Δεν είναι ένα εντελώς καινούριο μοντέλο το Ford Ecosport, παρά τα 2.300 διαφορετικά εξαρτήματα που φέρει σε σχέση με τον προκάτοχό του, του αξίζει όμως να το πεις νέο για τις σημαντικές αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν σε ζητήματα ουσίας (βλ. μηχανικά μέρη) αλλά και για την αισθητή αναβάθμιση της ποιότητας – αυτή που κάνει τους ανθρώπους της Ford να το αποκαλούν baby Kuga.

Ads

Ο ανταγωνιστικός τιμοκατάλογος (από €15.168, η βενζινοκίνητη έκδοση των 100 ίππων) είναι οπωσδήποτε στα υπέρ του, ωστόσο αν θέλαμε να εντοπίσουμε κάτι ξεχωριστό σε σχέση με το προσφερόμενο value for money, θα στεκόμασταν στο γεγονός ότι το Ecosport μπορείς να το αγοράσεις σε έκδοση 4Χ4 με πετρελαιοκινητήρα 125 ίππων στην τιμή των 21.178 ευρώ. Και αυτό ενδεχομένως είναι ένα στοιχείο που το κάνει «πιο SUV» μεταξύ των πάσης φύσεως «τζιποειδών» (crossover & SUV) της κατηγορίας.

Οι αισθητικές αλλαγές που δικαιούται να έχει ένα μοντέλο που αποκαλείται νέο εντοπίζονται κυρίως στο εμπρός μέρος του Ecosport και αν κανείς συγκρίνει το παλιό με το καινούριο, θα διαπιστώσει την τάση προς τις πιο «επιθετικές» γραμμές, που δημιουργούν μια πιο στενή σχεδιαστική σχέση με τα άλλα SUV της εταιρίας – και ιδίως το Kuga. Τα νέα χρώματα και οι διχρωμίες δημιουργούν προφανώς ένα πιο σύγχρονο “look” ενώ πιο ουσιαστικές είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό που δεν αφορούν μόνο τη σχεδίαση, αλλά και την ποιότητα, και τον εξοπλισμό, με την περισσότερο ή λιγότερο έγχρωμη οθόνη αφής (“δανεική”: από το Fiesta) να δίνει έναν άλλο, τεχνολογικό τόνο στο μικρό SUV της Ford.

Το αυξημένο ύψος (σε σχέση με τον ανταγωνισμό) και οι κοντοί πρόβολοι δημιουργούν μια αίσθηση ασφάλειας κατά την κίνηση στο χώμα, αφού οι πιθανότητες να «βρει» κάπου το Ecosport είναι περιορισμένες. Από την άλλη μεριά, αυτά τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά δημιουργούν και ένα πιο χωμάτινο προφίλ, που πολλούς θα γοητεύσει.

Ads

Η γνωστή γκάμα των βραβευμένων τρικύλινδρων υπετροφοδοτούμενων βενζινοκινητήρων “Ecoboost” των 1.000 κ.εκ. δίνει το παρών με εκδόσεις των 100, 125 και 140 ίππων, με τον ασθενέστερο εξ αυτών να αποδεικνύεται ήδη – στη σύντομη οδηγική επαφή μας στην Πάρνηθα – υπερεπαρκής για το Ecosport.

Η μεγάλη είδηση στον τομέα αυτόν όμως ακούει στο όνομα Ecoblue, που αντιστοιχεί στους νέους, προερχόμενους από το Fiesta, 1.5 turbodiesel που αποδίδουν 100 και 125 ίππους. Ο τελευταίος είναι αυτός που, όπως ήδη αναφέραμε, συνδυάζεται με το δανεισμένο από το Kuga σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενης τετρακίνησης, που ανακατανέμει τη ροπή μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα μέσα σε 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Τα κιβώτια ταχυτήτων είναι σε όλες τις περιπτώσεις χειροκίνητα, 6 σχέσεων. Διαθέσιμα είναι επίσης και αυτόματα κιβώτια, επίσης 6 σχέσεων στις βενζινοκίνητες εκδόσεις των 125 ίππων.

Σημειώστε τέλος ότι το Ecosport κατασκευάζεται στην Κραϊόβα της Ρουμανίας, σε εργοστάσιο που Ford που εκσυγχρονίστηκε και έφτασε να διαθέτει 3.900 θέσεις εργασίας (κατά 1.900 θέσεις) προκειμένου να ανταποκριθεί στα καινούρια του καθήκοντα. Ενδεικτικό δε της εμπιστοσύνης της Ford στο συγκεκριμένο εργοστάσιο είναι το γεγονός ότι το Ecosport καλύπτεται από 5ετή εγγύηση.

Η διάθεση του Ecosport στην ελληνική αγορά έχει ήδη ξεκινήσει και στον τιμοκατάλογο υπάρχει ήδη μία ευκαιρία, καθώς η έκδοση Business θα προσφέρεται με κινητήρα Ecoboost 125 ίππων, την τιμή της έκδοσης των 100 ίππων, μέχρι το Μάη. Τέλος, προσφέρονται χρηματοδοτικά προγράμματα με επιτόκιο 2,99%.