Mία εντελώς διαφορετική προσέγγιση για τα δεδομένα της γαλλικής εταιρίας με σήμα τον λέοντα αποτελεί το νέο Peugeot 408, πού από τετράθυρο σεντάν έγινε πεντάθυρο “fastback” ενώ «ψηλώνοντας» δεόντως απέκτησε και τον μοδάτο χαρακτήρα του Crossover. Ενώ δεν είναι παράξενο που το μοντέρνο design έρχεται να συναντήσει τη σύγχρονη αντίληψη των συστημάτων κίνησης – και το νέο Peugeot 408 θα είναι διαθέσιμο και με κινητήρες βενζίνης, και με plug-in Hybrid σύστημα κίνησης, αλλά και σε πλήρως ηλεκτρική έκδοση.

Ads

Θέλοντας να προσδιορίσουμε και την κατηγορία στην οποία εντάσσεται, αλλά και τον χαρακτήρα του νέου μοντέλου, του νέου Peugeot 408, θα ξεκινήσουμε αναγκαστικά από τις διαστάσεις του – οι οποίες μόνο μικρές δεν είναι.

Με μήκος, λοιπόν, που φτάνει τα 4,69 μ., το νέο Peugeot έρχεται να αντιπαρατεθεί με μοντέλα της κατηγορίας D – αν και η μαμά Peugeot λέτει ότι αυτό συμπληρώνει την γκάμα της στην κατηγορία C (τα λεγόμενα μικρομεσαία), γιατί στην κατηγορία C υπάρχει το 308 το οποίου το μήκος είναι αρκετά κάτω από 4,5 μέτρα. Μπορεί κανείς βεβαίως να θεωρήσει ότι έχουμε να κάνουμε με μοντέλο που θα αντιπαρατεθεί στα σεντάν της κατηγορίας C (των οποίων το μήκος ξεπερνά τα 4,5 μ.) οπότε υπό αυτή την οπτική το 408 είναι και αυτό «μικρομεσαίο». Αλλά σίγουρα όχι τυχαίο… Ενώ αν επεκταθούμε και στα SUV της κατηγορίας C, το νέο 408 έρχεται να παραταχθεί και δίπλα στο Peugeot 3008.

Εάν τώρα ρωτήσετε κατά πόσον όλα αυτά έχουν κάποια σημασία για τον υποψήφιο αγοραστή, η απάντηση είναι ότι η κατηγορία τελικά δεν παίζει κανένα ρόλο! Αυτό που θα μετρήσει ο αγοραστής είναι κατά πόσον το αυτοκίνητο καλύπτει τις ανάγκες του από την άποψη των χωρών, των επιδόσεων, αλλά και των άλλων απαιτήσεων που ενδεχομένως να έχει – και επειδή η απαίτηση του ύψους, δηλαδή του SUV χαρακτήρα, γίνεται όλο και πιο έντονη, μπορούμε να πούμε ότι το νέο Peugeot 408 είναι μέσα σε αυτό το παιχνίδι, ποντάροντας από τη μία στη βιώσιμη κινητικότητα με τα εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης που το συνοδεύουν και από την άλλη στον λεγόμενο «περιπετειώδη» χαρακτήρα που σηματοδοτεί η αυξημένη στα σχεδόν 19 εκατοστά απόσταση του από το έδαφος.

Ads

Προφανώς μοντέρνο, με ένα στυλ που κινδυνεύοντας να παρεξηγηθούμε το νέο Peugeot 408 θα λέγαμε ότι παραπέμπει στο… Citroen C4, καταφέρνει να ενσωματώνει την σχεδιαστική εταιρική ταυτότητα της Peugeot. Παρά δε τη σχετικά αυξημένη απόσταση από έδαφος, το νέο 408 έχει μάλλον συγκρατημένο ύψος (1,48 μ.), στοιχείο που όχι μόνο το κάνει να δείχνει πιο κομψό και μακρύ, αλλά παράλληλα συμβάλλει καθοριστικά και στη βελτίωση της αεροδυναμικής του απόδοσης. Ενώ για να μιλήσουμε και για πιο πρακτικά ζητήματα, διαθέτοντας ένα μακρύ μεταξόνιο – που φτάνει τα 2,79 μ. – το νέο μοντέλο υπόσχεται κάτι παραπάνω στον τομέα της άνεσης – κυρίως για τους πίσω επιβάτες. «Γενναιόδωρες» τώρα χαρακτηρίζουν οι Γάλλοι τις διαστάσεις του χώρου αποσκευών που προσφέρει συνολική χωρητικότητα 536 λίτρα – η οποία μπορεί να αυξηθεί έως και τα 1.611 λίτρα, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Εννοείται ότι το εσωτερικό κυριαρχείται από την παρουσία του PEUGEOT i-Cockpit® τελευταίας γενιάς που είναι άμεσα αναγνωρίσιμο από το μικρής διαμέτρου τιμόνι του και συμβάλλει καθοριστικά στην αναβάθμιση της οδηγικής απόλαυσης δημιουργώντας την αίσθηση πιλοτηρίου αεροσκάφους.
Η γκάμα των κινητήρων, τώρα, με τους οποίους εφοδιάζεται το νέο Peugeot 408 περιλαμβάνει δύο plug in υβριδικές εκδόσεις με 180 και 225 ίππους, και μία βενζινοκίνητη έκδοση με 130 ίππους. Και οι τρεις κινητήρες συνδυάζονται αποκλειστικά με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο EAT8 – σημάδι και αυτό της διάθεσης να δοθεί ένας πιο premium χαρακτήρας στο νέο μοντέλο. Λίγους μήνες μετά, η γκάμα θα συμπληρωθεί και με μία αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση.

Σημειώστε, τέλος, ότι το νέο Peugeot 408 θα κυκλοφορήσει στην αγορά στις αρχές του 2023. Για την ευρωπαϊκή αγορά, το νέο μοντέλο θα κατασκευάζεται αρχικά, στη Mulhouse της Γαλλίας, ενώ αμέσως μετά, θα αρχίσει να παράγεται στο εργοστάσιο του Chengdu για την τοπική αγορά της Κίνας.
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