Αν δεν είναι ο ισχυρότερος δίλιτρος ντίζελ όλων των εποχών, όπως ισχυρίζεται η Volkswagen στην ανακοίνωσή της, τότε σίγουρα είναι ένας από τους ισχυρότερους. Ο λόγος για τον υψηλής τεχνολογίας 2.0 BiTDI τετρακύλινδρο κινητήρα του Passat που αποδίδει όχι μόνο 240 ίππους, αλλά και μέγιστη ροπή 500 Nm που διατίθεται από τις 1.750 rpm. Το ενδιαφέρον είναι ότι σύμφωνα με τις επίσημες προδιαγραφές, ο 2.0 BiTDI καταναλώνει 5,3 lt/100 km (139gr CO2/km), ενώ εξασφαλίζει στο Passat κορυφαίες επιδόσεις, με επιτάχυνση 0-100 σε μόλις 6,1 sec και τελική ταχύτητα 240 Km/h. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης

Ads

Τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου κινητήρα έχουν ώς εξής:

image

  • 7-τάχυτο DSG. Ο BiTDI 240PS προσφέρεται αποκλειστικά με νέο 7-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη «ξηρού τύπου» (DSG), ειδικά εξελιγμένο για κινητήρες εξαιρετικά υψηλής ροπής. Μέχρι τώρα τα 7-ταχυτα DSG (πιο μικρά και ελαφριά σε σχέση με τα 6-ταχυτα) τοποθετούνταν σε κινητήρες με μέγιστη ροπή έως 250Nm.

    Ads
  • 4MOTION. Λόγω το υψηλού επιπέδου ροπής, η Volkswagen προσφέρει την κορυφαία έκδοση BiTDI με στάνταρ τετρακίνηση 4MOTION.

  • Bi-Turbo με πίεση υπερπλήρωσης μέχρι 3,8 bar. Για να επιτευχθεί η υψηλή ειδική ισχύς των 120 PS ανά λίτρο κυβισμού, εξελίχθηκε μία συμπαγής μονάδα Bi-Turbo με τουρμπίνες υψηλής και χαμηλής πίεσης. Οι δύο τουρμπίνες λειτουργούν παράλληλα, αλλά όχι ανεξάρτητα. Σε χαμηλές ταχύτητες περιστροφής, λειτουργεί ο συμπιεστής υψηλής πίεσης –  ο οποίος διαθέτει μεταβλητή γεωμετρία. Από τις 4.000 rpm, το μεγαλύτερο μέρος των καυσαερίων φτάνει στο λεγόμενο συμπιεστή χαμηλής πίεσης, αν και κανείς δεν πρέπει να ξεγελαστεί από αυτόν τον όρο. Σε ταχύτητες περιστροφής των 165.000 rpm, ο δεύτερος συμπιεστής αναπτύσσει απόλυτη πίεση υπερπλήρωσης έως και 3,8 bar.

  • Ο στροφαλοθάλαμος, ο στρόφαλος, οι μπιέλες και τα έμβολα προσαρμόστηκαν στη μέγιστη πίεση καύσης των 200 bar. Επιπλέον, τοποθετήθηκε μία νέα κυλινδροκεφαλή «High-Performance».

  • Νέα μπεκ. Λόγω της υψηλής πίεσης υπερπλήρωσης, απαιτείται και ανάλογο σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου. Για αυτόν τον λόγο, εξελίχθηκε ένα νέο σύστημα ψεκασμού υψηλής πίεσης με πιεζοηλεκτρικά μπεκ 10-οπών που επιτρέπουν την ομοιογενή κατανομή του ψεκασμού καυσίμου στο θάλαμο καύσης. Αυτό το σύστημα επιτρέπει πιέσεις ψεκασμού μέχρι  2.500 bar.

  • Χαμηλοί ρύποι. Τοποθετώντας τον οξειδωτικό καταλύτη, το φίλτρο σωματιδίων diesel και το σύστημα SCR (μείωση εκπομπών NOx με την χρήση AdBlue®) κοντά στον κινητήρα, τα εξαρτήματα ελέγχου ρύπων αντιδρούν ταχύτερα. Ο νέος 2.0 BiTDI πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών καυσαερίων Euro 6.

  • Αλλαγές ταχυτήτων σε χαμηλές στροφές χωρίς κραδασμούς. Για βελτιστοποίηση της άνεσης στις χαμηλές στροφές του κινητήρα, ένα φυγοκεντρικό εκκρεμές χρησιμοποιείται στο κιβώτιο DSG του 2.0 BiTDI. Χάρη σε αυτό – και παρά την ιδιαίτερα υψηλή ροπή του κινητήρα – έχουν χαμηλώσει πάρα πολύ τα σημεία αλλαγών σχέσεων (στροφές κινητήρα). Το όφελος είναι διπλό, καθώς επιτυγχάνεται μείωση στην κατανάλωση καυσίμου και πλήρη εξάλειψη των κραδασμών στις χαμηλές στροφές.

Το νέο Passat 2.0 BiTDI 240PS DSG 4MOTION διατίθεται σε ένα επίπεδο εξοπλισμού, το οποίο σε σχέση με τον πλούσιο βασικό εξοπλισμό των υπόλοιπων εκδόσεων Passat, περιλαμβάνει: Προβολείς Full LED, Ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις (DCC), Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό εμπρός και πίσω (XDS+), Σύστημα επιλογής οδηγικού προφίλ, και Σύστημα εξατομίκευσης όλων των συστημάτων του αυτοκινήτου (key Personalization).

Η ενδεικτική λιανική τιμή με απόσυρση είναι €42.600.

Παρατήρηση: Πέρα από τους όποιους συνειρμούς μπορεί να δημιουργεί ο συνδυασμός του ονόματος Volkswagen και του Diesel σε σχέση με τις εκπομπές ρύπων, παραθέτουμε τα βασικά χαρακτηριστικά του εν λόγω κινητήρα, που οπωσδήποτε παρουσιάζουν ενδιαφέρον σε σχέση με τις τεχνικές λύσεις που επιστρατεύθηκαν για να επιτευχθεί η αυξημένη ισχύς. Το θέμα των τυποποιημένων μετρήσεων είναι μεγάλο και όσοι βρίσκονται στο χώρο του αυτοκινήτου γνωρίζουν ότι ΠΟΤΕ οι επίσημες προδιαγραφές κατανάλωσης και ρύπων δεν ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα της καθημερινής οδήγησης, είτε είχαν τα αυτοκίνητα πειραγμένα λογισμικά είτε όχι… Δίνουμε μια υπόσχεση να επανέλθουμε – σύντομα – στο θέμα των προδιαγραφών, με ειδικό άρθρο μας.