Το λογικά προγραμματισμένο facelift του Mini Countryman, του μεγαλύτερου σε μέγεθος – και ως εκ τούτου του πλέον «οικογενειακού» μοντέλου της μάρκας οδηγεί σε μια… μίνι επανατοποθέτηση του όμορφου SUV που για πρώτη φορά προσφέρεται σε τόσο χαμηλή τιμή.

Ads

Το ότι η πορεία της βρετανικής μάρκας Mini υπό γερμανική ιδιοκτησία είναι επιτυχής δεν σηκώνει αμφιβολία. Αφού δοκίμασε αρχικά τις δυνάμεις της στην αγορά με την αναβίωση του κλασικού μοντέλου – που είναι περισσότερο γνωστό ως «κουπεράκι» – σε μια τρίθυρη, σύγχρονης τεχνολογίας εκδοχή, δεν δίστασε να ανοίξει τη βεντάλια και να καταφέρει τελικά να καλύψει ένα ευρύτατο φάσμα της αγοράς με τρία, επί της ουσίας, μοντέλα: το μικρό, τρίθυρο Mini (στο οποίο μπορεί κανείς να εντάξει και το Cabrio) που απευθύνεται στους παραδοσιακούς λάτρεις της «ιδέας» του μικρού, ευέλικτου και όμορφου αυτοκινήτου, το πεντάθυρο Mini (με το Clubman) που ήρθε να καλύψει την προηγούμενη κατηγορία πελατών όταν αυτοί βρέθηκαν με οικογενειακά βάρη και τέλος με το Countryman, το SUV της Mini, το μοντέλο που εξυπηρετεί ακόμα καλύτερα τους παντρεμένους με παιδιά – και ταυτοχρόνως τους λάτρεις των αποδράσεων από το κλεινόν άστυ.

Κοινός παρονομαστής σε κάθε περίπτωση η απαίτηση της αισθητικής διαφοροποίησης – ένας τομέας που επίσης κατάφερε η σημερινή μάρκα Mini να χειριστεί με εξαιρετική δεξιοτεχνία και επιτυχία, καταφέρνοντας να δημιουργήσει τόσες παραλλαγές στο ίδιο σχεδιαστικό μοτίβο όσες χρειαζόταν για να καλύπτει εντέλει το 80% της αγοράς με τρία μοντέλα, όπως σημείωσε στην παρουσίαση του ανανεωμένου Countryman ο Μάνος Δρακωτός, επικεφαλής της Mini στην Ελλάδα.

Έχουμε, λοιπόν, ένα αυτοκίνητο με 4,3 μέτρα μήκος – το μεγαλύτερο όπως είπαμε μοντέλο της Mini – πορτμπαγκάζ 430 λίτρων (που στην περίπτωση του Plug In Hybrid είναι κατά 45 λίτρα μικρότερο) και απόσταση από το έδαφος 16,5 εκατοστά – ότι πρέπει δηλαδή για να μην νιώθεις ανασφάλεια στις στροφές επειδή βρίσκεσαι ψηλά, αλλά και να μην φοβάσαι να κινηθείς στο δασικό οδικό δίκτυο.

Ads

Ένα αυτοκίνητο που έρχεται με αναβαθμισμένων προδιαγραφών ρύπων κινητήρες Euro 6D που καλύπτουν μια ευρύτατη γκάμα απαιτήσεων ως προς την απόδοση και τις επιδόσεις, αφού στη «βάση» τους συναντάμε έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου με 105 και 136 ίππους και στην κορυφή την πρόκληση των 301 ίππων του John Cooper Works.

Ενώ κάπου μεταξύ των δύο άκρων βρίσκεται η «επαναφορτιζόμενη» υβριδική έκδοση Countryman Cooper SE των 220 ίππων που προσφέρει, χάρη στη μπαταρία των 9,0 kWh που διαθέτει, τη δυνατότητα κίνησης μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα για περίπου 60 χιλιόμετρα – και επιπλέον το πλεονέκτημα της τετρακίνησης, αφού ο βενζινοκινητήρας κινεί τους εμπρός και ο ηλεκτροκινητήρας τους πίσω τροχούς. Αυτή η «οικολογική» πρόταση της Mini έχει τη δική της αξία στην περίπτωση αξιοποίησής της από εταιρίες, αφού απαλλάσσει τους υπαλλήλους-χρήστες από τον σχετικό φόρο.

Σημειώστε επίσης ότι το παρών στην γκάμα του ανανεωμένου Countryman δίνουν και αρκετές πετρελαιοκίνητες εκδόσεις με τρικύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρου / 116 ίππων στην περίπτωση της «βασικής» έκδοσης “One D” και δίλιτρους τετρακύλινδρους 150 PS και 190 PS, για τις τετρακίνητες εκδόσεις Cooper D ALL4 και Cooper SD ALL4, αντίστοιχα.

Πέρα πάντως από τις τεχνικές λεπτομέρειες και τις όποιες διαφοροποιήσεις στον εξοπλισμό έφερε το νέο Countryman (όπως τα στάνταρ φώτα led, ο πολυλειτουργικός-ψηφιακός πίνακας οργάνων – «προίκα» του νέου ηλεκτρικού MINI – και η μεγάλη οθόνη αφής 8,8’’ στο κέντρο του ταμπλό) αυτό που τόνισε ο Νίκος Καψής, Product Manager της Mini, είναι το γεγονός ότι όχι μόνο ο τιμοκατάλογος συγκρατήθηκε, απορροφώντας μια αύξηση που σε κάποιες περιπτώσεις θα έφτανε και τα 1.700 ευρώ, αλλά επιπλέον, η βασική έκδοση “One” (η οποία είναι αλήθεια ότι έχει τα απαραίτητα, αλλά πλούσια δεν την λες) προσφέρεται με ΛΤΠΦ (Λιανική Τιμή Προ Φόρων) κάτω από 17.000 ευρώ, στοιχείο που επίσης αποτελεί σημαντικό όφελος για τον εταιρικό χρήστη.

Δείτε το πλήρες άρθρο με φωτογραφίες, τεχνικά χαρακτηριστικά και τιμές κάνοντας κλικ εδώ