Αφού έκανε με κάθε επισημότητα την πρώτη του εμφάνιση στην έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι, πριν από περίπου δύο μήνες, το νέο SUV της Peugeot έρχεται να διεκδικήσει τη θέση του στην ελληνική αγορά με όπλα του την ποιότητα κατασκευής, την πολυτέλεια και την τεχνολογία. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης

Δεν υπάρχει τετρακίνηση, αλλά αντ’ αυτής ένα σύστημα ηλεκτρονικών βοηθημάτων που προσφέρουν αναβαθμισμένη πρόσφυση στους εμπρός τροχούς, ενώ η γκάμα του μοντέλου περιλαμβάνει υπετροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης (1,2 και 1,6 λίτρων) και ντίζελ (1,6 και 2,0 λίτρων). Οι τιμές ξεκινούν από τα 24.900 ευρώ.

Στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV έρχεται λοιπόν να πλασαριστεί το νέο PEUGEOT 3008, που όπως εύκολα μπορείτε να συμπεράνετε από το όνομά του, προέρχεται από το ήδη γνωστό 308. Και μπορεί στην Ελλάδα να υπάρχει η γνωστή όχι και τόσο ευχάριστη οικονομική ατμόσφαιρα και οι αγοραστές να έχουν στραφεί σε μικρότερα αυτοκίνητα, ωστόσο τα SUV εξακολουθούν να συγκινούν, ενώ στην Ευρώπη οι πωλήσεις της κατηγορίας έχουν αυξηθεί από το 2009 περίπου δυόμιση φορές.

Με μήκος 4,45 μέτρα το νέο 3008 είναι κατά 8 εκατοστά μεγαλύτερο σε μήκος από την προηγούμενη γενιά, κάτι που οφείλεται κυρίως στο μεγαλύτερο μεταξόνιο. Αυτό είναι μεγαλύτερο κατά 62 mm και φτάνοντας τα 2.675 mm «δημιουργεί» πιο άνετους χώρους για τους επιβάτες. Το πλάτος φτάνει 1,84 μέτρα (ίδιο με της προηγούμενης γενιάς αλλά με καλύτερο εσωτερικό πλάτος), το ύψος έχει διατηρηθεί στα 1,62 μέτρα (μαζί με τις μπάρες της οροφής), ενώ η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 22 εκατοστά, που είναι υπεραρκετά για τις αναμετρήσεις με το δασικό οδικό δίκτυο. Το i-Cockpit® αποτελεί σήμα κατατεθέν στο εξαιρετικά ποιοτικό εσωτερικό και για τις λεπτομέρειες που αφορούν το μοντέλο μπορείτε να διαβάσετε τα αποσπάσματα που επιλέξαμε από το επίσημο δελτίο τύπου:

Ο υπερυψωμένος πίνακας οργάνων με την υψηλής ποιότητας γραφικών οθόνη 12,3” έχει την δυνατότητα πλήρους διαρρύθμισης και εξατομίκευσης, ενώ συγκεντρώνει όλες εκείνες τις πληροφορίες που επιλέγει να έχει μπροστά του ο οδηγός. Οι πέντε διαφορετικές θεματικές ενότητες – κάθε μία επιλέγεται από ένα διακόπτη στο τιμόνι – επιτρέπουν στον οδηγό να «προσωποποιήσει» το περιβάλλον του πίνακα οργάνων.

Η στεφάνη του τιμονιού είναι ακόμη πιο κόμπακτ σε μέγεθος και έχει επανασχεδιασθεί διαθέτοντας δύο «κοφτά» πιασίματα για καλύτερη λαβή, για μέγιστη ορατότητα και περισσότερο ελεύθερο χώρο  πάνω από τα πόδια. … Η μεγάλη οθόνη αφής 8” που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό παραπέμπει σε tablet και συνδυάζεται με χωρητική τεχνολογία για βέλτιστο χειρισμό και μεγαλύτερη ακρίβεια.

… με ένα απλό πάτημα ενός ειδικού διακόπτη… το i-Cockpit® Amplify κάνει τα πάντα να δείχνουν διαφορετικά: ένταση του εσωτερικού φωτισμού, χρώματα στις οθόνες, διάφορες ατμοσφαιρικές μουσικές ρυθμίσεις και τα προγράμματα, λειτουργία μασάζ πολλαπλών σημείων για τα καθίσματα.

Το «Grip Control 2ης γενιάς» είναι ένα προηγμένο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, το οποίο:

  • Βελτιστοποιεί την πρόσφυση των τροχών μέσω πέντε προγραμμάτων (Normal, Snow, Mud, Sand, ESP OFF) που επιλέγονται από το χειριστήριο στην κεντρική κονσόλα.
  • Συνδυάζεται με συγκεκριμένα χειμερινά ελαστικά 18’’ M+S (Mud & Snow) και ζάντες αλουμινίου. Τα νέα ελαστικά εξασφαλίζουν υψηλή ενεργειακή αποδοτικότητα που συνεισφέρει στη χαμηλή κατανάλωση και τις χαμηλές εκπομπές CO2 του οχήματος.
  • Διαθέτει το σύστημα Hill Assist Descent Control (HADC), ένα νέο σύστημα υποβοήθησης κατάβασης που εξασφαλίζει ιδανικό και πλήρως ασφαλή  έλεγχο στις απότομες πλαγιές. Η καινοτομία στο σύστημα είναι πως διατηρεί την ταχύτητα του αυτοκινήτου έως 3 χλμ./ώρα. Η λειτουργία αυτή επιλέγεται από έναν ειδικό διακόπτη που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα.
  • Το Grip Control είναι στάνταρ από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού (Active) για την Ελληνική αγορά.

