Η διαδικασία για την προμήθεια ηλεκτροκίνητων οχημάτων για τα μέσα μαζικής μεταφοράς (ΜΜΜ) έχει ήδη ξεκινήσει – και μάλιστα με χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, η οποία θα χρηματοδοτήσει επίσης με 450 εκατ. ευρώ μια σειρά παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο της χώρας με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας – ανέφερε μιλώντας στο “3rd Auto Forum” ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής. Ενώ επανέλαβε την γνωστή κυβερνητική εξαγγελία περί κινήτρων για την αντικατάσταση των ρυπογόνων οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας, με νέα εφοδιασμένα με σύγχρονη αντιρρυπαντική τεχνολογία, χωρίς ωστόσο να προβεί σε ανακοινώσεις συγκεκριμένων μέτρων.

Ads

Στο πλαίσιο, πάντως, αυτών των κινήτρων μελετάται και η δυνατότητα μείωσης των υπερβολικών δασμών εισαγωγής. Ο Υπουργός δήλωσε επίσης ότι εξετάζεται και η εισαγωγή μεταχειρισμένων σύγχρονης τεχνολογίας και μικρής ηλικίας, με λίγα χιλιόμετρα. Ενώ παραδέχτηκε και μια σειρά ελλείψεις που υπάρχουν στο υπουργείο – αναφέρουμε χαρακτηριστικά ότι η πληροφόρηση για την ηλικία του στόλου των οχημάτων προέρχεται από τονΣύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ)

image

Με καλό μάτι βλέπει την ηλεκτροκίνηση και το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αφού η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, αναφέρθηκε στο στόχο που τέθηκε μέσω του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα για αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών (μαζί και των “plug in” υβριδικών) στο 30% του συνόλου των πωλήσεων μέχρι το 2030, ένας στόχος που μπορεί να θεωρηθεί φιλόδοξος ή αισιόδοξος αλλά όχι υπερβολικός, αφού μιλάμε για ποσοστό επί των πωλήσεων και όχι για κυκλοφορούντα οχήματα.

Ads

Από  τη μεριά του, από το βήμα του 3rd Auto Forum, ο Πρόεδρος του ΣΕΑΑ, Γιώργιος Βασιλάκης, αναφέρθηκε σε μια σειρά προβληματικές καταστάσεις που αφορούν τον γερασμένο πλέον ελληνικό στόλο οχημάτων, τόσο των ΙΧ, όσο και των ταξί και των φορτηγών και των λεωφορείων. Ενώ λοιπόν έχουμε στην κυκλοφορία πολλά «γηρασμένα» οχήματα, πολλές φορές και άνω των 20 ετών, ο έλεγχος που ασκείται από τα ΚΤΕΟ είναι προβληματικός με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα που «κόβονται» στην χώρα μας  και πρέπει να επανελεγχθούν δεν ξεπερνούν σε ποσοστό το 5% των ελέγχων, όταν στην Γερμανία το νούμερο αυτό ξεπερνά το 30%! Ο Γιώργος Βασιλάκης επανέλαβε παλιότερη θέση του ΣΕΑΑ για δημιουργία Ηλεκτρονικού Μητρώου Οχημάτων, που αφενός θα έλυνε το πρόβλημα με τα «γυρισμένα» κοντέρ και αφετέρου θα βοηθούσε στην απλοποίηση του ελέγχου του στόλου.

Θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών είχε δρομολογήσει τη δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας για τα μεταχειρισμένα, η οποία όμως «πάγωσε». Σε κάθε περίπτωση, το ηλεκτρονικό μητρώο θα ήταν μια θετική εξέλιξη.

Ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ πρότεινε επίσης την μείωση του τέλους ταξινόμησης στα «καθαρά» αυτοκίνητα, τη μείωση του φόρου και στα εταιρικά αυτοκίνητα υψηλότερου κόστους (άνω των 40.000 ευρώ), την κατάργηση των τεκμηρίων, την επιβολή ελέγχων λειτουργίας των ΚΤΕΟ, την εφαρμογή, όπως και την αυτοματοποίηση των ελέγχων κυκλοφορίας στα κέντρα των πόλεων.

Το 3rd Auto Forum πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, της Hellastron, του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ και του Συνδέσμου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, με τον συνάδελφο δημοσιογράφο Τάκη Πουρναράκη σε ρόλο κεντρικού συντονιστή.