Το πώς καταλαβαίνει κανείς τη χάρη είναι βέβαια μια ολόκληρη κουβέντα, αλλά οπωσδήποτε η εμφάνιση της μάρκας που καθιέρωσε τη λέξη… τζιπ – και μαζί της την έννοια του σκληροτράχηλου 4Χ4 – στην κατηγορία των μικρών τζιποειδών (SUV) δεν είναι άσχετη από τις οικονομικές προσδοκίες της εταιρίας. Όσον αφορά τώρα τους απανταχού ανήσυχους εκδρομείς, αυτοί έχουν να αντιμετωπίσουν μια ενδιαφέρουσα πρόταση, που εκτός των άλλων χαρακτηρίζεται και από πολύ χαρακτηριστική αισθητική προσέγγιση. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης
 

Ads

Στην πρόσφατη παρουσίαση του νέου μοντέλου της Jeep στο Τατόι, οι άνθρωποι της εταιρίας έκαναν ξεκάθαρα λόγο για «επανεκκίνηση της μάρκας» – και πράγματι ρίχνοντας μια ματιά στη διαθέσιμη γκάμα βλέπουμε ότι έχουμε να κάνουμε από τη μια με μοντέλα που καμιά σχέση δεν έχουν με τους προκατόχους τους (Cherokee) και από την άλλη με μοντέλα που δεν έχουν προκάτοχο (Renegade), ενώ σε υψηλότατο βαθμό έχουν ανανεωθεί τα Wrangler, Compass και Grand Cherokee.

Σε αυτήν ακριβώς τη γκάμα στηρίζει τις ελπίδες της για την προσδωκώμενη εκτίναξη των πωλήσεων, που από τα 1.000.000 κομμάτια παγκοσμίως το 2014, αναμένεται να φτάσουν τα 1,9 εκατομμύρια το 2018.

Σε αυτό το πλαίσιο πρέπει κανείς να δει το λανσάρισμα του Renegade, που θα κατασκευάζεται στην Ιταλία και θα επιχειρήσει να πλασαριστεί στο χώρο των μικρών SUV, που εν μέσω κρίσης δείχνει υπαρκτά σημάδια ανάκαμψης – και για να μην παρεξηγηθούμε το σύνολο της αγοράς εξακολουθεί να κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα.

Ads

Το πόσο μικρό είναι το Jeep Renegade είναι βέβαια μια άλλη ιστορία, καθώς με μήκος 4,255 μ. διεκδικεί τον τίτλο αν όχι του πλέον ευρύχωρου της κατηγορίας – ενός εκ των πλέον ευρύχωρων. Και όπως προστάζει η εποχή, διατίθεται – και αυτό όπως και ο υπάρχων ανταγωνισμός – όχι μόνο σε τετρακίνητες εκδόσεις, αλλά και σε εκδόσεις με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς με προφανή στόχο τη μείωση της τιμής, που για τη «βασική» έκδοση (1.6 βενζίνη) περιορίζεται, με το μπόνους λόγω λανσαρίσματος και την απόσυρση, στα 19.370 ευρώ, ενώ το φθηνότερο ντίζελ, με όλα τα παραπάνω οφέλη, κοστίζει 23.470 ευρώ.

Δεν μπορείς να πεις ότι είναι ότι πιο φθηνό υπάρχει στην αγορά, μπορείς όμως να πεις ότι η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή (για να μην πούμε εξαιρετική), ενώ ένα μεγάλο πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων έρχεται να προσθέσει επιχειρήματα υπέρ του. Ανάμεσά τους και όλα εκείνα που σχετίζονται με το σύστημα μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς και που παρεμβαίνοντας κατά περίπτωση στα φρένα, υποκαθιστούν το παραδοσιακό χειροκίνητο «κλείδωμα» του διαφορικού.

Πρόκειται για το σύστημα Jeep Selec Terrain το οποίο παρέχει έως πέντε (5) προεπιλεγμένες αυτόματες ρυθμίσεις προσαρμογής πρόσφυσης, που δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει την ιδανική ρύθμιση για κίνηση εντός ή/και εκτός δρόμου, ώστε να πετύχει τις καλύτερες, για το είδος του δρόμου που κινείται, επιδόσεις. Οι πέντε (5) αυτές επιλογές είναι : Auto, Snow, Sand, Mud, ενώ αποκλειστικά για τις εκδόσεις με το σύστημα τετρακίνησης Active Drive Low στην έκδοση Trailhawk, παρέχεται και η επιλογή Rock.

Να σημειώσουμε ότι στο σύστημα 4Χ4, για την εμπλοκή-απεμπλοκή του πίσω άξονα υπάρχει όχι μόνο πολύδισκος συμπλέκτης εμπρός από το πίσω διαφορικό, αλλά ένα ακόμα μικρό «κόμπλερ» που αποσυνδέει τελείως τον κεντρικό άξονα μετάδοσης, με στόχο βέβαια τη μείωση της κατανάλωσης. Τα παραπάνω συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων – μοναδικό στην κατηγορία – ενώ οι υπόλοιπες εκδόσεις έχουν 6τάχυτο κιβώτιο είτε χειροκίνητο είτε DDCT (διπλού συμπλέκτη)

Να σημειώσουμε επίσης ότι τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά (απόσταση από το έδαφος και γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αποχώρησης) επιτρέπουν στο Renegade –ιδιαίτερα στην έκδοση Trailhawk – να κινείται χωρίς ουσιαστικά προβλήματα στο χωμάτινο οδικό δίκτυο, αφήνοντας την ολισθηρότητα της παχιάς λάσπης (ή ενδεχομένως του πάγου ή της άμμου) να αποτελούν πρόβλημα για τον λιγότερο έμπειρο ή απρόσεκτο οδηγό.

Δείτε φωτογραφίες, όλα τα χαρακτηριστικά και τον τιμοκατάλογο στο photogallery: