Η Hyundai αφήνει την άσφαλτο και ετοιμάζεται να σχίσει τους αστικούς αιθέρες, καθώς δείχνει διατεθειμένη να κατασκευάσει ένα ιπτάμενο ταξί και σε συνεργασία με την Uber να στήσουν από κοινού ένα μελλοντικό δίκτυο εναέριας κυκλοφορίας (Uber Air Taxis). Αυτό προκύπτει την παρουσίαση μιας νέας φιλοσοφίας ιπτάμενων οχημάτων πλήρους κλίμακας στο Consumer Electronics Show (CES2020) στο Λας Βέγκας.
 
Η Hyundai Motor Company είναι η πρώτη εταιρεία αυτοκινήτων που εντάσσεται στην πρωτοβουλία της Uber Elevate, καθώς διαθέτει τη δυνατότητα κατασκευής ενός τέτοιου οχήματος-σκάφους σε φυσική κλίμακα αξιοποιώντας και την εμπειρία της στη μαζική παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων. Το όχημα της Hyundai δημιουργήθηκε μέσω της διαδικασίας ανοιχτής σχεδίασης της Uber, μιας προσέγγισης εμπνευσμένης από τη NASA, η οποία εκκινεί την καινοτομία με τη δημοσίευση των σχεδιαστικών προτύπων των οχημάτων, ώστε εξειδικευμένες ενδιαφερόμενες εταιρείες να προχωρήσουν στην ανάπτυξη δικών τους σχεδίων και τεχνολογιών.

Ads

image
 H Hyundai παρουσίασε τo πρώτο ιπτάμενο ταξί σε συνεργασία με την Uber στη CES

Αξιοποιώντας, λοιπόν, τις δυνατότητες, την εμπειρία και την τεχνογνωσία κάθε εταιρίας, η Hyundai θα εξελίξει και θα κατασκευάσει τα ιπτάμενα οχήματα, ενώ η Uber θα παρέχει υπηρεσίες υποστήριξης/υποδομών, συνδέσεις με τις επίγειες μεταφορές και βεβαίως την απαραίτητη διασύνδεση με τους πελάτες. Ενώ οι δύο εταιρίες θα συνεργαστούν επίσης στον τομέα υποστήριξης των υποδομών απογείωσης και προσγείωσης για αυτή τη νέα κατηγορία οχημάτων.

image
 
Κάπως έτσι προέκυψε το – σε ελεύθερη μετάφραση «προσωπικό αεροσκάφος» – όχημα PAV (Personal Air Vehicle), με δυνατότητα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL) το οποίο είδαμε στην έκθεση CES2020, πήρε το όνομα S-A1 και έχει τα παρακάτω χαρακτηριστικά:
 
● Είναι σχεδιασμένο για να αναπτύσσει ταχύτητα έως 290 μίλια / ώρα, να ταξιδεύει σε υψόμετρο περίπου 300-260 ποδιών (300 – 600 m) πάνω από το έδαφος και να έχει εμβέλεια έως 100 χλμ.
● Το όχημα της Hyundai θα είναι 100% ηλεκτρικό και κατά τη διάρκεια των ωρών αιχμής θα απαιτεί περίπου πέντε έως επτά λεπτά για επαναφόρτιση.
● Το ηλεκτρικό ιπτάμενο όχημα της Hyundai χρησιμοποιεί κατανεμημένη ώση, διαθέτοντας πολλαπλούς ρότορες και έλικες γύρω από το σκελετό του οχήματος, γεγονός που συμβάλλει στην αύξηση της ασφάλειας και στον περιορισμό της πιθανότητας κάποιας βλάβης. Έχοντας αρκετούς μικρότερους ρότορες μειώνει επίσης το θόρυβο σε σχέση με το μεγάλο ρότορα των ελικοπτέρων με κινητήρες καύσης, γεγονός πολύ σημαντικό για τις πόλεις.
● Το μοντέλο έχει σχεδιαστεί για να απογειώνεται και να προσγειώνεται κατακόρυφα.
● Το όχημα Hyundai θα διαθέτει αρχικά πιλότο, αλλά με την πάροδο του χρόνου θα γίνει αυτόνομο.
● Η καμπίνα έχει σχεδιαστεί με τέσσερα καθίσματα για τους επιβάτες, επιτρέποντάς τους να επιβιβάζονται / αποβιβάζονται εύκολα διαθέτοντας αρκετό χώρο για μια προσωπική τσάντα ή σακίδιο πλάτης.

Ads

image
 
Τα S-A1 θα έχουν ως βάση ειδικά κέντρα (Hubs) από και προς τα οποία η πρόσβαση θα εξασφαλίζεται με αυτόνομα οχήματα. Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο: