Πραγματοποιήθηκε χθες στη Στοκχόλμη η πρεμιέρα του Karoq, του εντελώς νέου SUV της Skoda, με το οποίο η τσέχικη εταιρία διευρύνει τη γκάμα της και δίνει το στίγμα της στρατηγικής της. Η ονομασία δεν είναι τυχαία - προέρχεται από μία τοπική διάλεκτο της Αλάσκας - και το KAROQ αποτελεί συνδυασμό των όρων ‘KAA’RAQ’ (car ή αυτοκίνητο) και ‘RUQ’ (arrow ή βέλος) μία ονομασία που συμβαδίζει με όλη την τωρινή αλλά και την μελλοντική SUV γκάμα της ŠKODA. 

Όπως και στην περίπτωση του ŠKODA KODIAQ, όπου οι κάτοικοι της νήσου Kodiak αποτέλεσαν μία πηγή έμπνευσης, έτσι και για το KAROQ ισχύει κάτι ανάλογο. Οι συντεταγμένες του απομακρυσμένου αρχιπελάγους στη νότια ακτή της Αλάσκα είναι 57°N (βόρεια) και 153°W (δυτικά), με το απίστευτο τοπίο να αποτελεί μια μαγική εικόνα. Στην τοπική διάλεκτο της φυλής Alutiiq, η λέξη αυτοκίνητο (‘car’) ερμηνεύεται ως ‘KAA’RAQ’. Οι εκεί κάτοικοι χρησιμοποιούν τον όρο ‘RUQ’ για το βέλος (‘arrow’), το σύμβολο που αποτελεί το βασικό στοιχείο στο λογότυπο της ŠKODA.

Επί της ουσίας, τώρα, το νέο SUV της Skoda έχει μήκος 4.382 χιλιοστά, πλάτος 1.841 χιλιοστά, ύψος 1.605 χιλιοστά και μεγάλο μεταξόνιο 2.638 χιλιοστών (τετρακίνητη έκδοση: 2.630 χιλιοστά), γεγονός που συμβάλει όχι μόνο στην αύξηση της ευστάθειας στις ψηλές ταχύτητες, αλλά δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ένα ευρύχωρο εσωτερικό. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 521 λίτρα, η οποία αυξάνεται στα 1.630 λίτρα με την αναδίπλωσή των πίσω καθισμάτων, ενώ σε συνδυασμό με τα πίσω καθίσματα VarioFlex, που αποτελούν στοιχείο του επιπλέον εξοπλισμού, το μέγεθος του πορτμπαγκάζ, με τα καθίσματα σε χρήση, κυμαίνεται μεταξύ 479 και 588 λίτρων (το σύστημα VarioFlex αποτελείται από τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα, καθένα από τα οποία ρυθμίζεται ή και αφαιρείται μεμονωμένα).

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει δύο μονάδες βενζίνης και δύο ντίζελ, με κυβισμό αντίστοιχα 1.0, 1.5, 1.6 και 2.0 λίτρα και ισχύ που κυμαίνεται μεταξύ 85 kW (115 PS) και 140 kW (190 PS). Όλοι οι κινητήρες είναι υπερτροφοδοτούμενοι, άμεσου ψεκασμού και διαθέτουν σύστημα stop & start καθώς επίσης και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Όλοι τους, εκτός του δίλιτρου ντίζελ, διαθέτουν είτε χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων είτε DSG με 7 σχέσεις. Ο 2.0 TDI κινητήρας, ισχύος 140 kW (190 PS), συνδυάζεται στάνταρ με σύστημα 4×4 και επτατάχυτο DSG.