Την έναρξη της παραγωγής της ηλεκτρικής E-type ανακοίνωσε η Jaguar Classic μετά την επιτυχημένη παρουσίαση του πρωτότυπου E-type Zero, στο “Jaguar Land Rover Tech Fest” το Σεπτέμβριο του 2017, αλλά και την επίσης επιτυχημένη εμφάνιση του ίδιου αυτοκινήτου το φετινό Αύγουστο, στο Monterey Car Week των ΗΠΑ. Πρόκειται οπωσδήποτε για μια ιδιόμορφη γραμμή παραγωγής που θα στηθεί στο Coventry του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς οι E-Electric που θα βγαίνουν από αυτήν δεν θα έχουν κατασκευαστεί εκ του μηδενός, αλλά θα έχουν προκύψει από παλιές, κλασικές E-type που θα έχουν αναπαλαιωθεί και στη συνέχεια μετατραπεί σε ηλεκτρικές.

Ads

Η ηλεκτροκίνηση θα εξασφαλίζεται από όλα εκείνα τα συστήματα υψηλής τεχνολογίας που είδαμε στο I-PACE, το ηλεκτρικό SUV της Jaguar. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι μετατροπή θα είναι πλήρως αναστρέψιμη, ώστε αν ο ιδιοκτήτης μιας E-Electric το θελήσει, θα μπορεί να έχει και πάλι την αρχική, κλασική E-type που χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή του ηλεκτρικού μοντέλου. Ενώ θα προσφέρεται η δυνατότητα σε μετατροπής και σε αυτούς που ήδη έχουν στην κατοχή τους μια E-type.

image
Ένας θρύλος της αυτοκίνησης ζει ξανά, με καινούρια, ηλεκτρική «καρδιά» και οικολογικά διαπιστευτήρια.

Λεπτομερείς τεχνικές προδιαγραφές και τιμές δεν έχουν προς το παρόν ανακοινωθεί, ωστόσο η Jaguar Classic παίρνει ήδη προπαραγγελίες, ενώ οι πρώτες ηλεκτροκίνητες E-type αναμένεται να παραδοθούν το καλοκαίρι του 2020.

Ads

image

Μια ένδειξη πάντως των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου έχουμε από τη Jaguar E-type Zero concept που διαθέτει μπαταρία 40 kWh η οποία επιτρέπει αυτονομία 270 περίπου χιλιομέτρων και μπορεί να επιταχύνει ταχύτερα από τις αυθεντικές E-type. Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί πλήρως σε 6-7 ώρες. Έχει δε περίπου το βάρος του εξακύλινδρου βενζινοκινητήρα μιας κλασικής E-type και είναι τοποθετημένη κάτω από το εμπρός καπό, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται ακριβώς πίσω από αυτήν και συνδυάζεται με έναν απλό μειωτήρα στροφών – κάτι που σημαίνει ότι όπως και σε όλα τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν υπάρχει κιβώτιο ταχυτήτων.

image

image

Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, μέσω ενός νέου άξονα μετάδοσης. Έτσι, η ηλεκτρική Jaguar διατηρεί τη βασική κατανομή βάρους του συμβατικού αυτοκινήτου, γεγονός που επέτρεψε τη χρήση της ίδιας ακριβώς ανάρτησης και των ίδιων φρένων με το συμβατικό αυτοκίνητο, με την εταιρία να υπόσχεται αντίστοιχη οδηγική αίσθηση με αυτήν που προσέφερε η θρυλική E-type.

image

Τέλος, στο εσωτερικό υπάρχει ένας εντελώς νέος, ψηφιακός πίνακας οργάνων, αλλά και μια σύγχρονη οθόνη αφής για τον έλεγχο των διαφόρων συστημάτων του αυτοκινήτου (με το τελευταίας γενιάς infotaiment σύστημα της Jaguar να προσφέρεται προαιρετικά), ενώ νέα, τεχνολογίας led είναι και τα φώτα.

Πηγή: ΕΘΝΟΣ