Στην εποχή της πλήρους ωριμότητάς του, το Mitsubishi ASX αναβαθμίζεται και επανέρχεται στο προσκήνιο διεκδικώντας με μία και μοναδική – βενζινοκίνητη – έκδοση τη θέση του στη γοργά αναπτυσσόμενη αγορά των SUV με συγκριτικό πλεονέκτημα τη δελεαστική τιμή του.

Ads

Έχοντας ήδη 8 χρόνια στην αγορά, το γνωστό SUV της Mitsubishi κάνει ένα λογικό και αναμενόμενο βήμα, προκειμένου να παρατείνει την παρουσία του στην αγορά, μέχρι να έρθει η ώρα να παραχωρήσει τη θέση του στον αντικαταστάτη του. Μιλάμε για ένα διακριτικό face lift που εκτός από τη νέα μάσκα και τα φώτα led στο εξωτερικό, περιλαμβάνουν νέα υλικά και μια νέα κονσόλα στο εσωτερικό, στοιχεία που συνοδεύονται από υλικά καλύτερης ποιότητας, αναβαθμισμένο εξοπλισμό και κάποιες τεχνικές βελτιώσεις που προσφέρουν κάτι παραπάνω στον τομέα του πολιτισμού (όπως η βελτίωση της ηχομόνωσης).

Η επιλογή να προσφερθεί το ανανεωμένο μοντέλο με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, αλλά και με ένα και μοναδικό κινητήρα βενζίνης, σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, μπορεί να ξενίζει, καθώς προ 7ετίας στα πρώτα βήματά του είχαμε όχι μόνο 3 κινητήρες αλλά και τετρακίνηση μπορεί να ξενίζει, ωστόσο έχει να κάνει με τη γενικότερη στρατηγική της εταιρίας, η οποία επενδύει πολλά στην ηλεκτροκίνηση, συμπεριλαμβανομένων και των plug-in υβριδικών, αλλά και με το γεγονός ότι αυτή την περίοδο βλέπουμε να δημιουργείται η νέα γκάμα SUV της Mitsubishi.

image

Ads

image

O μεταβλητού χρονισμού 1.6 MIVEC βενζινοκινητήρας δεν στερείται ισχύος, αφού αποδίδει 117 ίππους, οι οποίοι είναι βέβαια υπεραρκετοί για να κινήσουν με ικανοποιητικούς ρυθμούς τα ουκ ολίγα – 1260 κιλά – του ASX, συνδυάζεται με ένα εύχρηστο πεντάρι κιβώτιο, είναι σχετικά οικονομικός («επισήμως» καταναλώνει 5,7 λίτρα/100 χλμ.), αρκετά πολιτισμένος και αν θέλαμε να εντοπίσουμε ένα ψεγάδι στη σύντομη οδηγική εμπειρία που είχαμε στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής παρουσίασης, αυτή θα είχε να κάνει με μια έλλειψη δύναμης στις πολύ χαμηλές στροφές, παρόλο που θεωρητικά διαθέτει ήδη 110 Nm ροπής σχεδόν από το ρελαντί (1000 στρ./λεπτό).

Παράπονο δεν έχουμε από την οδική συμπεριφορά – το ASX πατάει καλά στην άσφαλτο, χωρίς όμως να ενθουσιάζει με την αίσθηση που προσφέρει, καθώς φαίνεται ότι οι άνθρωποι της Mitsubishi έριξαν περισσότερο βάρος στον πολιτισμό (χαρακτηριστική επιλογή τα σχετικά ψηλού προφίλ ελαστικά 215/70 R16) και λιγότερο στα σπορ χαρακτηριστικά και στο απόλυτο κράτημα.

Έχοντας στο μυαλό μας ότι το νέο ASX είναι ένα ευρύχωρο αυτοκίνητο, με μεγάλους χώρους για επιβάτες, ολοκληρωμένο και «δεμένο» με την ακαμψία του αμαξώματος να επιβεβαιώνεται μεταξύ άλλων και από τα 5 αστέρια των δοκιμών πρόσκρουσης EuroNCAP φτάνουμε στο δια ταύτα: την τιμή! Εδώ είναι που οι όποιες μικρές αδυναμίες της «ωριμότητας» του μοντέλου παραμερίζονται ελέω «value for money». Με τη φθηνή έκδοση Inform να κοστίζει και την πλούσια Invite να φτάνει τα δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το ASX του 2018 αξίζει και με το παραπάνω τα λεφτά του. Πολύ περισσότερο που συνοδεύεται και από 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση + οδική βοήθεια.

image

*Τυποποιημένη (πόλη / εκτός πόλης / μεικτή)

**Τιμή της βασικής έκδοσης “ INFORM” με στάνταρ ABS με EBD (Electronic Brake-force Distribution) και υποβοήθηση φρεναρίσματος, Active Stability Control (ASC), Hill Start Assist, 7 αερόσακους, air condition, AM/FM ραδιόφωνο και CD/MP3 player με 4 ηχεία, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, 4 ηλεκ. παράθυρα κλπ. Η πλούσια έκδοση “INVITE PLUS”, με επιπλέον MGN (Multifuncrion GPS Navigation με οθόνη 6,5’’, blue tooth, usb και κάμερα οπισθοπορείας), αυτόματο κλιματισμό, φώτα ημέρας led & προβολείς ομίχλης, cruise control, Start & Stop, ηχοσύστημα με 6 ηχεία και χειριστήρια στο τιμόνι, ζάντες αλουμινίου 16’’ κ.ά. κοστίζει €19.740.