Στη λήξη μιας χρονιάς που έφερε στη χώρα μας πολλά και ιδιαίτερα αξιόλογα νέα μοντέλα, τον πολυπόθητο τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς για την Ελλάδα, κατέκτησε για άλλη μια φορά ένα «τζιποειδές», το Jeep Renegade. Σημειώνουμε ότι είναι η πρώτη φορά που στην Ελλάδα τον τίτλο αυτό κατακτά ένα αμερικανικό αυτοκίνητο (που όμως κατασκευάζεται στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στην Ιταλία)

Ads

Η επιτροπή των δημοσιογράφων που εκλέγει κάθε χρόνο το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» (στην οποία μετέχει και ο «άνθρωπος» του tvxs.gr, Νίκος Λουπάκης) έχει και στο παρελθόν δείξει ότι δεν επιλέγει με βάση το χαμηλότερο κόστος, αλλά με βάση το λόγο κόστους/απόδοσης και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που καθιστούν το εκάστοτε μοντέλο καταλληλότερο για τις συνθήκες της Ελλάδας. Ασφάλεια, χαμηλή κατανάλωση και εξοπλισμός συνυπολογίζονται – προσωπικά – από κάθε έναν από τους εκλέκτορες, οι οποίοι συμμετέχουν σε μία μυστική ψηφοφορία από την οποία προκύπτει στο τέλος κάθε χρονιάς ο νικητής.

Το σχόλιο σε σχέση με το ότι επελέγη τζιποειδές θα ήταν ίσως περιττό, ωστόσο να πούμε ότι σε μια χώρα όπου η άσφαλτος δεν στερείται από κακοτοπιές και όπου οι ευκαιρίες για εξορμήσεις στο δασικό οδικό δίκτυο είναι πολλές, ενώ δεν σπανίζουν και οι χωμάτινες καλοκαιρινές διαδρομές προς τη θάλασσα, τα αυτοκίνητα με αυξημένη απόσταση από το έδαφος και με σύστημα 4Χ4, έχουν σαφή πλεονεκτήματα. Το πόσο βαραίνουν τα συγκεκριμένα πλεονεκτήματα έχει να κάνει σίγουρα και με τον ίδιο τον οδηγό και τις απαιτήσεις του, ωστόσο είναι βέβαιο ότι αυτά ακριβώς τα χαρακτηριστικά έχουν μικρότερη αξία στη Γερμανία, όπου οι κυκλοφοριακές υποδομές είναι άλλου επιπέδου.

image

Ads

Ένα σχόλιο θα πρέπει να προσθέσουμε σε σχέση με τα μοντέλα που ακολούθησαν στην κατάταξη, λέγοντας ότι η βαθμολογική διαφορά από τον νικητή, ΔΕΝ αντικατοπτρίζει την απόσταση που τα χωρίζει από αυτόν.

Θα πρέπει τέλος να σημειώσουμε ότι η συνολική εκδήλωση που πλαισίωσε την ανάδειξη του «Αυτοκινήτου του 2016», αλλά και την συμπλήρωση των 10χρονων του θεσμού, υπήρξε η πλέον επιτυχής από όλες τις προηγούμενες, και συνοδεύτηκε από πρωτοφανή συμμετοχή εκπροσώπων των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο χώρο του αυτοκινήτου.