Μετά από 9 χρόνια (και παραγωγή 1.300.000 μονάδων – μέχρι το Σεπτέμβριο του 2014), το τρέχον Mitsubishi L200 pickup truck ετοιμάζεται να αποχωρήσει. Ο διάδοχος του μοντέλου που γιόρτασε πρόσφατα την Ευρωπαϊκή πρεμιέρα του στην 85η Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης κινείται – σύμφωνα με τους Ιάπωνες – σε μία, από κάθε άποψη, κατεύθυνση (τεχνολογία κινητήρων, χαμηλές εκπομπές ρύπων, αεροδυναμική, μείωση βάρους, ενεργητική ασφάλεια). Του Νίκου Λουπάκη

Ads

 
Πιστή στο δόγμα του “small is beautiful” η Mitsubishi λανσάρει το νέο L200 σκοπεύοντας να εντυπωσιάσει λιγότερο με τον όγκο και τις εξωτερικές διαστάσεις και περισσότερο με τη λειτουργικότητα, αφού το ανοιχτό φορτηγάκι της διαθέτει το μικρότερο κύκλο στροφής στην κατηγορίας.
 
Παραθέτουμε χαρακτηριστικά αποσπάσματα από το επίσημο δελτίο τύπου:
 
Το νέο L200 κατασκευάζεται στο “2ο Εργοστάσιο” της Mitsubishi Motors Thailand στο Laem Chabang με στόχο πωλήσεων 200.000 μονάδων/ετησίως (έναντι 130.000 μονάδων του απερχόμενου L200) και προορισμό όλες τις παγκόσμιες αγορές (πλην Ιαπωνίας, ΗΠΑ και Καναδά). Στην Ευρώπη, οι συνολικές πωλήσεις του απερχόμενου L200 θα αγγίξουν τις 220.000 μονάδες μέχρι το τέλος της παραγωγής.

Μιλώντας τη γλώσσα των αριθμών, ένας μέσος όρος 23.500 L200/χρόνο έχουν πουληθεί στην Ευρώπη μεταξύ CY2006 και CY2014 – σεβαστό νούμερο λαμβάνοντας υπόψη τη συνεχή εμφάνιση νέων ανταγωνιστών καθώς και τις σημαντικές και μόνιμες επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης του 2008 στη βασική αγορά των pickup trucks που είναι οι μικρές επιχειρήσεις.
 
Νέο σπορτίφ στυλ, με χαμηλό συντελεστή αεροδυναμικής 0.40 CD και βάρος σε λογικά πλαίσια για μία άριστη αναλογία ισχύος / βάρους:

  • Αυξημένη ευρυχωρία σε συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις (και με τον μικρότερο κύκλο στροφής 5,9 m στην κατηγορία) και ανταγωνιστικό μήκος καρότσας. Σημαντική αναβάθμιση της αντιληπτής ποιότητας σε συνδυασμό με καλύτερη θέση καθισμάτων και οδήγησης, βελτιωμένη οδηγική άνεση, βελτιωμένα χαρακτηριστικά θορύβων, κραδασμών & τριγμών (NVH).
  • Νέος κινητήρας 2.4 L 154 ps / 181 ps 4N15 MIVEC Diesel – έκδοση μεγαλύτερου κυβισμού των κινητήρων 4N13 (που τοποθετούνται στα ASX και Lancer) και κινητήρια σύνολα 4N14 (Outlander), που επιτρέπουν τη μείωση των εκπομπών CO2 από 199 g/km του απερχόμενου L200 στα 169 g/km για το νέο L200 (έναντι 190 – 250 g/km του ανταγωνισμού).
  • Νέο χειροκίνητο κιβώτιο 6 M/T (και νέο αυτόματο 5 A/T) για βελτιωμένες επιδόσεις, χαμηλότερες εκπομπές CO2 και μειωμένες απαιτήσεις συντήρησης.
  • Αυξημένη αντοχή– χάρη στο ισχυρότερο αμάξωμα και το πλαίσιο μέχρι και τους κινητήρες μειωμένων απαιτήσεων συντήρησης (διαστήματα αλλαγής λαδιού από 15.000 km, τώρα 20.000 km, service προηγούμενου αυτόματου κιβωτίου Α/Τ στις 80.000 km, τώρα κιβώτιο Α/Τ χωρίς απαιτήσεις συντήρησης κλπ.)

Βελτιωμένη ενεργητική ασφάλεια:

Ads
  • Super Select 4WD II (με κοντό διαφορικό) παραμένει με ηλεκτρονικό σύστημα επιλογέα μέσω περιστροφικού χειριστηρίου.
  • 7% υψηλότερη στρεπτική ακαμψία του νέου πλαισίου
  • Βελτιστοποιημένη ρύθμιση της ανάρτησης
  • Προσθήκη συστημάτων Lane Departure Warning, Trailer Stability Assist, Hill Start Assist.
  • Προβολείς HID (με ενσωματωμένη λειτουργία φώτων ημέρας LED και προβολείς Bi-Xenon) για βελτιωμένη ορατότητα το χειμώνα ή κατά τη νυχτερινή οδήγηση.
  • Βελτιωμένη παθητική ασφάλεια (ενισχυμένη πατενταρισμένη δομή RISE της MMC, αερόσακος γονάτων οδηγού,)

Νέα στοιχεία στον εξοπλισμό (ανάλογα με το μοντέλο και την αγορά):

  • Κάμερα οπισθοπορείας
  • Σύστημα λειτουργίας χωρίς κλειδί με διακόπτη stop/start κινητήρα
  • Cruise Control με ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας
  • Διζωνικό αυτόματο σύστημα κλιματισμού A/C
  • Χειριστήρια αλλαγών ταχυτήτων (paddles) στο τιμόνι
  • Κολόνα τιμονιού με ρυθμιζόμενη απόσταση και κλίση
  • Σύστημα ραδιοφώνου Digital Audio Broadcasting
  • Θύρα USB

Το νέο L200 παραμένει στην ‘κατηγορία 5 m’ (5.205 mm για το Double Cab), κάτι που βοηθά στο παρκάρισμα, στους ελιγμούς (έχοντας ακόμα τη μικρότερη ακτίνα στροφής στην κατηγορία – 5,9 m). Ωστόσο, μέσα σε αυτές τις διαστάσεις, οι μηχανικοί της MMC πέτυχαν μήκος καρότσας (1.520 mm) που ισοδυναμεί με το 29,2% του συνολικού μήκους, δηλ. παρόμοιο με του ανταγωνισμού (28,5% – 29,6%), που περιλαμβάνει μακρύτερα οχήματα. Η καρότσα έγινε επίσης πιο βαθιά (μέχρι 475 mm για το νέο L200 έναντι 460 mm του προηγούμενου).

Η έξυπνη σχεδίαση της δομής του αμαξώματος (εκτενής χρήση ατσάλινων φύλων υψηλής αντοχής*, ισχυρότερο πλαίσιο, κλπ,…) διατήρησε το βάρος σε λογικά όρια (μόνο 1.875 kg για το Double Cab 2.4 DiD MIVEC AS&G 4WD M/T) βελτιώνοντας την ικανότητα ρυμούλκησης στα 3.100 kg το μέγιστο (ανάλογα με το μοντέλο), τη συνολική ακαμψία, την παθητική ασφάλεια και τα χαρακτηριστικά NVH.

*21 % των φύλλων είναι από ατσάλι κατηγορίας 440 MPa ή παραπάνω, δηλαδή 9 % αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο L200 (στο Double Cab).