Με «αεροδυναμική» σχεδίαση που κρύβει μια σειρά καινοτομίες, από τα φώτα τεχνολογίας IntelliLux LED® μέχρι τα καθίσματα με πιστοποίηση ευεξίας AGR και από το σύστημα all-wheel drive μέχρι το πλαίσιο FlexRide, που αποτελεί και τη βάση για τη καλύτερη οδική συμπεριφορά, το νέο Insignia, που εκτός των άλλων είναι και κατά 175 kg ελαφρύτερο από το απερχόμενο μοντέλο, ετοιμάζεται να κάνει την εμφάνισή του, στην έκθεση της Γενεύης στις αρχές Μαρτίου, υποσχόμενο κάτι παραπάνω στον τομέα της οδηγικής ευχαρίστησης. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης

Ads

Η πρώτη γενιά Insignia υπήρξε σίγουρα επιτυχημένη, αφού εκτός του ότι κατέκτησε τον τίτλο του ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2009, κατάφερε να ξεπεράσει τις 900.000 πωλήσεις. Το νέο Insignia Grand Sport, λοιπόν, παραλαμβάνει μια «βαριά» σκυτάλη αφού θα πρέπει τουλάχιστον να επαναλάβει αυτήν την επιτυχία. Το νέο Insignia Grand Sport, είναι λίγο, αλλά δείχνει πολύ μακρύτερο από τον προκάτοχό του, αφού έχει χαμηλώσει σε ύψος κατά 29 mm και έχει αποκτήσει σαφώς καλύτερη αεροδυναμική (συντελεστής Cd=0,26) ενώ διαθέτει και μεταξόνιο αυξημένο κατά 92 mm σε σχέση, κάτι που λειτουργεί προς όφελος των διαθέσιμων χώρων, κυρίως για τους πίσω επιβάτες.

Το εκτεταμένο μεταξόνιο σε συνδυασμό με τη νέα διαμόρφωση του εσωτερικού  δημιουργεί 32 mm περισσότερο χώρο στο ύψος των γοφών, 25 mm επιπλέον στην περιοχή των γονάτων και των ώμων και 8 mm παραπάνω χώρο για το κεφάλι. Ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 490 λίτρα (για να φτάσει με τα καθίσματα ριγμένα έως τα 1.450 λίτρα), ενώ το cockpit είναι πλήρως ευθυγραμμισμένο με τον οδηγό, ο οποίος κάθεται κατά 3 εκατοστά χαμηλότερα σε σχέση με πριν.

Το Insignia Grand Sport θα διατίθεται με μία ευρεία γκάμα υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων και κιβωτίων (που προς το παρόν δεν έχει ανακοινωθεί), ενώ καινούριο στοιχείο για το μοντέλο αποτελεί το οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο, που αρχικά θα διατίθεται μόνο με σύστημα κίνησης στους τέσσερις τροχούς all-wheel drive. Το τελευταίο είναι επίσης νέο και «ευφυές», με torque vectoring (έλεγχο της κατανομής ροπής ανά τροχό) και συνδυάζεται με νέα, πίσω ανάρτηση πέντε συνδέσμων. Δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενοι πολύδισκοι συμπλέκτες στο σύστημα AWD αντικαθιστούν το σύνηθες πίσω διαφορικό, παρέχοντας πολύ πιο ακριβή μετάδοση ισχύος σε κάθε τροχό ξεχωριστά, ανεξάρτητα αν το οδόστρωμα έχει χαλίκια, νερό, πάγο ή χιόνι. Στις στροφές, πρόσθετη ροπή μεταδίδεται στον εξωτερικό, πίσω τροχό, μειώνοντας αισθητά την υποστροφή και επιτρέποντας μεγαλύτερη ακρίβεια ελέγχου. Το σύστημα αντιδρά μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, με το πάτημα του γκαζιού, διασφαλίζοντας σταθερότητα και ευκολότερους ελιγμούς διεύθυνσης σε κάθε περίπτωση.

Ads

Το αναβαθμισμένο πλαίσιο FlexRide προσαρμόζει τους αποσβεστήρες, το σύστημα διεύθυνσης, την απόκριση του γκαζιού και τα σημεία αλλαγών σχέσεων (στα αυτόματα κιβώτια) ανεξάρτητα ή μέσω των επιλέξιμων προγραμμάτων ‘Standard’, ‘Sport’ και ‘Tour’. Ανάλογα με το επιλεγμένο mode, η απόκριση του συστήματος διεύθυνσης και του γκαζιού είναι πιο άμεσα και το σύστημα ευστάθειας ESP παρεμβαίνει νωρίτερα ή αργότερα. Το νέο λογισμικό ‘Drive Mode Control’ είναι η καρδιά και η ψυχή του προσαρμοζόμενου πλαισίου. Αυτό αναλύει συνεχώς τις πληροφορίες που παρέχουν οι αισθητήρες και οι ρυθμίσεις και αναγνωρίζει το ατομικό οδηγικό στυλ.

Τέλος, όπως ήταν αναμενόμενο το Insignia Grand Sport έρχεται εξοπλισμένο με μία σειρά προηγμένων τεχνολογιών που κάνουν την οδήγηση ασφαλέστερη και πιο ξεκούραστη.

Στα πρόσθετα συστήματα υποστήριξης του οδηγού περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων:

  • Head-up-Display: πληροφορίες για την ταχύτητα, τα σήματα της κυκλοφορίας, τα όρια ταχύτητας στον περιοριστή ή την κατεύθυνση πλοήγησης προβάλλονται στο παρμπρίζ και στο άμεσο οπτικό πεδίο του οδηγού, ώστε ότι ο ίδιος να παραμένει προσηλωμένος στο δρόμο. 
  • Κάμερα 360°: αποτελείται από τέσσερις ατομικές κάμερες σε κάθε πλευρά του αυτοκινήτου. Έτσι επιτυγχάνεται μία πανοραμική εικόνα 360 μοιρών που διευκολύνει τον όποιο ελιγμό παρκαρίσματος. 
  • Adaptive Cruise Control (ACC): μετρά την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και προσαρμόζει ανάλογα την ταχύτητα. Το ACC θα ενεργοποιήσει το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης εάν η απόσταση μειωθεί απότομα. 
  • Lane Keep Assist με αυτοματοποιημένη διόρθωση διεύθυνσης και Lane Departure Warning (LDW): προσφέρει διακριτικές διορθωτικές παρεμβάσεις μέσω του τιμονιού (και προειδοποιήσεις LDW αν χρειαστεί) για να βοηθήσει τους οδηγούς να αποφύγουν την τυχαία απομάκρυνση από τη λωρίδα τους.
  • Rear Cross Traffic Alert: το σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ στον πίσω προφυλακτήρα για την ανίχνευση αντικειμένων σε απόσταση έως 20 m σε γωνία 90 μοιρών αριστερά ή δεξιά πίσω από το αυτοκίνητο, μία εξαιρετικά χρήσιμη λειτουργία βγαίνοντας με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης με περιορισμένη ορατότητα.