Μία στις τέσσερις BMW που πωλούνται κάθε χρόνο είναι μοντέλα της σειράς 3 – Sedan ή Touring – κάτι που αναδεικνύει την «τριάρα» στο πιο επιτυχημένο εμπορικά μοντέλο της γκάμας BMW. Ο ερχομός του νέου μοντέλου δεν μπορεί λοιπόν παρά να συνοδεύεται με πλήθος υποσχέσεων για βελτιωμένη «σπορ οδηγική εμπειρία» αλλά και για εξαιρετικά «οικολογικά» χαρακτηριστικά. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης

Ads

 
Η νέα οικογένεια BMW Σειρά 3 θα διατίθεται με ευρεία γκάμα κινητήρων από το λανσάρισμα. Διατίθενται τέσσερις βενζινοκινητήρες και επτά πετρελαιοκινητήρες, που αποδίδουν από 85 kW/116 hp – 240 kW/326 hp (κατανάλωση μικτού κύκλου: 7.9–3.8 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 185–99 g/km)*. Συνδυάζονται με εξάρι μηχανικό κιβώτιο και οκτατάχυτο Steptronic (στάνταρ στις BMW 330d, BMW 335d και BMW 340i Touring). Η νέα BMW Σειρά 3 διατίθεται με κλασική πίσω κίνηση ή BMW xDrive intelligent all-wheel drive, ανάλογα με το μοντέλο.

Όλοι οι τρικύλινδροι, τετρακύλινδροι και εξακύλινδροι βενζινοκινητήρες και οι τετρακύλινδροι diesel των BMW 316d, BMW 318d και BMW 320d προέρχονται τώρα από τη νέα οικογένεια κινητήρων BMW EfficientDynamics. Χαρακτηριστικά όπως αναβαθμισμένοι υπερσυμπιεστές χαρίζουν στους νέους τετρακύλινδρους diesel ακόμα ταχύτερη απόκριση, ενώ ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας είναι νέα προσθήκη αφενός στη Σειρά 3 αλλά και στην κατηγορία γενικότερα.

Η νέα BMW 318i (με ισχύ 136 hp), που αντικαθιστά την προηγούμενη BMW 316i, είναι το πρώτο σπορ μεσαίο μοντέλο στην ιστορία της BMW που εφοδιάζεται με τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα, ενώ όλα τα μέλη της νέας oικογένειας κινητήρων μοιράζονται την ίδια φιλοσοφία: εν σειρά διάταξη κυλίνδρων, κυβισμό ανά κύλινδρο 500 cc και πολύ ελαφριά, θερμικά βελτιστοποιημένη αλουμινένια δομή (μπλοκ κυλίνδρων).

Ads

Ντεμπούτο στη BMW Σειρά 3 κάνει ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας στις BMW 320i Sedan/BMW 320i Touring (κατανάλωση μικτού κύκλου: 5,9–5,3/6,3–5,5 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 138–124/147–129 g/km)*.

Παγκόσμια πρεμιέρα για τον τετρακύλινδρο κινητήρα των BMW 330i Sedan/BMW 330i Touring (κατανάλωση μικτού κύκλου: 6,5–5,5/6,7–5,8 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 151–129/157–135 g/km)* και τον εξακύλινδρο βενζινοκινητήρα των BMW 340i Sedan/ BMW 340i Touring (κατανάλωση μικτού κύκλου: 7,7–6,5/7,0–6,8 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 179–152/164–158 g/km)*.

Παρά την αυξημένη ισχύ βελτιώσεις έγιναν και στην απόδοση των κινητήρων με την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 να έχουν μειωθεί μέχρι11%. Η νέα 320d EfficientDynamics Edition Sedan (κατανάλωση μικτού κύκλου: 4,3–3,8 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 113–99 g/km)* αποδίδει 120 kW/163 hp, με εκπομπές CO2 μόλις 99 g/km όταν παραγγέλνεται με οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic και στάνταρ ελαστικά. Τα νέα κιβώτια συμβάλλουν στη βελτιωμένη απόδοση όλων των εκδόσεων.

Από σχεδιαστική άποψη έχουμε νέες ποδιές με ανανεωμένους αεραγωγούς που κάνουν το αυτοκίνητο να δείχνει πιο φαρδύ, ενώ ο αισθητήρας για το προαιρετικό Active Cruise Control (ACC) ενσωματώνεται αρμονικά στον κεντρικό αεραγωγό. Τα στάνταρ πίσω φώτα LED δίνουν επίσης έμφαση στο πλάτος και τη σπορ εμφάνιση του αυτοκινήτου, ενώ οι ανανεωμένοι προβολείς και τα φώτα ημέρας LED δίνουν έναν τόνο δυναμισμού. Προβολείς LED διατίθενται προαιρετικά.

Σημειώνουμε τέλος ότι η γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών BMW ConnectedDrive προσφέρει μία σειρά διαδικτυακών υπηρεσιών και καινοτόμων συστημάτων υποστήριξης οδηγού σχεδιασμένων να βελτιώνουν τα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας. Για παράδειγμα, το έγχρωμο BMW Head-Up Display της νέας BMW Σειράς 3 επιτρέπει την απεικόνιση όλων των σχετικών πληροφοριών απευθείας στο πεδίο ορατότητας του οδηγού, ώστε ο ίδιος να παραμένει απόλυτα συγκεντρωμένος στο δρόμο. Το σύστημα Πλόγησης Professional υπόσχεται σημαντικά ταχύτερο υπολογισμό διαδρομής και ακόμα πιο ρεαλιστικά τρισδιάστατα γραφικά, ενώ οι χάρτες πλοήγησης ενημερώνονται αυτόματα δωρεάν για χρονική περίοδο τριών ετών. Επίσης, στην περιοχή όπου διαμένει ο ιδιοκτήτης, η ενσωματωμένη κάρτα SIM επιτρέπει αυτόματη, ασύρματη ενημέρωση μέσω του δικτύου κινητής τηλεφωνίας.