Ναι, η Mercedes είναι βεβαίως γνωστή ως μάρκα που ταυτίζεται με την ποιότητα και την πολυτέλεια, αλλά είναι επίσης μία πραγματικά μεγάλη βιομηχανία από την άποψη των τεχνολογικών καινοτομιών που έφερε στο χώρο του αυτοκινήτου. Η ναυαρχίδα της, η νέα S-Class δεν θα μπορούσε παρά να είναι – εκτός από ένα αναπαυτικό σαλόνι σε τροχούς για τους επιβάτες της – και μια κινητή τεχνολογική πλατφόρμα φορτωμένη «άπειρα» high tech συστήματα που κάνουν τις μετακινήσεις πιο άνετες και πιο ασφαλείς.

Ads

Το ότι η ναυαρχίδα της Mercedes-Benz ήταν και το 2016 το πολυτελές σεντάν με τις υψηλότερες πωλήσεις παγκοσμίως, με 300.000 μονάδες να έχουν πωληθεί από το 2013, μέχρι σήμερα, έχει για τη χώρα μας καθαρά ακαδημαϊκή αξία, καθώς είναι πολύ λίγοι εκείνοι οι τυχεροί που μπορούν να αποκτήσουν ένα τέτοιου επιπέδου μεταφορικό μέσο. Εκείνο που έχει όμως σίγουρα ενδιαφέρον είναι ο μακρύς κατάλογος των εντυπωσιακών συστημάτων υψηλής τεχνολογίας, που δείχνει με τον τρόπο του το μέλλον της αυτοκίνησης.

Για παράδειγμα, μπορεί κανείς να κινείται πλέον στον αυτοκινητόδρομο σχεδόν χωρίς να αγγίζει τιμόνι και πεντάλ, χάρη στην ενεργή υποβοήθηση απόστασης DISTRONIC και την ενεργή υποβοήθηση διεύθυνσης – ACTIVE STEERING ASSIST- που προσφέρουν στον οδηγό όχι μόνο τη διατήρηση της απόστασης ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα, αλλά και την ασφαλή διεύθυνση του αυτοκινήτου. Σημειώνουμε ότι η ενεργή υποβοήθηση απόστασης DISTRONIC χρησιμοποιεί πολύ περισσότερα δεδομένα χαρτών και πλοήγησης, μπορεί να υποστηρίζει τον οδηγό με βάση τη διαδρομή και προσαρμόζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου αυτόματα, για παράδειγμα, πριν από στροφές, διασταυρώσεις ή την είσοδο σε κυκλική πορεία (οι επιμέρους λειτουργίες ενδέχεται να διαφέρουν ανάλογα με τη χώρα).

image
image

Ads

Στο ίδιο μήκος κύματος και η ανάρτηση MAGIC BODY CONTROL με ROAD SURFACE SCAN που αναγνωρίζει εκ των προτέρων ανωμαλίες του οδοστρώματος και τις αποσβένει, ενώ η λειτουργία μείωσης της κλίσης σε στροφές είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό άνεσης που διατίθεται για πρώτη φορά στην S-Class .

Με τη νέα S-Class κάνει το ντεμπούτο της και μια ολοκαίνουρια σειρά κινητήρων υψηλής απόδοσης, αποτελούμενη από νέους εξακύλινδρους εν σειρά πετρελαιοκινητήρες και βενζινοκινητήρες, καθώς και έναν κινητήρα V8 biturbo με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων. Συγχρόνως, παγκόσμια πρεμιέρα κάνουν και επαναστατικές τεχνολογίες, όπως η ενσωματωμένη μίζα-δυναμό 48 volt και ο πρόσθετος ηλεκτρικός συμπιεστής.

