Μια κινέζικη νεοφυής εταιρία, η Xiaopeng Motors, έχει βάλει ως στόχο την εξεύρεση επενδυτών για τη συγκέντρωση του ποσού των 2,7 δις δολαρίων ΗΠΑ, με τελικό στόχο την παραγωγή ενός ηλεκτρικού μοντέλου, αντιπάλου των Tesla. Η αμερικανική εταιρία αποτελεί πηγή έμπνευσης για τον ιδρυτή της εταιρίας, Henry Xia, που παραδέχτηκε ανοιχτά ότι έχει επηρεαστεί από το γεγονός ότι η Tesla «άνοιξε» τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας της, επιτρέποντας σε όποιον θέλει, να χρησιμοποιήσει της πατέντες της για να κατασκευάσει τα δικά του ηλεκτρικά οχήματα.

Δεν είναι γνωστό κατά πόσον το Xpeng G3 αξιοποιεί κάποιες από τις πατέντες της Tesla, είναι όμως φανερό ότι έχει επηρεαστεί σχεδιαστικά από τα Model S και Model X, τόσο εξωτερικά, όσο και εσωτερικά με την τύπου tablet οθόνη 15,6’’ να δεσπόζει στο ταμπλό. Είναι δε βέβαιο ότι το G3 χρησιμοποιεί μπαταρίες ιόντων λιθίου της Samsung που επιτρέπουν θεωρητικά μια αυτονομία της τάξης των 300 km με μία φόρτιση, ενώ τα Tesla εφοδιάζονται με μπαταρίες της Panasonic.

Το κινεζικό αυτοκίνητο θα διαθέτει επίσης και τη δυνατότητα της αυτόνομης οδήγησης με δυνατότητες αντίστοιχες με αυτές του Autopilot της Tesla. Το δικό τους ρόλο εδώ παίζουν τα 3 χιλιοστομετρικά ραντάρ, τα 12 ραντάρ υπερήχων, οι 8 κάμερες και οι 23 ακόμα «έξυπνοι» αισθητήρες του ηλεκτρικού Xpeng.


Η Xiaopeng Motors ξεκίνησε ήδη από πέρυσι παραγωγή σε περιορισμένη κλίμακα του G3 και έχει σα στόχο να ρίξει φέτος το αυτοκίνητο στην αγορά, χάρη στην προσέλκυση των νέων επενδυτών. Ήδη οι κινεζικοί γίγαντες Alibaba και Foxconn κατέβαλαν τον Ιανουάριο τον «οβολό» τους επενδύοντας 348 εκ. δολάρια.

Στο μεταξύ, μια άλλη νεοφυής κινεζική εταιρία, η Singulato Motors, κατάφερε να προσελκύσει επενδύσεις 2,4 δις δολαρίων προκειμένου να λανσάρει τα δικά της ηλεκτρικά SUV, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι και άλλες νεοφυείς εταιρίες, όπως η WM Motor και η NIO, έχουν ήδη επενδύσει τεράστια ποσά στην εξέλιξη και κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά για τέτοιου τύπου οχήματα στον κόσμο.