Στο θέμα της απαγόρευσης της κυκλοφορίας των παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων στα αστικά κέντρα επανέρχεται με ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ). Το ενδιαφέρον είναι ότι αυτή τη φορά – ορθώς – επισημαίνεται ότι στα αστικά κέντρα της χώρας μας, δηλαδή στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, απαγορεύεται ούτως ή άλλως η κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων Παλαιάς Τεχνολογίας δηλαδή αυτών που είχαν κατασκευαστεί πριν από το 2010 – προδιαγραφών euro4 και προγενέστερα.

Ads

Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι πριν από το 2010 ούτως ή άλλως πρακτικά στη χώρα μας δεν εισάγονταν τέτοιου τύπου αυτοκίνητα λόγω ακριβώς αυτής της απαγόρευσης οπότε ξανά-ερχόμαστε στο ζήτημα της παραπληροφόρησης σε σχέση με την ενδεχόμενη απαγόρευση ή και εντελώς την κατάργηση των πετρελαιοκίνητων ΙΧ αυτοκινήτων. Έχουμε λοιπόν και λέμε: ενώ κάποιες εταιρείες όντως προχωρούν σε κατάργηση από την γκάμα τους των diesel κάποιες άλλες τα διατηρούν – και μάλιστα διευρύνουν την παρουσία των diesel μεταξύ των μοντέλων τους. Δεν είναι Λοιπόν σωστό το ερώτημα ούτε σωστή ανησυχία σχετικά με το μέλλον των diesel διότι αυτό, ούτως ή άλλως, σχετίζεται και με το μέλλον των βενζινοκίνητων οχημάτων, για τον απλούστατο λόγο ότι όλα τους πρέπει να μπουν κάτω από την ομπρέλα των ορίων του διοξειδίου του άνθρακα που καλείται κάθε εταιρεία να μην υπερβεί.

Και επειδή η παραπληροφόρηση δεν έχει τέλος, και επειδή η σκανδαλολογία δεν έχει τέλος και επειδή κάποιοι σπεκουλάρουν πάνω στο θέμα το Diesel και παίζουν με την ανησυχία αλλά και την τσέπη των Καταναλωτών θα πρέπει να πούμε ότι οι απαγορεύσεις, όπου επιβλήθηκαν σε Ευρωπαϊκές πόλεις, είχαν να κάνουν με Παλαιάς Τεχνολογίας diesel, αυτά ακριβώς που ποτέ δεν εισήχθηκαν επισήμως στη χώρα μας.

Τώρα σε σχέση με την ποιότητα του αέρα ορθώς επισημαίνει ο σύνδεσμος εισαγωγέων ότι θα πρέπει να ενταχθεί οι αστυνομικοί στον τομέα αυτό και ορθώς επισημαίνει επίσης ότι πρόβλημα μεγάλο Δημιουργείται από τα Παλαιάς τεχνολογίας ρυπογόνα μεγάλα οχήματα – φορτηγά και λεωφορεία – στα οποία θυμίζουμε είχε δοθεί παράταση ζωής από ποιον από τον κ. Βορίδη όταν ήταν Υπουργός Μεταφορών.

Ads

Και εν τέλει, εάν θέλουμε να μιλήσουμε για την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα στις πόλεις θα επανέλθουμε στην εξής απλή αλήθεια: η λύση βρίσκεται στη διευρυμένη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς που θα πρέπει να είναι τέτοιας ποιότητας και να έχουν τόσο πυκνά δρομολόγια και να είναι τόσο εξυπηρετικά που να τα προτιμούν οι οδηγοί αντί των αυτοκινήτων τους, στις καθημερινές μετακινήσεις τους. Και σε αυτό ακριβώς το αστικό περιβάλλον είναι που θα έπρεπε να γίνουν τα πρώτα βήματα της ηλεκτροκίνησης ακριβώς από τους τομείς αυτούς που αποδεικνύονται οι πιο ρυπογόνοι: με τον αποφασιστικό εξηλεκτρισμό δηλαδή, σε πρώτη φάση, των μεταφορών εν γένει αφήνοντας τον εξηλεκτρισμό των επιβατικών αυτοκινήτων να γίνει πιο «ήπια».

Πηγή: ΕΘΝΟΣ

Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση του ΣΕΑΑ:

Ευρωπαϊκές πόλεις απαγορεύουν την κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων, για ένα πιο «πράσινο περιβάλλον».
 
Η Ρώμη έκρουσε τον κώδωνα κινδύνου και απαγόρευσε πριν λίγες μέρες την κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων οχημάτων, λόγω των αυξημένων ρύπων (νέφους) και των επιπτώσεων που έχουν στην ανθρώπινη υγεία.

Πέραν αυτής της απαγόρευσης, η Ρώμη, αλλά και το Μιλάνο προωθούν το μέτρο των “οικολογικών Κυριακών”, το οποίο περιλαμβάνει την πλήρη απαγόρευση όλων των οχημάτων ανεξαρτήτως ηλικίας και καυσίμου. Μία προσπάθεια με σκοπό την ελάφρυνση της ατμόσφαιρας από τους εκλυόμενους ρύπους, πρόσθετα στις απαγορεύσεις κυκλοφορίας που ισχύουν για τα παλαιά και ρυπογόνα οχήματα, Euro 3 ή παλαιότερα.

Το Παρίσι αντίστοιχα, μία Κυριακή κάθε μήνα, απαγορεύει την κυκλοφορία οχημάτων στο κέντρο της για την προώθηση μίας πιο καθαρής ατμόσφαιρας, έχοντας και αυτή σαν πόλη θεσπίσει την απαγόρευση κυκλοφορίας στις εργάσιμες μέρες των παλαιών οχημάτων.

Υπενθυμίζεται ότι η Αθήνα διατηρεί την απαγόρευση κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων ελαφρών οχημάτων Euro 4 και πριν, δυστυχώς όμως μπορεί κανείς να παρατηρήσει πληθώρα οχημάτων που εισέρχονται στο κέντρο και δεν πληρούν  τις απαραίτητες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες.

Υπαίτιος για τους αυξημένους ρύπους στο κέντρο της Αθήνας είναι ο υπέργηρος στόλος φορτηγών και λεωφορείων που κυκλοφορεί καθημερινά στο κέντρο. Με μέσο όρο που αγγίζει τα 20,0 έτη (βαρέα φορτηγά), τα οχήματα αυτά δεν πληρούν σε καμία περίπτωση τις περιβαλλοντικές προϋποθέσεις όπως επίσης και τις προϋποθέσεις ασφαλούς μετακίνησης.

Η ατμόσφαιρα επιβαρύνεται σε καθημερινή βάση από τα παλαιά οχήματα και την ελλιπή αστυνόμευση. Είναι πλέον επιστημονικά αποδεδειγμένο πως η ατμοσφαιρική ρύπανση έχει άμεση συσχέτιση με τον αυξημένο αριθμό πρόωρων θανάτων, καθώς και με αρρώστιες που στοχεύουν κυρίως τις ευπαθείς ομάδες αλλά και τα παιδιά. (καρδιο-αναπνευστικές παθήσεις, καρκίνος, άσθμα κα.)