Στο εσωτερικό, οι δύο οθόνες υψηλής ανάλυσης, με διαγώνιο 12,3 ιντσών η καθεμία και ενιαία κρυστάλλινη επιφάνεια, διαμορφώνουν το κόκπιτ ευρείας οθόνης. Η νέα S-Class διαθέτει πλήκτρα αφής Touch Control στο νέας σχεδίασης τιμόνι. Ακόμα ένα νέο χαρακτηριστικό είναι ο χειρισμός του DISTRONIC και του cruise control από χειριστήρια στο τιμόνι. Ο χειρισμός του συστήματος infotainment είναι εφικτός με το touchpad, με το χειριστήριο στην κεντρική κονσόλα και με το σύστημα φωνητικών εντολών LINGUATRONIC, το οποίο πλέον υπακούει σε περισσότερες από 450 εντολές.

image

image

Στο εσωτερικό, τώρα, για την άνεση και την ευχάριστη διάθεση των επιβατών φροντίζει το σύστημα ελέγχου ανέσεων ENERGIZING. Πρόκειται για προαιρετικό στοιχείο, το οποίο συνδέει μεταξύ τους διάφορα συστήματα ανέσεων του αυτοκινήτου. Χρησιμοποιεί στοχευμένα τις λειτουργίες του συστήματος κλιματισμού (και αρωματισμού) και των καθισμάτων (θέρμανση, αερισμός, μασάζ), τη θέρμανση επιφανειών, καθώς και τις ρυθμίσεις φωτισμού και μουσικής, επιτρέποντας στον επιβάτη να επιλέγει εξατομικευμένες ρυθμίσεις ανάλογα με τη διάθεση και τις ανάγκες του. Ως αποτέλεσμα, ενισχύει την ευδιαθεσία και τις οδηγικές επιδόσεις. Το σύστημα ελέγχου ανέσεων ENERGIZING είναι διαθέσιμο σε όλα τα καθίσματα, ανάλογα με τον εξοπλισμό.

image

Τέλος, η οδήγηση τη νύχτα αποκτά άλλη διάσταση χάρη στα φώτα MULTIBEAM LED επιτρέπουν ταχύτατη και απολύτως ακριβή προσαρμογή των προβολέων στην τρέχουσα κατάσταση κυκλοφορίας. Ο φωτισμός μεγάλης σκάλας ULTRA RANGE παράγει τη μέγιστη νομικά επιτρεπόμενη ένταση φωτισμού, με αποτέλεσμα η φωτεινότητα της μεγάλης σκάλας να υπερβαίνει την τιμή αναφοράς του 1 LUX (μονάδα μέτρησης φωτινής ισχύος ανα περιοχή)  σε απόσταση άνω των 650 μέτρων.

Σύστημα μετάδοσης κίνησης: νέοι κινητήρες υψηλής τεχνολογίας

Mercedes-Benz S 450 και S 500: Ο νέος, «εξηλεκτρισμένος» εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας ξεκινά από τη βασική έκδοση με δύο βαθμίδες ισχύος. Το μοντέλο S 450 αποδίδει 270 kW (367 hp), ενώ το S 500 αποδίδει ισχύ 320 kW (435 hp). Ο νέος, ευφυής τρόπος συμπίεσης, ο οποίος περιλαμβάνει πρόσθετο ηλεκτρικό συμπιεστή, καθώς και ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG), φροντίζει για εξαιρετικά υψηλή απόδοση ισχύος χωρίς υστέρηση. Η μίζα-δυναμό παρέχει προσωρινά πρόσθετη ροπή 250 Nm και αποδίδει επιπλέον ισχύ 16 kW. Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο S 500 με κινητήρα V8, παρόμοιων επιδόσεων, οι εκπομπές CO2 του κινητήρα έχουν μειωθεί κατά περίπου 22 τοις εκατό.

image
image

Η σημαντική αναβάθμιση ισχύος των εξακύλινδρων βενζινοκινητήρων στα επίπεδα των προηγούμενων οκτακύλιδρων συνόλων αντικατοπτρίζεται και στις ονομασίες των μοντέλων: τα μοντέλα με τους νέους εξακύλινδρους κινητήρες φέρουν πλέον την ονομασία S 450 ή S 500.

