Ψήφισμα που θα υποχρεώσει το Ηνωμένο Βασίλειο να εγκαταστήσει δίκτυο 70.000 σημείων επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και πρατηρίων υδρογόνου και φυσικού αερίου έως το 2020, ενέκρινε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Του Νίκου Λουπάκη
 

Ads

Το σχέδιο οδηγίας έχει ως στόχο να μειωθεί η εξάρτηση από το πετρέλαιο και να αυξηθεί η χρήση εναλλακτικών καυσίμων, έτσι ώστε να επιτευχθεί μείωση κατά 60% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τις μεταφορές έως το 2050.

Το σχέδιο κανονισμού θα απαιτεί από τα κράτη μέλη να θέσουν στόχους για την δημιουργία δημοσίων δίκτυων σημείων επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και σταθμών ανεφοδιασμού για εναλλακτικά καύσιμα όπως το υδρογόνο, το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και το συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) μέχρι το 2020.

Ο ελάχιστος αριθμός σημείων επαναφόρτισης EV για το Ηνωμένο Βασίλειο ορίστηκε στις 70.000, που είναι λιγότερα από το στόχο των 86.000 της Γερμανίας και των 72.000της Ιταλίας.

Ads

Κάποιοι Ευρωβουλευτές λένε ότι ο ιδιωτικός τομέας θα πρέπει να διαδραματίσει ηγετικό ρόλο στην ανάπτυξη της υποδομής αυτής, αλλά και οι κυβερνήσεις θα πρέπει να παρέχουν τα σχετικά κίνητρα.

Οι στόχοι για το 2020 που περιλαμβάνονται στην οδηγία, είναι οι εξής:

  • Τα κράτη-μέλη θα πρέπει να θέσουν ένα ελάχιστο αριθμό σημείων επαναφόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα, ιδίως στις πόλεις.
  • Σε χώρες όπου υπάρχουν ήδη σημεία ανεφοδιασμού με υδρογόνο, θα πρέπει να υπάρχει επαρκής αριθμός πρατηρίων, σε διαστήματα που δεν υπερβαίνουν τα 300 km. Οι ευρωβουλευτές προσέθεσαν την υποχρέωση για τη δημιουργία του αριθμού των σημείων ανεφοδιασμού υδρογόνου στα κράτη-μέλη όπου δεν υπάρχουν ακόμη, με καταληκτική ημερομηνία την 31η Δεκεμβρίου 2030.
  • Για τα βαρέα φορτηγά οχήματα θα πρέπει να καθοριστούν τα σημεία ανεφοδιασμού για το LNG στους δρόμους σε διαστήματα που δεν υπερβαίνουν 400 χιλιόμετρα
  • Ένας επαρκής αριθμός σημείων ανεφοδιασμού με CNG θα πρέπει να είναι διαθέσιμος, σε διαστήματα όχι μεγαλύτερα των 100 km.