Με πέντε πόρτες και ένα νέο βασικό κινητήρα, το ΜΙΝΙ στοχεύει τώρα να προσελκύσει πελάτες με ιδιαίτερες απαιτήσεις στον τομέα της άνεσης και της οικονομίας. Από το Μάρτιο του 2015, το προϊοντικό πρόγραμμα της τελευταίας γενιάς του “premium” μικρού, θα συμπεριλάβει το νέο 5θυρο ΜΙΝΙ One. Σε αντιστοιχία με το 3θυρο MINI, η πεντάθυρη έκδοση θα διατίθεται με επτά τύπους κινητήρων. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης
 

Ads

Όπως όλοι οι εκπρόσωποι της τελευταίας γενιάς ΜΙΝΙ, το 5θυρο MINI One χρησιμοποιεί κινητήρα νέας φιλοσοφίας με προηγμένη Τεχνολογία MINI TwinPower Turbo. Ο 3-κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.200 κυβ. εκ. συνδυάζει υπερσυμπίεση με άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό έλεγχο εκκεντροφόρων εισαγωγής και εξαγωγής (double VANOS). Αποδίδει μέγιστη ισχύ 55 kW/75 hp και μέγιστη ροπή 150 Nm στις 1.400 rpm. Το νέο 5θυρο MINI One επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 13,4 δεύτερα.

Την ισχύ μεταφέρει στους εμπρός τροχούς ένα νέο σχεδιασμένο 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο που προσφέρει βελτιστοποιημένη απόδοση, μειωμένο βάρος και υψηλό επίπεδο άνεσης στις αλλαγές. Η υψηλή απόδοση της νέας τεχνολογίας αντανακλάται στη μέση κατανάλωση των 5,2 lit / 100 km. Οι αντίστοιχες εκπομπές CO2 του νέου 5θυρου MINI One είναι 121 g/km (στον ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών και ανάλογα με τα επιλεγμένα ελαστικά).

Με το λανσάρισμα του νέου βασικού μοντέλου επεκτείνεται η γκάμα κινητήρων του 5θυρου MINI (κατανάλωση μικτού κύκλου: 5,9 – 3,5 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 136 – 92 g/km) σε τέσσερα σύνολα βενζίνης και τρία diesel, με εύρος ισχύος από 55 kW/75 hp έως 141 kW/192 hp.

Ads

Σημειώνουμε ότι το νέο 5θυρο MINI υπόσχετη αυξημένη λειτουργικότητα και άνεση όχι επειδή διαθέτει δύο επιπλέον πόρτες αλλά και επειδή έχει μεγαλύτερο κατά 72 mm μεταξόνιο συγκριτικά με το 3θυρο μοντέλο, τρία καθίσματα πίσω και χώρο αποσκευών 278 λίτρων.