Η A-Class αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα της λογικής που θέλει την εποχή να μην ενδείκνυται για ηρωισμούς… Από το καινοτόμο τόλμημα του μοντέλου πρώτης γενιάς, του 1998, που σε 3,58 μέτρα μήκους προσέφερε χώρους που κανονικά θα χρειάζονταν πάνω από 4,0 μέτρα, περάσαμε σε σαφώς πιο ασφαλείς – από εμπορική άποψη – προσεγγίσεις. Εν έτει 2013 η A-Class είναι ένα τυπικό πεντάθυρο χάτσμπακ – φορτωμένο με υψηλή τεχνολογία βεβαίως – με ότι καλό ή κακό μπορεί αυτό να συνεπάγεται. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης

Ads

 
Κατ’ αρχάς πρέπει να επισημάνουμε ότι το λογότυπο Α200 δεν παραπέμπει σε κυβισμό. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας της A200 είναι 1600άρης, οπότε με την εφορία προβλήματα δεν έχουμε. Ούτε όμως και με την απόδοσή του έχουμε πρόβλημα καθώς οι 156 ίπποι του είναι υπερεπαρκείς για να προσφέρουν την αίσθηση της «αεροπορικής» επιτάχυνσης που περιμένεις βλέποντας ότι τα 0-100 km/h έρχονται σε 8,3 δευτερόλεπτα. Αρκεί βέβαια να πατάς αποφασιστικά το γκάζι, διότι το συγκεκριμένο τούρμπο στις πολύ χαμηλές στροφές δείχνει μια σχετική απροθυμία.

Από κει και πέρα βρίσκεσαι αντιμέτωπος με ένα αυτοκίνητο που στέκεται πολύ καλά στο δρόμο, που η συμπεριφορά του είναι σπορ, ιδιαίτερα στην έκδοση AMG με τις τεράστιες ζάντες 18 ιντσών και τα «χαμηλοπρόφιλα» φαρδιά λάστιχα που προσφέρουν αυξημένη πρόσφυση στις στροφές, αλλά και σε ταλαιπωρούν στις λακκούβες.

Οι καιροί λοιπόν αλλάζουν και οι σημερινές Mercedes δεν είναι τα αρχοντικά, άνετα και «χαλαρά» οχήματα του παρελθόντος, αλλά έχουν γίνει αρκετά – έως πολύ – σπορ προσφέροντας επιδόσεις και κράτημα υψηλού επιπέδου.

Ads

Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω του αυτόματου-σειριακού και ηλεκτρονικά ελεγχόμενου κιβωτίου ταχυτήτων που όχι μόνο ανεβάζει, αλλά και κατεβάζει ταχύτητες, διαθέτοντας ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον πρόγραμμα λειτουργίας που αντιλαμβάνεται τις κατηφόρες (ή έστω τις φάσεις που ο οδηγός θέλει να επιβραδύνει). Στις εκκινήσεις και σε κάποια κικ-ντάουν θα τα θέλαμε λίγο πιο σβέλτο, αλλά αυτό δεν αλλάζει τη συνολική θετική εικόνα, αφήνοντάς μας να σχολιάσουμε ότι το βασικό αρνητικό του είναι ότι δεν περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου (στάνταρ είναι ένα χειροκίνητο «εξάρι»)

Στον τομέα των χώρων δεν υπάρχει κάτι το ιδιαίτερο να σημειώσουμε. Το «σαλόνι» είναι επαρκές με την έννοια ότι προσφέρει «λογικούς» χώρους για 4-5 άτομα, το πορτμπαγκάζ εντάσσεται επίσης σε αυτή τη λογική και για να μην πολυλογούμε: έχουμε δει και πιο ευρύχωρα πεντάθυρα. Χωρίς πάλι αυτό να σημαίνει ότι νιώθεις άσχημα όταν βρεθείς μέσα στην Α200. Ο οδηγός μάλιστα έχει μπροστά του ένα εξαιρετικά μοντέρνο περιβάλλον με μεγάλα όργανα ελέγχου – που μπορεί να γίνει ακόμα πιο μοντέρνο αν εμπλουτιστεί με αξεσουάρ από την μεγάλη λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού. Δύο-τρεις εργονομικές ατέλειες (με κυριότερη αυτή του μοχλοδιακόπτη του cruise control, που δεν είναι απίθανο να μπλεχτεί στα δάχτυλά σου όταν ανάβεις φλας, δεν αμαυρώνουν τη συνολική εικόνα του ποιοτικού εσωτερικού.

Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι η Α200 (και πολύ περισσότερο η μικρότερη αδελφή της Α180) είναι η προσιτή και νεανική Mercedes, που δεν ξεφεύγει (τουλάχιστον με τα μέτρα των πολυτελών αυτοκινήτων) σε τιμή και διαθέτει σπορ χαρακτήρα. Υπό αυτή την έννοια δεν είναι παράλογη επιλογή για όσους θέλουν το αυτοκίνητό τους να έχει «βαρύ» σήμα στη μάσκα και έχουν τα χρήματα και τη διάθεση να πληρώσουν γι’ αυτό…
 
Παρατήρηση: Τέλη κυκλοφορίας: 145,60 €
 
ΥΠΕΡ Επιδόσεις, εξαιρετική οδική συμπεριφορά – τιμόνι – εκπληκτικά φρένα, πολυτέλεια, ποιότητα κατασκευής, σχετικά χαμηλή κατανάλωση

ΚΑΤΑ Κόστος προαιρετικού εξοπλισμού, σκληρή ανάρτηση, περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω
 
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας  1.595 cm3
» Ισχύς  156 hp / 5300 rpm
0-100 km/h  8,3’’
» Ταχύτητα  224 km/h
Κατανάλωση*  7,3 / 4,8 / 5,7 l/100 km
» Εκπομπές CO2 133 g/km
M x Π x Y  4292 x 1780 x 1430 mm
» Πορτμπαγκάζ  341 λίτρα

Τιμή** 27.450 €

* Τυποποιημένη (πόλη/εκτός πόλης/μεικτή)

** Τιμή βασικής έκδοσης με 7 αερόσακους, ABS, μια πλήρη σειρά ηλεκτρονικών βοηθημάτων ευστάθειας και αποτροπής συγκρούσεων (COLLISION PREVENTION ASSIST), Air Condition, 4 ηλ. παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό κ.λπ. Τιμή με απόσυρση 26.626 ευρώ. Με τα πακέτα εξοπλισμού AMG Line και AMG exclusive η τιμή ξεπερνά τις 32.000 ευρώ.