Υπήρξε, στις αρχές Νοεμβρίου, ένα από τα αστέρια της έκθεσης «Αυτοκίνηση 2019», όπως επίσης υπήρξε και ένα από τα σημαντικότερα λανσαρίσματα της χρονιάς, το μικρό γαλλικό αυτοκίνητο που διαχρονικά αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες παρουσίες στη «μικρή» κατηγορία. Ο λόγος για το εντελώς νέο Peugeot 208, που για πρώτη φορά λανσάρεται ευθύς εξαρχής και στην πλήρως ηλεκτρική έκδοση “e-208” – δίνοντας το στίγμα της μεταβατικής για την αυτοκίνηση περιόδου που διανύουμε – και έρχεται να αντιμετωπίσει μια σειρά από αξιόλογες προτάσεις, όπως το Ford Fiesta, που πρόπερσι είχε κατακτήσει τον τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς για την Ελλάδα, τα Citroen C3, Kia Rio, Honda Jazz, Hyundai i10, Nissan Micra, Seat Ibiza, VW Polo, αλλά και το επίσης ολοκαίνουριο Renault Clio, που μόλις λανσαρίστηκε στην αγορά και το βλέπετε να διαφημίζεται ποικιλοτρόπως διεκδικώντας την καρδιά του υποψήφιου αγοραστή.

Ads

Έντονος ο ανταγωνισμός στην κατηγορία, είναι προφανές – και θα γίνει ακόμα πιο έντονος, αφού προ των πυλών βρίσκεται το «αδελφό» Opel Corsa (θυμίζουμε ότι η γερμανική εταιρία αποτελεί πλέον τμήμα του μεγάλου γαλλικού γκρουπ PSA) ενώ σύμφωνα με τις πληροφορίες μας το φθινόπωρο της καινούριας χρονιάς αναμένεται και ο νέος εξ ανατολών κίνδυνος, το επίσης ολοκαίνουριο Toyota Yaris. Μια κατηγορία της οποίας οι εκπρόσωποι έχουν μεγαλώσει σε διαστάσεις τόσο όσο χρειάζεται για να μπορούν να παίξουν, οριακά έστω, το ρόλο του βασικού αυτοκινήτου μιας οικογένειας και που λόγω τιμής, αφού οι βασικές τους εκδόσεις ξεκινούν λίγο πάνω από τις 12.000 ευρώ, κατάφεραν να κυριαρχήσουν στην αγορά.

image

image
Εντυπωσιακότατο ταμπλό και υψηλή ποιότητα κατασκευής. Πλήρης ο εξοπλισμός στη βασική έκδοση, πλούσιος στην Allure της δοκιμής μας.
Το νέο 208 συνδυάζει με μοναδικό τρόπο το κράτημα με την άνεση, κινείται γρήγορα και δεν «καίει» πολύ.

Ads

H αισθητική της τεχνολογίας
Το γεγονός ότι το νέο 208 είναι χτισμένο πάνω στη νέα CMP πλατφόρμα του γκρουπ έρχεται απλώς να επιβεβαιώσει τις πρώτες οπτικές εντυπώσεις, με ένα εντελώς νέο σχήμα να ανταποκρίνεται σε ένα νέο τεχνολογικό υπόβαθρο. Πρόκειται για μια φρέσκια και εντυπωσιακή σχεδιαστική προσέγγιση, για την οποία μπορούμε, χωρίς το φόβο να κάνουμε λάθος, να πούμε ότι στο εσωτερικό της εντυπωσιάζει ακόμα περισσότερο – και μάλιστα πριν ακόμα κινηθεί το αυτοκίνητο, ιδιαίτερα στην περίπτωση της έκδοσης Allure που οδηγήσαμε με το «μαλακό» ταμπλό.

Όταν βρεθείς, λοιπόν, στη θέση του οδηγού νιώθεις σαν να έχεις «φορέσει» αυτό το Peugeot και όχι σαν να κάθεσαι σε ένα κάθισμα, με υλικά πολύ καλής ποιότητας – τόσο στην όψη, όσο και στην αφή – να σε αγκαλιάζουν, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα που παραπέμπει σε μεγαλύτερη κατηγορία. Το χαρακτηριστικά μικρό – και πεπλατισμένο πάνω/κάτω – τιμόνι αφήνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να ξεπροβάλλει από πάνω του, και ελαφρώς στο βάθος, δίνοντας μια αίσθηση πιλοτηρίου αεροσκάφους, γεγονός που σε συνδυασμό με την μεγάλη οθόνη αφής, μέσω της οποίας ρυθμίζεται πρακτικά το σύνολο των λειτουργιών του αυτοκινήτου έρχεται να τονίσει οπτικά την τεχνολογική αναβάθμιση του μοντέλου.

image

image

Η τελευταία έχει να κάνει με ένα πλήθος συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης όπως το αυτόματο φρενάρισμα με εντοπισμό πεζών και ποδηλατών, που είναι ενεργό με ταχύτητες από 5 έως και 140 km/h και το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης πορείας στα όρια της λωρίδας κυκλοφορίας (Active Lane keeping assist) που παρεμβαίνει στο σύστημα διεύθυνσης, στρίβοντας μόνο του το αυτοκίνητο (και μάλιστα ελαφρώς παραπάνω απ’ ότι χρειάζεται) με ταχύτητα κίνησης πάνω από τα 65 km/h. Ένα σύστημα που κυριολεκτικά μπορεί να σου σώσει τη ζωή σε ένα ταξίδι, ιδιαίτερα τη νύχτα, όπου ο κίνδυνος της κόπωσης είναι αυξημένος.

