Το καλοκαίρι θα αρχίσει η διάθεση του νέου Focus ST, της σπορ έκδοσης του μικρομεσαίου μοντέλου της Ford“>Ford, που αναβαθμισμένο και με σπορ αυτοκίνητο“>σπορ τεχνολογίες που φέρουν τη σφραγίδα Ford Performance θα κατασκευάζεται και σε 5θυρες και σε wagon εκδόσεις, αποδεικνύοντας ότι και οι οικογενειάρχες έχουν ψυχή…
 
Στο να προσφέρει τις έντονες συγκινήσεις ενός hot-hatchback συνδυασμένες με την κομψότητα, την άνεση και την πρακτικότητα ενός οικογενειακού μοντέλου αποσκοπεί το νέο Focus“>Focus ST, που βασισμένο στη νέα πλατφόρμα C2 της Ford έχει υποστεί την απαραίτητη αναβάθμιση με προηγμένα συστήματα ανάρτησης, πέδησης και φυσικά με εξελιγμένους κινητήρες, ώστε να διεκδικεί τον τίτλο του ταχύτερου αλλά και πιο απολαυστικού στην οδήγηση – τόσο στον ανοιχτό δρόμο όσο και στην πίστα – Focus ST που κατασκευάστηκε ποτέ.
 
H γκάμα περιλαμβάνει ένα βενζινοκινητήρα και έναν ντίζελ, κάτι που αποδεικνύει για μία ακόμα φορά ότι οι πετρελαιοκινητήρες ταιριάζουν μια χαρά και σε σπορ αυτοκίνητα. Πρόκειται:
 
Α) για τον κινητήρα βενζίνης 2.3L EcoBoost που αποδίδει 280 ίππους και ροπή 420 Nm με τη βοήθεια twin-scroll υπερσυμπιεστή και σύστημα anti-lag για μηδενική υστέρηση απόκρισης του τούρμπο, ο οποίος εξασφαλίζει επιτάχυνση 0 100 χλμ./ώρα σε χρόνο μικρότερο των 6 δευτερολέπτων. Μία ηλεκτρονική βαλβίδα ελέγχου της υπερπλήρωσης (waste-gate) βελτιστοποιεί τον έλεγχο πίεσης ενώ ένα μοναδικό σύστημα εξαγωγής που μειώνει την αντίθλιψη των καυσαερίων, μαζί με μια ειδικά εξελιγμένη πολλαπλή εισαγωγής κι ένα αναβαθμισμένο σε απόδοση intercooler, συντελούν στην καλύτερη αναπνοή του κινητήρα.
 
Β) για τον κινητήρα πετρελαίου 2.0L EcoBlue, με απόδοση 190 ίππων και ροπή 400 Nm από τις 2.000 σ.α.λ. που διαθέτει στροβιλοσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, ατσάλινα έμβολα για μικρότερη διαστολή λόγω θερμοκρασίας και ενσωματωμένο σύστημα εισαγωγής με καινοτόμους αυλούς για βελτιστοποιημένη καύση, στοιχεία που προσφέρουν αυξημένη κατά 10% ιπποδύναμη και υπερδιπλάσια ροπή συγκριτικά με το μηχανικό σύνολο 2.0L Duratec ST της πρώτης γενιάς του Focus ST.
 
Το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο επιτρέπει ταχύτερες αλλαγές σχέσεων, προσφέροντας σπορ αίσθηση, με τις διαδρομές του επιλογέα να είναι κατά 7% πιο μικρές συγκριτικά με εκείνες του νέου Focus. Ενώ με την τεχνολογία rev-matching, πουαποτελεί μέρος του προαιρετικού πακέτου Performance Pack στις χειροκίνητες εκδόσεις 2.3L EcoBoost, επιτυγχάνεται ο συγχρονισμός των στροφών του κινητήρα με τρόπο ανάλογο με εκείνον που είδαμε στην Ford Mustang.
 
