Και μαζί και μόνοι Lada και Dacia στο πλαίσιο της στρατηγικής ανανέωσης Renaulution (Revolution + Renault) του γαλλικού γκρουπ. Η νέα επιχειρηματική μονάδα – Dacia & Lada Business Unit – αναλαμβάνει να αξιοποιήσει τις αρετές και των δύο εταίρων, που διατηρούν ταυτοχρόνως την ανεξαρτησία τους ως μάρκες, βάζοντας στόχο την παρουσίαση 10 συνολικά νέων μοντέλων μέχρι το 2025 – ανάμεσά τους και το εντελώς νέο Niva.

Ads

Στη Ρωσία, στην αγορά αυτοκινήτου υπάρχει από τη μια η Lada και από την άλλη οι ξένες μάρκες. Και όταν κανείς αναφέρεται στην κατάταξη των πωλήσεων, ποτέ δεν ρωτά για τον πρώτο, που είναι σταθερά ο συνήθης ύποπτος, η ρωσική Avtovaz που διοχετεύει όλα τα Lada που παράγει στην εσωτερική αγορά – και πάλι αυτά δεν φτάνουν – κατέχοντας σταθερά μερίδιο αγοράς άνω του 20%, με τα μοντέλα Lada Granta και Lada Vesta να είναι αντιστοίχως τα υπ’ αρ. 1 και 2 πιο καλοπουλημένα αυτοκίνητα στη Ρωσία.

Δυο εταιρίες με κοινές αναφορές ενώνουν τις δυνάμεις τους
Αυτή λοιπόν η τόσο γνωστή, αλλά και τόσο άγνωστη στη χώρα μας (αφού η σημερινή, καθ’ όλα σύγχρονη γκάμα των Lada δεν εισάγεται στην Ελλάδα) εταιρία είναι που με τη βοήθεια της γαλλικής Renault ανανεώνεται και ετοιμάζεται ταυτοχρόνως να συμβάλει στην αναδιοργάνωση του γαλλικού γκρουπ βαδίζοντας χέρι-χέρι με τη ρουμανική Dacia. Με την οποία θα έλεγε κανείς ότι έχουν κοινές «ιδεολογικές» αναφορές, αφού βάσισαν επί χρόνια την παρουσία τους στην διεθνή αγορά στο “Value for Money” του υπαρκτού σοσιαλισμού. Που για τα Lada, μεταφραζόταν στο διαφημιστικό σλόγκαν «Πραγματικό Αυτοκίνητο».

Στην επίσημη ανακοίνωση του Groupe Renault αναφέρεται ότι η Lada θα εδραιώσει την ηγετική της θέση στη Ρωσία με οχήματα «τελευταίας τεχνολογίας» και θα εξελιχθεί σε έναν παγκόσμιο, ανταγωνιστικό κατασκευαστή αυτοκινήτων, ενταγμένο στο Groupe Renault. Η Lada, αξιοποιώντας τις βιομηχανικές συνέργειες με την DACIA θα χρησιμοποιήσει την νέα ευέλικτη πλατφόρμα CMF-B του γαλλικού γκρουπ για να ενισχύσει τη γκάμα της με 4 ολοκαίνουργια μοντέλα έως το 2025, συμπεριλαμβανομένης και της  νέας γενιάς του Niva, το 2024, αλλά και ενός νέου οχήματος στην κατηγορία C-SUV.

Ads

Η καινούρια Lada και η νέα γενιά του σκληροτράχηλου Niva
Lada και Dacia θα βασιστούν λοιπόν στην CMF-B για να παράγουν περισσότερα από ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα ετησίως, πραγματοποιώντας σημαντικές οικονομίες κλίμακας, αφού 4 σημερινές πλατφόρμες θα «συμπτυχθούν» σε μία, ενώ από 18 τύπους αμαξώματος οι δυο εταιρίες θα περάσουν σε 11.
Στην επίσημη ανακοίνωση του Group Renault αναφέρεται ότι «Τα Lada είναι ένα κομμάτι της Ρωσίας. Πρόκειται για αυτοκίνητα ταυτισμένο με την έννοια των οχημάτων που αψηφούν τις πιο ακραίες κλιματικές και οδικές συνθήκες. Κάθε Ρωσική οικογένεια έχει τη δική της ιστορία με κάποιο Lada, ξεκινώντας από το εμβληματικό VAZ-2101 (γνωστό στην Ελλάδα ως Lada 1200) και φτάνοντας ως το Niva, το πρώτο στην ιστορία του αυτοκινήτου οχήματος εκτός δρόμου 4Χ4 με αυτοφερόμενο αμάξωμα.»

Ξεκινώντας από αυτήν την αφετηρία αυτή έχει διαμορφωθεί και η στρατηγική για τα νέα μοντέλα της εταιρίας.

Οι εργασίες για τη εξέλιξη της νέας γενιάς του εμβληματικού Niva έχουν ήδη ξεκινήσει. Από το σχετικό project θα προκύψουν δύο Niva βασισμένα στην ίδια πλατφόρμα, την CMF-B, ένα compact και ένα ελαφρώς μεγαλύτερο. Και στις δύο περιπτώσεις θα διατηρηθεί ο χαρακτήρας του εκτός δρόμου «εργαλείου», του αυξημένων δυνατοτήτων στιβαρού οχήματος 4Χ4 με «κοντές» ταχύτητες (το λεγόμενο αργό/γρήγορο), κατάλληλου για χρήση σε ακραίες συνθήκες και στιβαρή κατασκευή.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο το Niva νέας γενιάς θα εξακολουθήσει να αποτελεί ένα ιδιαίτερο μοντέλο, σε μια εποχή χαρακτηρίζεται από την επικράτηση των “soft” SUV, καθώς τα προσφερόμενα με τετρακίνηση μοντέλα είναι σαφώς πιο ακριβά – με μόνη φωτεινή εξαίρεση αυτή του Dacia Duster.

Το Lada Νiva, που για χρόνια αναγκαστικά διατέθηκε στην αγορά ως LADA 4×4, απέκτησε πάλι, πρόσφατα, το αρχικό του όνομα. Έτσι, ενώ ετοιμάζεται να γιορτάσει 45 χρόνια στην παραγωγή διατίθεται τώρα στην αγορά ως Lada Niva Legend.

Διαβάστε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