Οι Κορεάτες μπαίνουν με αξιώσεις στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών SUV, με ένα μοντέλο που αφ’ ενός διακρίνεται για την σχεδίασή του και τον γενικότερα τον σπορ χαρακτήρα του και από την άλλη διαθέτει τα πιστοποιητικά της αξιοπιστίας στην οποία παραπέμπει η 7χρονη εγγύηση.
 
Ενδεχομένως να φαίνεται κάπως παράδοξο να κάνει κανείς λόγο για σπορ χαρακτήρα όταν έχουμε να κάνουμε με ένα SUV, έστω και μικρό, όπως το Stonic. Όμως τα πράγματα δεν είναι έτσι και αρκεί να οδηγήσεις κάποια ή κάποιες από τις εκδόσεις του νέου μοντέλου για να καταλάβεις του λόγου το αληθές. Ναι είναι ψηλό, ναι διαθέτει αυξημένη απόσταση από το έδαφος, αλλά -επίσης ναι- είναι στημένο με ένα τρόπο που παραπέμπει περισσότερο σε καθαρά ασφάλτινο παρά σε SUV μοντέλο. Πειράζει αυτό; Προφανώς και όχι, αφού ούτως ή άλλως τα SUV περνούν το μεγαλύτερο μέρος της... ζωής τους στην άσφαλτο. Και κάπου εδώ έρχεται η χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής στο πλαίσιο και το αμάξωμα να συμβάλλει, μέσω της συγκράτησης σε χαμηλά επίπεδα του βάρους (π.χ. , σε κράτημα υψηλού επιπέδου, σε όλες τις συνθήκες οδήγησης.

«Υπεύθυνο» για το ντιζάιν του μοντέλου είναι το ευρωπαϊκό στούντιο σχεδίασης της Kia στη Φρανκφούρτη (Γερμανία), σε συνεργασία με το σχεδιαστικό κέντρο της εταιρίας στην πόλη Namyang της Κορέας. Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι το Stonic είναι το πιο εξατομικεύσιμο Kia που κατασκευάστηκε ποτέ. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε 9 χρώματα αμαξώματος και άλλα πέντε για την οροφή, με τους συνολικούς χρωματικούς συνδυασμούς να φτάνουν τους 20, ενώ διαθέσιμες είναι και ζάντες αλουμινίου 15 ή 17 ιντσών.

Ενώ από εμπορικής πλευράς, να σημειώσουμε ότι το Stonic είναι ένα σημαντικό μοντέλο για την Kia που έχει στόχο να πρωταγωνιστήσει στη νέα και ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία “B-SUV” segment, που αυτή τη στιγμή απαριθμεί 1,1 εκατομμύρια πωλήσεις ετησίως στην Ευρώπη – περίπου το 7% της συνολικής αγοράς – με προοπτική να ξεπεράσει τα 2 εκατομμύρια μέχρι το 2020.

Οι υπεύθυνοι εξέλιξης της ανάρτησης επιδίωξαν την καλύτερη δυνατή οδική συμπεριφορά υιοθετώντας μια ελαφρώς πιο σφικτή ρύθμιση συγκριτικά με πολλά ανταγωνιστικά μοντέλα (με ότι καλό ή κακό αυτό συνεπάγεται). Επιπλέον, το σύστημα διεύθυνσης του Stonic είναι πιο γρήγορο από τον ανταγωνισμό. Το Stonic εξοπλίζεται με 4 μεγάλα δισκόφρενα για καλύτερη πέδηση, με αεριζόμενους δίσκους 280 mm εμπρός και συμπαγείς δίσκους 262 mm πίσω.

Αποκλειστικά προσθιοκίνητο το Stonic διαθέτει μια γκάμα κινητήρων που αποτελείται από τρεις μονάδες βενζίνης και ένα ντίζελ. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας άμεσου ψεκασμού βενζίνης 1.0 T - GDI με μέγιστη ισχύ 120 ps στις 6.000 rpm και μέγιστη ροπή 172 Nm από τις 1.500 μέχρι τις 4.000 rpm είναι βεβαίως ο κορυφαίος της γκάμας, ενώ από την άποψη του value for money εμείς θα στρέφαμε το βλέμμα προς τον κινητήρα των 1,25 λίτρων που αποδίδει ισχύ 84 ίππων. Ενδιάμεση κατάσταση αποτελεί ο άλλος βενζινοκινητήρας, των 1,4 λίτρων με ισχύ είναι 100 ps και ροπή 133 Nm.

Ο αναμφισβήτητα πιο αποδοτικός κινητήρας του Stonic, όμως, είναι ο diesel των 1.6 λίτρων, με απόδοση 110 ps και 260 Nm ροπής, εκπομπές CO2 από 109 g/km.

Σημειώνουμε ότι όλοι οι κινητήρες του Stonic συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων 6 σχέσεων, με εξαίρεση τον κινητήρα 1.25 MPI που συνδυάζεται με κιβώτιο 5 σχέσεων. Το 2018 θα είναι διαθέσιμο και το βελτιωμένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων της Kia σε συνδυασμό με κάποιες εκδόσεις του κινητήρα 1.0 T-GDI. Όλοι οι κινητήρες είναι προδιαγραφών Euro 6b.

Η τεχνολογία παίζει το δικό της σημαντικό ρόλο αφενός στην οδηγική ευχαρίστηση και αφετέρου στην ασφάλεια και το Stonic διαθέτει στάνταρ ηλεκτρονικό έλεγχο της ευστάθειας (Electronic Stability Control ή ESC) αλλά και το σύστημα διαχείρισης της ευστάθειας της Kia (Vehicle Stability Management ή VSM), ενώ μια γκάμα από ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού καθιστούν το αυτοκίνητο πιο ευχάριστο αλλά και πιο ασφαλές σε κάθε είδους δρόμο και συνθήκες. Ανάμεσά τους συγκαταλέγονται τα:

  • Torque Vectoring: φρενάρει έξυπνα τον εσωτερικό εμπρός τροχό στις στροφές για να μειώσει την υποστροφή κατά την επιτάχυνση, προσομοιώνοντας το διαφορικό Torsen
  • Cornering Brake Control: φρενάρει τους εσωτερικούς τροχούς όταν χρειάζεται για να διατηρήσει την ευστάθεια στις στροφές
  • Straight Line Stability: φρενάρει ανεξάρτητα τους τροχούς σε περίπτωση βίαιης επιβράδυνσης και συμβάλλει στον έλεγχο κατευθυντικότητας
  • Hill Start Assist: βοηθά στην εκκίνηση σε ανηφόρα, χωρίς να αφήνει το αυτοκίνητο να κυλήσει προς τα πίσω - ιδανικό για αστικά περιβάλλοντα με συνεχή σταμάτα-ξεκίνα.

Το Stonic, τέλος, διαθέτει ένα σύστημα infotainment που συνδυάζει άψογα τον έλεγχο του smartphone και βασικών λειτουργιών του οχήματος και περιλαμβάνει στάνταρ τεχνολογίες Apple CarPlay™ (για iPhone 5 ή νεότερο) και Android Auto™ (σύντομα διαθέσιμο στην Ελλάδα για Android 5.0 Lollipop ή νεότερο), προσφέροντας πλήρη πρόσβαση στις λειτουργίες του smartphone.

Όπως και άλλα μοντέλα της Kia, έτσι και το Stonic είναι διαθέσιμο με μια ευρεία γκάμα τεχνολογιών που αναβαθμίζουν την άνεση, όπως τα θερμαινόμενα σε τρία στάδια εμπρός καθίσματα, το θερμαινόμενο τιμόνι, το ηχοσύστημα με 6 ηχεία, το αυτόματο cruise control, ο ηλεκτροχρωματικός εσωτερικός καθρέπτης, το έξυπνο κλειδί με μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα, η κάμερα οπισθοπορείας, ο αυτόματος κλιματισμός, οι υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρες βροχής και η αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας προβολέων.