Στην αυξημένη ασφάλεια, το περιβαλλοντικό όφελος και τη μεγαλύτερη άνεση που προσφέρει ένα σύγχρονο μεταφορικό μέσο, πρέπει κανείς να προσθέσει και τη σημαντική εξοικονόμηση χρημάτων από το μειωμένο κόστος συντήρησης.
 
Το μυστικό είναι κοινό: ένα αυτοκίνητο όταν παλιώνει «ζητάει». Ωστόσο όταν μιλά κανείς με αριθμούς, τα πράγματα παίρνουν άλλες διαστάσεις. Η διατήρηση, λοιπόν, σε «ετοιμοπόλεμη» κατάσταση ενός αυτοκινήτου 15ετίας, που συνήθως έχει διανύσει πολύ περισσότερα από 150.000 χλμ. είναι μια κοστοβόρα διαδικασία.

Ads

Η συντήρηση κοστίζει

Ενώ μπορεί κανείς να υπολογίζει ότι ο κόστος συντήρησης για τα πρώτα πέντε χρόνια ζωής ενός αυτοκινήτου θα είναι συνολικά της τάξης των 1.000 ευρώ (ανάλογα φυσικά με τη μάρκα και το μοντέλο) στη συνέχεια οι απαιτήσεις μπορεί να αυξηθούν θεαματικά, καθώς πολλά μέρη του συμπληρώνουν σταδιακά το όριο ζωής τους (αναλώσιμα). Εξαρτήματα όπως τα αμορτισέρ, ελαστικά, σετ χρονισμού, συμπλέκτης, εξάτμιση, δίσκοι φρένων είναι πλέον σε πρώτη γραμμή ζήτησης για τη σωστή λειτουργία του αυτοκινήτου. Ενώ στη συνέχεια τη σκυτάλη παραλαμβάνει μια δεύτερη γενιά στοιχείων που θα χρειασθούν αντικατάσταση, με πιο σημαντικά τα στοιχεία του εμπρόσθιου συστήματος του αυτοκινήτου (σινεμπλόκ, ψαλίδια, ημιαξόνια κλπ.)

image

Ads

Επίσης, δεν αποκλείεται να βρεθούμε αντιμέτωποι και με την ανάγκη αντικατάστασης του καταλύτη, παρόλο που οι καταλύτες στο σύνολό τους αποδείχθηκαν πολύ πιο ανθεκτικοί στο χρόνο απ’ ότι αρχικά πιστεύαμε. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να επισημάνουμε ότι τα κόστη που σχετίζονται με επισκευές του κινητήρα και των συστημάτων αντιρρύπανσης των ντίζελ είναι πολύ υψηλότερα απ’ ότι των κινητήρων βενζίνης.

Με βάση τα παραπάνω, μετά την πενταετία, μπορεί κανείς να δει το κόστος συντήρησης ενός αυτοκινήτου για τα επόμενα δέκα χρόνια, μέχρι δηλαδή την ηλικία των 15 ετών να φτάνει ή και να ξεπερνά τα 8.000 ευρώ. Όλα αυτά χωρίς να έχουμε ακόμα υπολογίσει τυχόν ζημιές, η εμφάνιση των οποίων εξαρτάται τόσο από την αξιοπιστία κάθε μάρκας, όσο και από τον τρόπο που χρησιμοποιείται το αυτοκίνητο.

Αγοράζοντας καινούριο

Η αντικατάσταση ενός παλιού αυτοκινήτου με καινούριο, πέραν του ότι αναβαθμίζει το επίπεδο της προσφερόμενης ασφάλειας στο χρήστη και του ότι συμβάλλει και στην προστασία του περιβάλλοντος, προσφέρει και ένα σαφές οικονομικό όφελος. Ωστόσο οι οικονομικές δυσχέρειες έχουν αποτρέψει αρκετούς υποψήφιους αγοραστές από μια τέτοια κίνηση, με αποτέλεσμα η χώρα μας να βρίσκεται πολύ χαμηλά στην κατάταξη στην Ευρώπη (4η από το τέλος), ως προς την ηλικία του στόλου των οχημάτων, με το 69% του συνόλου των 5,1 εκατομμυρίων αυτοκινήτων που είναι ταξινομημένα έχουν ηλικία μεγαλύτερη των 10 ετών

Κάπου εδώ αναλαμβάνει δράση η ιδιωτική πρωτοβουλία, με τις αντιπροσωπείες να προβαίνουν κατά καιρούς οι σε προσφορές προκειμένου να ενθαρρύνουν την αγορά ενός καινούριου αυτοκινήτου. Την περίοδο η Peugeot είναι αυτή που έχει σε ισχύ ένα ενδιαφέρον πρόγραμμα απόσυρσης και ανταλλαγής, προσφέροντας σημαντικά οφέλη. Η δυνατότητα απόσυρσης υπάρχει όποια και αν είναι η κατάσταση του αυτοκινήτου του πελάτη, γεγονός που λύνει τα χέρια των οδηγών που κατέχουν αυτοκίνητα με χαμηλή ή ακόμη και μηδενική εμπορική αξία. Ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να εκμεταλλευτεί το πρόγραμμα απόσυρσης για να αποκτήσει το μοντέλο Peugeot της αρεσκείας του, επιλέγοντας από ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα.

Επιπλέον, η Peugeot αναλαμβάνει να ολοκληρώσει για λογαριασμό του πελάτη τη διαδικασία της Απόσυρσης, την οριστική διαγραφή του αυτοκινήτου και τη μεταφορά του αυτοκινήτου στα Κέντρα Ανακύκλωσης, απαλλάσσοντας τους ιδιοκτήτες του από κάθε ταλαιπωρία.

Πηγή: ΕΘΝΟΣ