Το εσωτερικό του αυτοκινήτου του μέλλοντος παρουσιάζει το BMW Group στη φετινή έκθεση καταναλωτικών ηλεκτρονικών (Consumer Electronics Show) CSE 2020, στο Λας Βέγκας των ΗΠΑ – καθώς η αυτόνομη μετακίνηση είναι και πάλι βασικό θέμα της μεγάλης αυτής έκθεσης, πρόκειται για ένα «σαλόνι» οχήματος που δεν θα χρειάζεται οδηγό. Για το σκοπό αυτό οι Γερμανοί συνεργάστηκαν με το τμήμα Έρευνας & Εξέλιξης της Designworks και το αποτέλεσμα βαπτίστηκε “BMW i Interaction EASE”, χαρακτηρίζεται από απλές, αφηρημένες σχεδιαστικές γραμμές, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη φυσική αλληλεπίδραση με ένα ευφυές αυτόνομο όχημα – που περιλαμβάνει και την αναγνώριση του βλέμματος του οδηγού – για βέλτιστη αξιοποίηση του χρόνου κάθε μετακίνησης.
 
«Το BMW i Interaction EASE είναι ένα ενδεικτικό παράδειγμα της φιλοσοφίας μετακίνησης σε ένα μέλλον όπου η αυτόνομη οδήγηση θα είναι κάτι συνηθισμένο: πολυτελής, ανθρώπινη, και διαισθητική», εξηγεί ο Adrian van Hooydonk, Ανώτερος Αντιπρόεδρος του BMW Group Design. «Οι επιβάτες ξεκινούν το ταξίδι τους με την αίσθηση ότι έχουν ήδη φτάσει».
 
Αυτό σύμφωνα με τη BMW μεταφράζεται σε έναν έξυπνο συνδυασμό διαφορετικών λειτουργικών προφίλ και τελικώς σε μία αναβάθμιση γνωστών μορφών επικοινωνίας, που είναι ήδη γνωστές από την τρέχουσα γκάμα μοντέλων BMW – όπως έλεγχος μέσω αφής, χειρονομιών και φυσικού λόγου, για συνομιλία με το BMW Intelligent Personal Assistant. Όμως, το BMW i Interaction EASE βάζει στο παιχνίδι και την τεχνητή νοημοσύνη που μπορεί να παρακολουθεί και να ερμηνεύει το βλέμμα του οδηγού.
 
image

Ads

Έτσι, αντί οι χρήστες να πρέπει πρώτα να μαθαίνουν ειδικές εντολές σε διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας, η τεχνητή νοημοσύνη του οχήματος επεξεργάζεται τις ακουστικές και οπτικές πληροφορίες που λαμβάνει από διάφορους αισθητήρες και τις ερμηνεύει σύμφωνα με την εκάστοτε συνθήκες και την κατάσταση του οχήματος.
 
Όπως αναφέρεται στο σχετικό κείμενο της BMW, «η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιεί ανίχνευση βλέμματος για την περιήγηση του χώρου γύρω από το όχημα και τον χρήστη, ενώ η επικέντρωση (pointing) μπορεί να χρησιμοποιείται για την καταγραφή μιας επιλογής για περισσότερες πληροφορίες. Αυτή η μορφή διάδρασης χρησιμοποιεί στοιχεία από τον τρόπο συνομιλίας μεταξύ των ανθρώπων, δηλαδή το βλέμμα κάθε ατόμου ταυτίζεται με το ποιος είναι, με το θέμα της συζήτησης ή αν καθίσταται σαφές αυτό που λέγεται. Μία λεκτική εντολή ή μία χειρονομία θα ενεργοποιεί τη διάδραση με το αντικείμενο. Με αυτό τον τρόπο, είναι δυνατή η λήψη πληροφοριών στο ευρύτερο πεδίο του οπτικού πλαισίου των επιβατών καθώς το βλέμμα τους πέφτει π.χ. σε ένα εστιατόριο ή κινηματογράφο.»
 
Μια εντελώς άλλη διάσταση αποκτά η προβολή ενδείξεων στο οπτικό πεδίο του παμπρίζ , αφού «το σύστημα Panorama Head-Up Display που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του εμπρός παρμπρίζ διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στο συγκεκριμένο τομέα. Υπερθέτοντας ένα δεύτερο, ψηφιακό στρώμα πληροφοριών πάνω από την πραγματική εικόνα, λειτουργεί ως βιωματική διεπαφή επαυξημένης πραγματικότητας. Μπορεί να προβάλλει πρόσθετες πληροφορίες στο παρμπρίζ, προσαρμοσμένες για την εκάστοτε κατάσταση και την περιοχή γύρω από το αυτοκίνητο. Χάρη, τέλος, στην 5G συνδεσιμότητα, το όχημα γνωρίζει ακριβώς πού βρίσκεται και προσφέρει πληροφορίες για τα γύρω κτίρια, τις επιχειρήσεις και άλλα αντικείμενα όταν κρίνεται απαραίτητο.»
Όλα αυτά βέβαια θυμίζουν σενάρια επιστημονικής φαντασίας και μένει να δούμε πώς θα λειτουργήσουν στην πράξη…