Καθώς η ναυτιλία είναι υποχρεωμένη να περιορίσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στο 17% του συνόλου των παγκοσμίων εκπομπών έως το 2050, διερευνώνται μια σειρά εναλλακτικές επιλογές. Ανάμεσά τους και το προερχόμενο από χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια και λίπη βιοκαύσιμο MR1-100 το οποίο χρησιμοποιούν πλοία που μεταφέρουν τα αυτοκίνητα που παράγει η Volkswagen.

Ads

Τα χρησιμοποιημένα φυτικά έλαια και τα υπολείμματα λαχανικών, άχρηστα απόβλητα μέχρι πρόσφατα, μπορούν πλέον, μετά από επεξεργασία, να μετατραπούν σε καύσιμο και να κινήσουν πλοία. Τα παραγόμενα κατ’ αυτόν τον τρόπο βιοκαύσιμα, όπως αυτό που χρησιμοποιούν πλοία που ναυλώνει η Volkswagen, μπορούν να παίξουν σημαντικά ρόλο στη μείωση των εκπομπών ρύπων καθώς η ναυτιλία, όντας ραχοκοκαλιά του παγκόσμιου εμπορίου, αντιπροσωπεύει το 90% των διεθνών μεταφορών.

Βιοκαύσιμα συμβατά με τους υπάρχοντες ναυτικούς κινητήρες
Το όνομα του νέου καυσίμου, το οποίο προέρχεται κατά κύριο λόγο από μαγειρικά λάδια και λίπη είναι MR1-100 ή BFO (Bio Fuel Oil). Η ονομασία του δείχνει και τη σύστασή του. Προκύπτει, δε, κατ’ αντιστοιχία με την ονοματολογία της βενζίνης για αυτοκίνητα – όπου για παράδειγμα στην περίπτωση της E10, το 10 συμβολίζει την αναλογία του βιοκαυσίμου (του καυσίμου δηλαδή που προέρχεται από ανανεώσιμες πρώτες ύλες, φυτικά και οργανικά απόβλητα) στη σύνθεση της βενζίνης – δηλαδή 10%. Κατά συνέπεια το MR1-100 αποτελείται από 100% οργανικά απόβλητα.

Η μετάβαση σε μια ναυτιλία πιο φιλική προς το περιβάλλον είναι κάτι που επιβάλλεται από τη νέα νομοθεσία. Από το τρέχον έτος, οι ναυτιλιακές εταιρείες υποχρεούνται να μετασκευάσουν τους στόλους των πλοίων τους, έτσι ώστε οι κινητήρες να συμμορφώνονται με όριο οξειδίων του θείου SΟx έως 0,5%, αντί του 3,5% που ίσχυε μέχρι τώρα. Στις παράκτιες θαλάσσιες περιοχές, το όριο αυτό μειώνεται περαιτέρω, στο 0,1%. Αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα για τα πλοία που λειτουργούν με MR1-100, καθώς το νέο βιοκαύσιμο δεν εκπέμπει οξείδια του θείου, ενώ μειώνει σε ποσοστό 90% τις εκπομπές CO2.

Ads

Το καύσιμο παράγεται από την ολλανδική εταιρεία GoodFuels στο Ρότερνταμ. Το νέο βιοκαύσιμο δοκιμάστηκε για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του 2018, στο δεξαμενόπλοιο “Nord Highlander”. Οι ναυτιλιακές εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιήσουν το νέο βιοκαύσιμο για να αντικαταστήσουν το πλούσιο σε θείο μαζούτ, με αναλογία ένα προς ένα. Ενώ ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα του MR1-100 είναι ότι δεν απαιτούνται τροποποιήσεις στους υπάρχοντες κινητήρες των πλοίων.
Στην ιστοσελίδα της GoodFuels μπορείτε να δείτε επίσης ότι τα δύο βιοκαύσιμά της (εκτός του MR1-100, διαθέσιμο είναι και το MD1-100) δεν δεσμεύουν για την παραγωγή τους γεωργική γη.

Οι “καθαρές” μεταφορές της Volkswagen
Το Volkswagen Group, μέσω της Volkswagen Group Logistics, διακίνησε – μόνο το 2020 – περισσότερα από 2,8 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα προς τους κατόχους τους, μέσω θαλάσσιων οδών. Δεν είναι παράξενο, λοιπόν που στράφηκε προς το νέο «πράσινο» καύσιμο MR1-100.

Η Volkswagen Group Logistics χρησιμοποιεί δύο ναυλωμένα πλοία για αποστολές αυτοκινήτων σε παράκτιες θαλάσσιες οδούς. Τα μήκους 180 μέτρων πλοία, της ναυτιλιακής εταιρείας F. Laeisz με έδρα στο Αμβούργο, τροφοδοτούνται από έναν ναυτικό κινητήρα diesel MAN με ισχύ 19.334 ίππων. Ο όγκος της δεξαμενής καυσίμου είναι 3.500 κυβικά μέτρα.

Τα πλοία μεταφέρουν έως 3.500 οχήματα το καθένα, σε κυκλική διαδρομή από το Έμντεν της Γερμανίας προς το Δουβλίνο, από εκεί προς το Σανταντέρ στην Ισπανία και το Σετούμπαλ στην Πορτογαλία, πριν επιστρέψουν στο Έμντεν. Κάθε χρόνο, μεταφέρουν περίπου 250.000 νέα οχήματα από τις μάρκες Audi, Skoda, Volkswagen Passenger Cars και Volkswagen Commercial Vehicles. Η λειτουργία των πλοίων με βιοκαύσιμο, εξοικονομεί συνολικά περίπου 52.000 τόνους CO2 ετησίως αποκλειστικά στη διαδρομή αυτή.

Και υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) για τα πλοία της Volkswagen
Tο Volkswagen Group χρησιμοποιεί συνολικά έντεκα ναυλωμένα πλοία που κινούνται καθημερινά στις θάλασσες και τους ωκεανούς όλου του κόσμου. Παράλληλα, λοιπόν, με το νέο βιοκαύσιμο, τον Ιούνιο του 2020, η Volkswagen Group Logistics άρχισε να χρησιμοποιεί πλοία που τροφοδοτούνται από υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) για τη μεταφορά οχημάτων από την Ευρώπη στη Βόρεια και Κεντρική Αμερική.

Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