Προσφέροντας ομαλότερα και ταχύτερα κατεβάσματα, η τεχνολογία αυτή συνοδεύεται από μία ενδεικτική λυχνία αλλαγής σχέσης χρησιμοποιώντας το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου του κινητήρα για να ανεβάζει στιγμιαία στροφές (ξερογκαζιά) όταν ο οδηγός επιλέγει χαμηλότερη σχέση, συγχρονίζοντας έτσι τις στροφές του με αυτές της επιλεγόμενης σχέσης. Ο συγχρονισμός στροφών δίνει τη δυνατότητα σε λιγότερο έμπειρους οδηγούς να απολαμβάνουν στρωτές και χωρίς απώλειες επιτάχυνσης αλλαγές σχέσεων που επιτυγχάνονται με την τεχνική ‘μύτη-τακούνι’, ενώ οι πιο έμπειροι οδηγοί μπορούν κατά βούληση να απενεργοποιούν το σύστημα.
 
Διαθέσιμο είναι επίσης και αυτόματο «7άρι» κιβώτιο με «πεταλούδες» αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι.

Ads

image

image

Από κει και πέρα το «μενού» περιλαμβάνει:
 
1. Το πρώτο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης eLSD για προσθιοκίνητα μοντέλα της Ford, το οποίο βελτιώνει την ελκτική πρόσφυση και την ευστάθεια.
 
2. Τεχνολογία ηλεκτρονικού ελέγχου της απόσβεσης (Continuously Controlled Damping – CCD) της ανάρτησης, που προσφέρεται με το Performance Pack στα 5θυρα μοντέλα 2.3L EcoBoost. Πρόκειται για σύστημα που παρακολουθεί κάθε 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου τα δεδομένα από την ανάρτηση, το αμάξωμα και τα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης για να προσαρμόσει την απόσβεση με σκοπό τη βέλτιστη δυναμική συμπεριφορά.
 
3. Επιλέξιμα Προφίλ Οδήγησης (Drive Modes) – κάτι που συναντάμε για πρώτη φορά στο Focus ST, με προσαρμοζόμενα χαρακτηριστικά, όπως το σύστημα πέδησης Electric Brake Booster (Ηλεκτρική Υποβοήθηση Σέρβο) και ταχύτερο σύστημα διεύθυνσης EPAS με ηλεκτρική υποβοήθηση, για προσαρμογή των επιδόσεων σε διάφορα σενάρια οδήγησης.
 
4. Τα Προφίλ Οδήγησης Slippery/Wet, Normal, Sport και – για τα μοντέλα που εφοδιάζονται με το Performance Pack – Track προσαρμόζουν τα συστήματα eLSD, CCD, EPAS, την απόκριση του γκαζιού, τη χαρτογράφηση που ελέγχει τις αλλαγές σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου, το σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου της ευστάθειας του αμαξώματος, το ηλεκτρονικό σύστημα αναβάθμισης του παραγόμενου ήχου (ESE) και τις ρυθμίσεις του συστήματος κλιματισμού σύμφωνα με το εκάστοτε οδηγικό σενάριο.

Ads

image
 
Τέλος, το αναβαθμισμένο εσωτερικό συνδυάζει την καθημερινή πρακτικότητα με μία γνήσια, σπορ οδηγική αίσθηση και εμπειρία. Η σπορ αίσθηση είναι διάχυτη στο εσωτερικό του νέου Focus ST, χάρη σε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, όπως το σπορ τιμόνι, τα καθίσματα Recaro. Ο παραδοσιακός πίνακας οργάνων του Focus ST έχει αποκτήσει πιο μοντέρνα ταυτότητα, εμπνευσμένη από το Ford GT. Ψηφιακοί δείκτες για την πίεση υπερπλήρωσης, την πίεση λαδιού και τη θερμοκρασία του, απεικονίζονται τώρα στην ειδικά διαμορφωμένη έγχρωμη οθόνη TFT 4,2” ιντσών της Ford Performance. Επίσης οι μηχανικοί της Ford Performance βελτίωσαν τη θέση των εμπρός καθισμάτων ώστε ο οδηγός να νοιώθει «ένα» με το αυτοκίνητο.