παραγωγής αποκαλυφθεί επισήμως, στις αρχές της επόμενης χρονιάς.