Βιοκαύσιμα εναντίον ηλεκτροκίνησης; Εξαρτάται πως θα το δει κανείς. Γιατί οι φαινομενικοί αντίπαλοι μπορεί τελικά να είναι σύμμαχοι, για καλό σκοπό.Ένα αγωνιστικό Mazda Spirit Racing Bio concept Demio με κινητήρα diesel που καταναλώνει 100% βιοκαύσιμα ολοκλήρωσε με επιτυχία τον αγώνα Super Taikyu στην Ιαπωνία.
 
Ως μέρος της συνεχούς δέσμευσής της για την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα, η Mazda Motor Corporation συμμετείχε στον αγώνα Super Taikyu στην Okayama (Ιαπωνία) που διεξήχθη στο Okayama International Circuit το περασμένο Σαββατοκύριακο. H Mazda συμμετείχε με ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο με συμβατικό ντίζελ κινητήρα (Skyactiv-D 1.5), ο οποίος λειτουργούσε με καύσιμο 100% βιολογικής βάσης από χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι και λίπη μικροφυκών. Από την επόμενη χρονιά, η Mazda θα συμμετέχει σε όλους τους γύρους του αγώνα αντοχής καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν.
 
Την ώρα που η Mazda έχει δηλώσει ότι οδεύει προς την ηλεκτροκίνηση, φαίνεται να μην εγκαταλείπει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Βλέπετε, για την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα, η Mazda πιστεύει ότι είναι σημαντικό να προσφέρει ποικιλία επιλογών. Για αυτό σκοπεύει να επεκτείνει τη γκάμα των κινητήρων της, επενδύοντας όχι μόνο σε συμβατικά υβριδικά μοντέλα κινητήρων ντίζελ και ηλεκτρικά οχήματα, αλλά και σε plug-in υβριδικά μοντέλα, προωθώντας παράλληλα πρωτοβουλίες για ανανεώσιμα καύσιμα, όπως καύσιμα βιοντίζελ νέας γενιάς.
 
Τα καύσιμα βιοντίζελ νέας γενιάς, τα οποία κατασκευάζονται από βιώσιμες πρώτες ύλες, όπως λίπη μικροφυκών και χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι, δεν ανταγωνίζονται την ανθρώπινη προσφορά τροφίμων, η οποία αποτελεί θέμα για τα υπάρχοντα καύσιμα βιοντίζελ. Τα συγκεκριμένα καύσιμα μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν ως εναλλακτικά του καυσίμου ντίζελ σε υπάρχοντα οχήματα και μηχανήματα, χωρίς καμία τροποποίηση, καθώς δεν απαιτείται πρόσθετη υποδομή στην εφοδιαστική αλυσίδα καυσίμων. Ως εκ τούτου, τα καύσιμα βιοντίζελ αναμένεται να διαδραματίσουν εξέχοντα ρόλο ως εξαιρετική πηγή υγρού καυσίμου στην προώθηση της ουδετερότητας του άνθρακα.
 
Η Mazda είναι μέλος του “Your Green Fuel”, μια πρωτοβουλία που εκτελείται στη Χιροσίμα για τη διάδοση και εξάπλωση της χρήσης βιοκαυσίμων επόμενης γενιάς, ενέργεια που πραγματοποιείται από κοινού με το Συμβούλιο της Χιροσίμα για τη Συνεργασία Βιομηχανίας Αυτοκινήτου-Ακαδημίας-Κυβέρνησης (Hirojiren)* και την Euglena Co., Ltd. **. Το έργο αυτό, στοχεύει στη δημιουργία ενός μοντέλου για την αναζωογόνηση των περιφερειακών περιοχών, διατηρώντας ολόκληρη την αλυσίδα αξίας των ουδέτερων εκπομπών καυσίμων από την παραγωγή και την προμήθεια πρώτων υλών έως τη χρήση καυσίμων στην περιοχή της Χιροσίμα.
 
Τον Αύγουστο του 2020, η πρωτοβουλία “Your Green Fuel”  επιβεβαίωσε ότι η απόδοση αυτού του καυσίμου βιοντίζελ ήταν ισοδύναμη με το καύσιμο ντίζελ που έχει ως βάση το πετρέλαιο και η Mazda άρχισε να το χρησιμοποιεί σε εταιρικά αυτοκίνητα με κινητήρες ντίζελ.
 
Ο κινητήρας Skyactiv-D 1.5, που τοποθετήθηκε στο όχημα της Mazda, το οποίο συμμετείχε στον αγώνα Super Taikyu Race 94 γύρων, έδειξε κορυφαία απόδοση όταν λειτουργούσε με καύσιμο βιοντίζελ νέας γενιάς χωρίς καμία τροποποίηση στον κινητήρα. Σε μια δοκιμή επίδειξης ενός καυσίμου βιοντίζελ νέας γενιάς που προέρχεται εξ ολοκλήρου από βιοϋλικά, το αγωνιστικό αυτοκίνητο “Mazda Spirit Racing Bio concept Demio” συμμετείχε στην κατηγορία ST-Q, και κινήθηκε με βιοκαύσιμο με την ονομασία “Susteo” – το οποίο παρέχεται από την Euglena σε συνεργασία με την αγωνιστική ομάδα NOPRO***. Το σχέδιο είναι να χρησιμοποιήσουμε καύσιμα από την Euglena και για την επόμενη σεζόν. Οι αγώνες Super Taikyu διεξάγονται από το 1991 ως αγώνες αντοχής για αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής και η κατηγορία ST-Q είναι μια κατηγορία ανοιχτή σε αυτοκίνητα που έχουν αναπτυχθεί από κατασκευαστές και έχουν εγκριθεί από την Οργανωτική Επιτροπή Super Taikyu.
 
Το περασμένο Σαββατοκύριακο, η Kawasaki Heavy Industries, η Subaru, η Toyota, η Mazda και η Yamaha ανακοίνωσαν από κοινού μια πρόκληση για επέκταση των επιλογών καυσίμου σε συνδυασμό με κινητήρες εσωτερικής καύσης στον αγώνα Super Taikyu. Συγκεκριμένα, για να επεκτείνουν περαιτέρω τις επιλογές παραγωγής, μεταφοράς και χρήσης καυσίμων, οι πέντε εταιρείες σκοπεύουν να ενωθούν και να συνεχίσουν τις εξής τρεις πρωτοβουλίες: 1) συμμετοχή σε αγώνες με ουδέτερα καύσιμα, 2) διερεύνηση της χρήσης κινητήρων υδρογόνου σε δίτροχα και άλλα οχήματα, και 3) να συνεχίσουν να αγωνίζονται χρησιμοποιώντας κινητήρες υδρογόνου.
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