Μια οβάλ πίστα δοκιμών που επιτρέπει ταχύτητες έως 250 km/h δεν είναι ότι πιο συνηθισμένο, ακόμα και αν μιλάμε για ένα ολόκληρο εργοστάσιο αυτοκινήτων. Αυτός είναι ένας βασικός λόγος που η συγκεκριμένη μονάδα παραγωγής της Fiat κατάφερε να γίνει ένας μικρός θρύλος, αποτελώντας το πλέον αναγνωρίσιμο εργοστάσιο αυτοκινήτων στον κόσμο.

Ads

(φωτογραφία: Dgtmedia – Simone at Italian Wikipedia. – Transferred from it.wikipedia to Commons., CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4343156)

Ταυτοχρόνως, το Lingotto είναι σίγουρα και ένα ιδιαίτερο δείγμα βιομηχανικού κτηρίου, με αυξημένο αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον. Ενώ η χάρη της την έφερε και στην μεγάλη οθόνη, καθώς σε αυτήν, το 1969, έγιναν τα γυρίσματα για το διάσημο κυνηγητό της ταινίας “The Italian Job” (Ληστεία α-λά ιταλικά) με τον Μάικλ Κέιν.

Τα στοιχεία που μπορεί κανείς να διαβάσει στο αρχείο της Fiat είναι άκρως κατατοπιστικά:

Ads

Η κατασκευή του θρυλικού πλέον κτηριακού συγκροτήματος ξεκίνησε το 1916. Μετά από ένα ταξίδι στις Η.Π.Α., ο Gianni Agnelli, γιος του ιδρυτή της Fiat, Giovanni Agnelli, γοητεύτηκε από τις μεθόδους μαζικής παραγωγής, συνειδητοποιώντας ότι αποτελούν μοναδικό δρόμο ώστε το αυτοκίνητο να γίνει ένα αγαθό διαθέσιμο στο ευρύ κοινό. Βασιζόμενος σε αυτή την αρχή, ο νεαρός αρχιτέκτονας Giacomo Matté Trucco σχεδίασε κάτι πρωτόγνωρο για την εποχή. Με την ολοκλήρωση του το 1923, το Lingotto δεν ήταν απλά το μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο εργοστάσιο αυτοκινήτων στον κόσμο, αλλά και ένα νέο σύμβολο της αρχιτεκτονικής.

Φωτογραφίες και περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε να δείτε κάνοντας κλικ εδώ

Στo χώρο του Lingotto από το 1926 και μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1970 κατασκευάστηκαν 80 διαφορετικά μοντέλα. Το τελευταίο αυτοκίνητο που πέρασε τη γραμμή παραγωγής του εμβληματικού εργοστασίου ήταν η Lancia Delta το 1979, ενώ το 1982 σταμάτησε πλέον επίσημα η λειτουργία του ως μονάδας παραγωγής αυτοκινήτων.