Μετά τα Renegade και Compass ήρθε και η σειρά του πλέον χαρακτηριστικού εκπροσώπου της Jeep να φορέσει το «οικολογικό» λογότυπο 4xe, που χαρακτηρίζει τα plug in υβριδικά μοντέλα της εταιρίας, δίνοντας το μήνυμα ότι ο εξηλεκτρισμός δεν γνωρίζει όρια! Το Jeep Wrangler 4xe θα είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη, την Κίνα και τις Η.Π.Α. στις αρχές του 2021.

Ads

Η Jeep® παρουσιάζοντας το νέο Wrangler 4xe, δεν παραλείπει να το χαρακτηρίζει ώς πιο ικανό, προηγμένο και φιλικό προς το περιβάλλον Wrangler που κατασκευάστηκε ποτέ, θεωρώντας ότι η τεχνολογία 4xe αποτελεί τη φυσική εξέλιξη της μάρκας Jeep στη νέα εποχή της εξηλεκτρισμένης κίνησης μετά από σχεδόν 80 χρόνια ιστορίας, της θρυλικής ομολογουμένως μάρκας.

Το νέο Wrangler 4xe έρχεται να πλαισιώσει στη γηραιά ήπειρο τα ήδη διαθέσιμα Renegade 4xe και Compass 4xe, για να προσφέρουν – όλα μαζί – νέα επίπεδα αποδοτικότητας, επιδόσεων και δυνατοτήτων σε εντός και εκτός δρόμου διαδρομές. Η εξωτερική εμφάνιση του περιλαμβάνει μια σειρά μοναδικών χαρακτηριστικών που τονίζουν το φιλικό προς το περιβάλλον χαρακτήρα του μοντέλου.

Ο προηγμένος 4κυλινδρος Turbo βενζινοκινητήρας των 2 λίτρων συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες και ένα ιδιαίτερα ανθεκτικό αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Το κύκλωμα λειτουργεί στα 400V με τις μπαταρίες χωρητικότητας 17 kWh να είναι τοποθετημένες εσωτερικά, κάτω από το πίσω κάθισμα ώστε να είναι απόλυτα προστατευμένες από το εξωτερικό περιβάλλον, διατηρώντας παράλληλα στο ακέραιο τους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές.

Ads

Έτσι, το Wrangler 4xe διαθέτει συνδυασμένη ισχύ 375 ίππων και προσφέρει αυτονομία περίπου 50 χλμ. με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Με τη ροπή του ηλεκτροκινητήρα να είναι άμεσα διαθέσιμη, το μοντέλο ξεχωρίζει για την επιτάχυνση από στάση, αλλά και το «τράβηγμα» στις χαμηλές ταχύτητες. Το σύστημα κίνησης του υβριδικού Wrangler προσφέρει επίσης και μια άμεση και αθόρυβη λειτουργία Stop & Start για ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Επιπλέον τα υψηλά αποθέματα ροπής στις χαμηλές ταχύτητες ενισχύουν ακόμα περισσότερο τις εκτός δρόμου δυνατότητες του μοντέλου.

Το Wrangler 4xe είναι ένα αυθεντικό σκληροτράχηλο Wrangler που απολαμβάνει τη διάκριση Trail Rated, ενώ εφοδιάζεται με στιβαρούς εμπρός και πίσω άξονες, κιβώτιο μετάδοσης με κοντές σχέσεις, αναρτήσεις με μεγάλη ελευθερία άρθρωσης και δυνατότητα υπέρβασης υδάτινου κολλήματος βάθους 76 cm.

To νέο Jeep Wrangler 4xe θα είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη, την Κίνα και τις Η.Π.Α. στις αρχές του 2021 και θα πλαισιώσει τα επίσης Plug-in Hybrid Renegade 4xe και Compass 4xe  που ξεκινούν την πορεία τους στην Ευρώπη. Η φημισμένη μάρκα θα προσφέρει τα επόμενα χρόνια εξηλεκτρισμένες εκδόσεις όλων των μοντέλων της, οι οποίες θα φέρουν το λογότυπο 4xe Σημειώστε ότι η τεχνολογία 4xe της Jeep στα Renegade και Compass προσφέρει ισχύ έως 240 ίππους, εκπομπές CO2 κάτω από 50 g/km και αυτονομία με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση 50 χλμ.
Η διάθεση του Wrangler 4xe στην αγορά θα γίνει σε παγκόσμια κλίμακα με την κατασκευή του μοντέλου να πραγματοποιείται στη μονάδα παραγωγής της FCA στο Τολέδο του Οχάιο των Η.Π.Α. Τα ακριβή προϊοντικά χαρακτηριστικά του Wrangler 4xe για την περιοχή ΕΜΕΑ (Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική), θα ανακοινωθούν λίγο πριν το λανσάρισμα του μοντέλου.

Μερικές τεχνικές λεπτομέρειες: το σύστημα κίνησης
Ο δίλιτρος κινητήρας αποτελεί μέλος της οικογένειας GME (Global Medium Engine) και χρησιμοποιεί άμεσο ψεκασμό και στροβυλοσυμπιεστή twin-scroll χαμηλής αδράνειας που είναι τοποθετημένος απ’ ευθείας στην κεφαλή του κινητήρα και διαθέτει ανεξάρτητο σύστημα ψύξης.

Ένας υδρόψυκτος κινητήρας/γεννήτρια υψηλής τάσης είναι τοποθετημένος εμπρός από τον βενζινοκινητήρα και αντικαθιστά το παραδοσιακό δυναμό, ενώ ένας ιμάντα υψηλής αντοχής τον συνδέει με τον στροφαλοφόρο άξονα. Η συγκεκριμένη γεννήτρια παίζει το ρόλο και της μίζας, αναλαμβάνει δε την ομαλή και αθόρυβη λειτουργία του συστήματος Stop & Start ενώ παράλληλα παράγει ενέργεια για την μπαταρία. Χάρη σε αυτήν το Wrangler 4xe δεν χρειάζεται μια κλασσική μίζα, ενώ η μπαταρία των 12V υποστηρίζει δευτερεύουσες λειτουργίες.

Ο δεύτερος κινητήρας/γεννήτρια υψηλής τάσης βρίσκεται εμπρός από το κιβώτιο μετάδοσης και αντικαθιστά τον κλασσικό μετατροπέα ροπής ενός αυτόματου κιβωτίου. Δύο συμπλέκτες διαχειρίζονται τη ροπή μεταξύ του ηλεκτρικού και του θερμικού κινητήρα. Το σύστημα δίνει τη δυνατότητα όταν ο συμπλέκτης είναι ανοικτός οι δύο κινητήρες να λειτουργούν εντελώς ανεξάρτητα και το Wrangler 4xe να μπορεί να κινηθεί με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Αντίθετα όταν η σύμπλεξη είναι ενεργή, ο 2-λιτρος κινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας ενώνουν τις δυνάμεις τους για την κίνηση του αυτοκινήτου και συνδυάζονται μέσω του αυτόματου κιβωτίου. Ο δεύτερος συμπλέκτης που βρίσκεται στον ηλεκτροκινητήρα διαχειρίζεται τη μεταφορά ροπής στο σύστημα μετάδοσης.

Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