Ένα πλήρες σύνολο προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης για τον οδηγό.

  • Αυτόνομη Πέδηση (Active Safety Brake) και Προειδοποίηση Αποφυγής Σύγκρουσης (Distance Alert)
  • Σύστημα Ειδοποίησης Εκτροπής Λωρίδας (Active lane departure warning). Σε ταχύτητες από 65 έως 180 χλμ./ώρα, το σύστημα έχει επίσης την δυνατότητα να διορθώνει την πορεία του αυτοκινήτου στην τρέχουσα λωρίδα κυκλοφορίας ασκώντας μικρές τάσεις προς την αντίθετη φορά (μικρό-διορθώσεις με «ανάποδο»). Η διόρθωση της πορείας ακυρώνεται εφόσον ο οδηγός κρατήσει το τιμόνι στην ευθεία ή χρησιμοποιήσει τo φλας.
  • Σύστημα «επαγρύπνησης» οδηγού (Driver attention warning)
  • Αυτόματη ρύθμιση της δέσμης των προβολέων
  • Αναγνώριση ορίων κυκλοφορίας και υπόδειξη ταχύτητας
  • Προσαρμοζόμενος ρυθμιστής ταχύτητας (Active Cruise Control) με λειτουργία Stop (διαθέσιμος μόνο στις αυτόματες εκδόσεις εκτός από 1.2 PureTech 130 S&S EAT6)
  • Σύστημα ανίχνευσης νεκρού σημείου στους εξωτερικούς καθρέπτες
  • Vision Park (για περιμετρικό έλεγχο 360°) και το τελευταίας γενιάς σύστημα Park Assist.

Προηγμένη διασύνδεση!

Η 3D πλοήγηση γίνεται ακόμη πιο ρεαλιστική χάρη στην τρισδιάστατη απεικόνιση κτιρίων και μνημείων, αλλά και του ανάγλυφου των περιοχών. Με το απλό πάτημα ενός διακόπτη στο τιμόνι, κάθε στιγμιότυπο της οθόνης αφής μπορεί να αναπαράγεται και στον ψηφιακό πίνακα οργάνων για πιο εύκολη ανάγνωση.

Χάρη στην λειτουργία Mirror Screen, το περιεχόμενο της οθόνης ενός Smartphone μπορεί να αναπαραχθεί στην οθόνη αφής για καλύτερη και ευκολότερη χρήση διάφορων εφαρμογών. Είναι συμβατό με το πρωτόκολλο επικοινωνίας MirrorLink (για Android smartphones), Android Auto και Apple CarplayTM (συμβατότητα από iPhone 5 και πάνω).

Με αποδοτικούς κινητήρες προηγμένης τεχνολογίας

Εκδόσεις βενζίνης: η έκδοση 1.2 PureTech 130 S&S εκπέμπει μόλις 117 γραμμάρια CO2/χλμ., ενώ η έκδοση 1.6 THP 165 S&S με το αυτόματο 6-τάχυτο κιβώτιο έχει αντίστοιχα μόλις 136 γραμμάρια CO2/χλμ. Η γκάμα περιλαμβάνει συνολικά 3 εκδόσεις:

  • 1.2 PureTech 130 S&S με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο
  • 1.2 PureTech 130 S&S ΕΑΤ6, με αυτόματο 6-τάχυτο κιβώτιο (ΕΑΤ6)
  • 1.6 THP 165 S&S, με αυτόματο 6-τάχυτο κιβώτιο (ΕΑΤ6)

Οι κινητήρες πετρελαίου εφοδιάζονται με την τεχνολογία BlueHDi, με τις εκπομπές CO2 να διατηρούνται μεταξύ 103 και 124 γραμμάρια /χλμ. και  ισχύ στους 100, 120 και 180 hp. Οι εκδόσεις 1.6 BlueHDi και 2.0L BlueHDi είναι επίσης από τις αποδοτικότερες της αγοράς:

  • 1.6 BlueHDi 100 S&S  με 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο
  • 1.6 BlueHDi 120 S&S με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο
  • 1.6L BlueHDi 120 S&S με αυτόματο 6-τάχυτο κιβώτιο (ΕΑΤ6)
  • 2.0L BlueHDi 180 S&S με αυτόματο 6-τάχυτο κιβώτιο (ΕΑΤ6)

Το νέο PEUGEOT 3008 κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Sochaux, καθώς και στις μονάδεςTrémery και Douvrin από όπου προμηθεύονται όλα τα μηχανικά σύνολα με την ετικέτα γνησιότητας «Origine France Garantie».

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες και τους πίνακες με τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις τιμές στο photo gallery: