Το πόσο καλό ήταν το μικρό SUV της Audi που μέχρι τώρα ξέραμε ή το πόσο καλύτερο είναι το ανανεωμένο μοντέλο που ξεκινά τώρα την καριέρα του στην αγορά δείχνει σχεδόν δευτερεύον, καθώς πολύ πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι πέρυσι η πουλήθηκαν στην Ελλάδα περισσότερα από 600 Q3, κάτι που αντιστοιχεί σε υπερδιπλασιασμό των πωλήσεών του! Γράφει ο Νίκος Λουπάκης

Ads

 
Το τι ακριβώς είναι το Q3, δεν χρειάζεται και πολύ σκέψη για να το αντιληφθείς. Το ύψος του δεν αφήνει περιθώρια για παρεξηγήσεις, είναι προφανώς ένα «τζιποειδές» που στηρίζεται όχι μόνο στις όποιες δυνατότητες κίνησης στο χώμα του δίνει η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, αλλά επίσης στην πολυτέλεια, στην ποιότητα κατασκευής, στο design και τελικά, και στο όνομα…

Το στιλ επιβάλλει μια αρκετά «χυτή» ράχη, και η πέμπτη πόρτα του Q3 έχει αυξημένη κλίση ώστε να παραπέμπει περισσότερο σε κουπέ και λιγότερο σε στέισον, όπως τα τυπικά SUV. Κάποια επίπτωση έχει αυτό στον τρόπο που φορτώνει κανείς το αυτοκίνητο, αφού μειώνεται κάπως ο συνολικά διαθέσιμος όγκος φόρτωσης – αλλά μέχρι εκεί, γιατί συνολικά το αυτοκίνητο είναι ισορροπημένο και χωροταξικά, και εργονομικά, αλλά και από άποψη τεχνολογική – και εδώ μπορούμε να παραπέμψουμε στους διαθέσιμους κινητήρες και κιβώτια.

Ακολουθώντας την πεπατημένη, το νέο Q3 προσφέρεται σε εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός τροχούς και σε τετρακίνητες «Quattro» εκδόσεις. Το κακό είναι (όπως συμβαίνει συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις) ότι για την τετρακίνηση ανεβαίνεις υποχρεωτικά στα 2,0 λίτρα, ενώ η φορολογικά – και όχι μόνον – συμφέρουσα έκδοση των 1400 κ.εκ. (βενζίνης) είναι προσθιοκίνητη.

Ads

Τιμή εκκίνησης τα 28.300 ευρώ, ενώ η πενταετής εργοστασιακή εγγύηση που προσφέρει η αντιπροσωπεία έρχεται να λειτουργήσει περισσότερο ως ψυχολογική επιβεβαίωση του αγοραστή, παρά ως κίνητρο από μόνη της για την αγορά του αυτοκινήτου. Εξάλλου είναι προφανές ότι αυτοκίνητα σαν το Q3 δεν απευθύνονται σε αυτούς που ζητούν την πιο προσιτή λύση, αλλά σε εκείνους που έχουν τη δυνατότητα για κάτι παραπάνω… Και που στη συγκεκριμένη περίπτωση βρίσκουν ένα πακέτο που με τη λογική που προσφέρεται είναι οπωσδήποτε «λογικό».
 
Κάποιες τεχνικές λεπτομέρειες μπορείτε να διαβάσετε στα αποσπάσματα του επίσημου δελτίου τύπου που ακολουθούν:
 
Οι τρεις TFSI (1,4 ή 2,0 λίτρων ) και οι δύο TDI (2,0 λίτρων) τετρακύλινδροι πετρελαιοκινητήρες αποδίδουν ισχύ που κυμαίνεται μεταξύ 110 kW (150 hp) και 162 kW (220 hp). Είναι όλοι υπερτροφοδοτούμενοι (τούρμπο), με άμεσο ψεκασμό και πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών καυσαερίων Euro 6. Αυτά τα επίπεδα μείωσης της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 έγινε δυνατό να επιτευχθούν εν μέρει χάρη στην τεχνολογία “cylinder on demand” – COD (δηλαδή, σε ελεύθερη απόδοση, «απομόνωσης» κυλίνδρων) της Audi. Λόγω της υψηλής αποδοτικότητάς τους, οι κινητήρες TFSI COD και 2.0 TDI διαθέτουν το σήμα “Audi ultra”.

Το Audi drive select® επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίσει βασικές τεχνολογικές μονάδες, συμπεριλαμβανομένων των ενεργών αμορτισέρ, προκειμένου να φέρει τη λειτουργία τους «στα μέτρα του». Η διάμετρος των τροχών κυμαίνεται μεταξύ 17 και 20 ιντσών και η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί για υψηλή άνεση κατά την κίνηση του αυτοκινήτου. Η υποβοήθηση κατάβασης προσφέρεται στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Οι ανασχεδιασμένοι προβολείς διατίθενται με στάνταρ προβολείς τεχνολογίας Xenon plus και φώτα ημέρας LED. Τα προαιρετικά φώτα LED είναι ιδιαίτερα λαμπερά και υψηλής ενεργειακής απόδοσης.

Το βασικό μοντέλο του νέου Audi Q3 έχει ένα απόβαρο (χωρίς οδηγό) 1.385 κιλά. Οι διαστάσεις του compact SUV παραμένουν σχεδόν αμετάβλητες. Το μήκος του φτάνει τα 4,39 μέτρα, το πλάτος τα 1,83 μέτρα και το ύψος τα 1,59 μέτρα. Το μεταξόνιο παραμένει αμετάβλητο στα 2,60 μέτρα.

Στη βασική του διαμόρφωση, ο χώρος αποσκευών του Audi Q3 έχει χωρητικότητα 460 λίτρα ενώ με την αναδίπλωση της διαιρούμενης πίσω πλάτης, αυτή μπορεί να αυξηθεί στα 1.365 λίτρα. Οι ράγες οροφής και το νέο, επεκτάσιμο κάλυμμα του χώρου αποσκευών είναι στάνταρ.

Το νέο Audi Q3 διαθέτει μια πλούσια λίστα στάνταρ εξοπλισμού. Αυτή μπορεί να συμπληρωθεί με στοιχεία που λαμβάνονται απευθείας από την πολυτελή κατηγορία, όπως το LED πακέτο εσωτερικού φωτισμού και τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα. Όσον αφορά τα συστήματα υποστήριξης οδηγού, το σύστημα υποβοήθησης πέδησης δευτερεύουσας σύγκρουσης (secondary collision brake assist) είναι στάνταρ.

Οι πελάτες μπορούν να παραγγείλουν τα συστήματα βοήθειας που περιγράφονται παρακάτω ως «εξτρά». Με το σύστημα “Audi side assist”, μια κίτρινη ενδεικτική λυχνία LED ανάβει στο περίβλημα του εξωτερικού καθρέπτη στην περίπτωση που ένα άλλο όχημα βρίσκεται στη λεγόμενη τυφλή γωνία ή πλησιάζει γρήγορα από το πίσω μέρος. Το “Audi active lane assist” (ενεργό σύστημα υποβοήθησης λωρίδας κυκλοφορίας) λειτουργεί με κάμερες που ανιχνεύουν τις διαγραμμίσεις των λωρίδων κυκλοφορίας και παρεμβαίνει απαλά στο σύστημα διεύθυνσης για να βοηθήσει την επιστροφή του οδηγού στη λωρίδα του, εάν αυτός ή αυτή πλησιάζει υπερβολικά κοντά στη διαγράμμιση, χωρίς να έχει βγάλει φλας. Το βασισμένο σε κάμερα σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας απεικονίζει με γραφικά τις πινακίδες ορίου ταχύτητας – και τώρα τα απαγορευτικά σήματα – στην οθόνη του συστήματος πληροφόρησης οδηγού.

Το “MMI navigation plus” είναι η high-end λύση πληροφόρησης και ψυχαγωγίας από την Audi. Το ιδανικό συμπλήρωμα για το MMI Navigation plus είναι το “Audi connect”, συμπεριλαμβανομένου του τηλεφώνου του αυτοκινήτου, που συνδέει το Audi Q3 στο Internet. Οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν το ολοκληρωμένο σε WiFi hotspot για να σερφάρουν ή να στείλουν e-mail, ενώ ο οδηγός μπορεί να απολαύσει τις εξατομικευμένες υπηρεσίες από την Audi connect. Αυτά περιλαμβάνουν τη μετάδοση του μουσικού προγράμματος του web radio της Audi, σε απευθείας σύνδεση μετάδοση πληροφοριών για την κυκλοφορία, και την πλοήγηση με το Google Earth και το Google Street View.