Θέσεις για μικροαντικείμενα υπάρχουν αρκετές, είναι μάλιστα πρακτικές και εύκολα προσβάσιμες, γεγονός που μας επιτρέπει να σχολιάσουμε ότι η εργονομία είναι αναβαθμισμένη, βάζοντας όμως ένα ερωτηματικό ως προς τη χρηστικότητα των ουκ ολίγων διακοπτών που βρίσκονται κάτω από την κεντρική οθόνη. Ερωτηματικό επίσης βάζουμε και σε σχέση με την κλίση της εμπρός κολώνας, που είναι οριακή για την είσοδο των ψηλότερων οδηγών, ενώ στις αδυναμίες – χωρίς κανένα όμως ερωτηματικό – θα βάλουμε τους χώρους στο πίσω κάθισμα, για την ακρίβεια τον χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, που είναι επιεικώς μετριότατος για έναν ψηλό ενήλικα, ο οποίος από την άλλη δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα με τον «αέρα» για το κεφάλι του. Θετικό τέλος, το σχόλιο για το πορμπταγκάζ, που μπορεί να μην σας εντυπωσιάσει με την ονομαστική του χωρητικότητα, είναι όμως αξιοπρεπέστατο και επιπλέον κρύβει μια κανονικότατη ρεζέρβα – γεγονός σημαντικό για τις ελληνικές συνθήκες.   

image

image

Ιδανικός συνδυασμός
Εν κινήσει το 208 δεν χρειάζεται πολύ χρόνο για να σε κατακτήσει. Όποιος είχε στο παρελθόν την εμπειρία του 1.2 Puretech βενζινοκινητήρα με τους 110 ίππους θα καταλάβει ενδεχομένως ότι το νέο μοντέλο – με τον 1.2 Puretech των 100 ίππων που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας – είναι ελάχιστα πιο «βαρύ». Αυτό, όμως, το «ελάχιστα» πρακτικά δεν επηρεάζει τη σβελτάδα, με το 208 να «τραβάει» από τις χαμηλές στροφές επιτρέποντάς σου να κινείσαι γρήγορα χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια – και μάλιστα με σχετικά περιορισμένη κατανάλωση. Τα 8,3 lit./100 km που είδαμε στο trip computer σε μεικτές συνθήκες στο λεκανοπέδιο, χωρίς να… λυπόμαστε το γκάζι, δεν είναι καθόλου άσχημα – και μην παρασύρεστε από την τυποποιημένη κατανάλωση που βλέπετε στον πίνακα των τεχνικών χαρακτηριστικών.

Το εξάρι κιβώτιο εύχρηστο, σε βοηθά στις γρήγορες αλλαγές, όποτε τις χρειαστείς, ενώ η οδική συμπεριφορά είναι αυτή που τελικά σε κερδίζει. Το ενδιαφέρον – και εντυπωσιακό μαζί – στην περίπτωση του νέου μικρού Peugeot είναι ο τρόπος που τελικά συνδυάζεται το κράτημα με την άνεση της ανάρτησης. Στρίβει σωστά, αλλά δεν «κοπανάει» στις λακκούβες, γεγονός που σε συνδυασμό με την ευκολία του χειρισμού του, με το μικρό σε μέγεθος τιμόνι να απαιτεί μικρότερες διορθώσεις, είναι αυτή τελικά που δημιουργεί ένα αίσθημα «ικανοποίησης» στον οδηγό. Έτσι, ένα «καθημερινό», ευκολοδήγητο αυτοκίνητο, μπορεί να μετατραπεί σε «εργαλείο» αν το θελήσεις, τηρουμένων βεβαίως των αναλογιών…

Και όλα αυτά συμβαίνουν σε ένα περιβάλλον πολιτισμένο, αφού και στον τομέα της ηχομόνωσης φαίνεται να έχει γίνει καλή δουλειά, γεγονός που ενισχύει την αίσθηση ενός μεγαλύτερου και σχεδόν “premium” μοντέλου. Αυτό δικαιολογεί, σε μεγάλο βαθμό, την τιμή του νέου 208, η οποία δεν είναι η χαμηλότερη της αγοράς, αλλά από την άλλη περιλαμβάνει ένα μίνιμουμ συστημάτων υψηλής τεχνολογίας που αναβαθμίζουν το επίπεδο της προσφερόμενης ασφαλείας.
 
ΥΠΕΡ: Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, άνεση, επιδόσεις, κατανάλωση
ΚΑΤΑ: Μέτριοι χώροι στο πίσω κάθισμα

image

* Μέση κατανάλωση και εκπομπές ρύπων WLTP, με αναγωγή σε NEDC II.
**Τιμή βασικής έκδοσης Active με αναλογικό πίνακα οργάνων (με οθόνη TFT 3,5″) και σύστημα multimedia (Mirror Screen, Bluetooth & USB) με έγχρωμη οθόνη αφής 7″ στο κέντρο του ταμπλό, air condition, ηλεκ. παράθυρα εμπρός, ηλ. & θερμ. καθρέπτες, επένδυση μαλακής υφής στο ταμπλό, πίσω ραντάρ παρκαρίσματος και  το πακέτο “Pack Safety” [Active Safety Brake με αναγνώριση πεζού & ποδηλάτη, Lane Keeping Assist, Αναγνώριση ορίου ταχύτητας, Distance Alert / Forward collision warning, αυτόματη ενεργοποίηση προβολέων]. Η έκδοση Allure της δοκιμής μας κοστίζει € 17.100 και περιλαμβάνει επιπλέον αυτόματο κλιματισμό, 4 ηλ. Παράθυρα, σύστημα εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί, ψηφιακό πίνακα οργάνων 3D/10″, ζάντες αλουμινίου 16” κ.ά.

Πηγή: ΕΘΝΟΣ