Mercedes-Benz S 560 4MATIC και Mercedes-Maybach S 560 4MATIC: Ο νέος V8 έρχεται με 345 kW (469 hp). Ο κινητήρας biturbo συγκαταλέγεται ανάμεσα στους πιο οικονομικούς βενζινοκινητήρες V8 παγκοσμίως και καταναλώνει περίπου δέκα τοις εκατό λιγότερο καύσιμο από τον οκτακύλινδρο προκάτοχό του. Για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, τέσσερις κύλινδροι του νέου V8 απενεργοποιούνται ταυτόχρονα με τη βοήθεια του συστήματος μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων CAMTRONIC κατά την οδήγηση με μερικό φορτίο. Με αυτόν τον τρόπο μειώνονται οι απώλειες λόγω μεταβολής φορτίου, ενώ παράλληλα βελτιώνεται η συνολική απόδοση των υπόλοιπων τεσσάρων κυλίνδρων μέσω μετατόπισης του σημείου λειτουργίας προς υψηλότερα φορτία. Η θέση των στροβιλοσυμπιεστών στο V των σειρών κυλίνδρων είναι άλλο ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό.

image

Mercedes-Benz S 600: Η κορυφαία έκδοση κινητήρα της Mercedes-Benz είναι ο V12 με 390 kW (530 hp). Ο νέος δωδεκακύλινδρος κινητήρας στην Mercedes-Maybach S 650 αποδίδει 463 kW (630 hp).

Mercedes-AMG S 63 4MATIC+: Για υψηλές επιδόσεις σε συνδυασμό με αισθητά μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, ο 4λιτρος κινητήρας AMG V8 biturbo με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων αντικαθιστά τον προηγούμενο V8 biturbo 5,5 λίτρων. Παρά το μικρότερο κυβισμό, ο νέος κινητήρας αποδίδει 450 kW (612 p). Η Mercedes-AMG S 65 είναι εξοπλισμένη με δωδεκακύλινδρο κινητήρα, ο οποίος αναπτύσσει 463 kW (630 hp).

image

Το πιο ισχυρό πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο στην ιστορία της Mercedes-Benz

Mercedes-Benz S 350 d 4MATIC και S 400 d 4MATIC: ο νέος εξακύλινδρος, εν σειρά πετρελαιοκινητήρας κάνει πρεμιέρα σε δύο κατηγορίες ισχύος: 210 kW (286 hp) 250 kW (340 hp). Παρά τη σημαντική αύξηση της ισχύος συγκριτικά με τον προκάτοχό του, ο νέας κινητήρας καταναλώνει έως και έξι τοις εκατό λιγότερο καύσιμο. Στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κορυφαίου μέλους της οικογένειας πετρελαιοκινητήρων συγκαταλέγεται η διαδικασία καύσης με αυλακωμένο έμβολο (“stepped-bowl”), η υπερπλήρωση με στροβιλοσυμπιεστές καυσαερίων δύο σταδίων και, για πρώτη φορά, η χρήση του συστήματος μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων CAMTRONIC. Η σχεδίασή του χαρακτηρίζεται από αλουμινένιο μπλοκ κινητήρα και χαλύβδινα έμβολα, καθώς και περαιτέρω βελτιωμένη επίστρωση NANOSLIDE® στα τοιχώματα των κυλίνδρων.

Ο νέος εξακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας είναι σχεδιασμένος για να συμμορφώνεται με τη μελλοντική νομοθεσία περί εκπομπών (RDE – Real Driving Emissions). Όλα τα εξαρτήματα που συμβάλλουν στην αποτελεσματική μείωση των εκπομπών καυσαερίων είναι τοποθετημένα απευθείας πάνω στον κινητήρα. Η ολοκληρωμένη τεχνολογική προσέγγιση, η οποία συνδυάζει με τη νέα διαδικασία καύσης με αυλακωμένο έμβολο (“stepped-bowl”), δυναμική, πολύοδη επανακυκλοφορία καυσαερίων και εκ των υστέρων επεξεργασία καυσαερίων κοντά στον κινητήρα, για πρώτη φορά, μαζί με σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων, επιτρέπει την περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης με χαμηλές εκπομπές ρύπων. Λόγω της τοποθέτησής του με μόνωση κοντά στον κινητήρα, το σύστημα εκ των υστέρων επεξεργασίας καυσαερίων παρουσιάζει χαμηλές θερμικές απώλειες και διασφαλίζει εξαιρετικά ευνοϊκές συνθήκες λειτουργίας.