Tην τεχνολογία Invisible-to-Visible δοκιμάζουν σε κινούμενο όχημα η Nissan και η NTT Docomo INC χρησιμοποιώντας την συνδεσιμότητα πέμπτης γενιάς κινητής επικοινωνίας της DOCOMO. Η εν λόγω τεχνολογία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην έκθεση CES του Λας Βέγκας τον Ιανουάριο και δοκιμάζεται στο πεδίο δοκιμών της Nissan Grandrive, στην Yokosuka της Ιαπωνίας. 
 
Η τεχνολογία Invisible-to-Visible – I2V – συνδυάζει τον πραγματικό και τον εικονικό κόσμο και έρχεται να υποστηρίξει τους οδηγούς, συγκεντρώνοντας πληροφορίες από αισθητήρες μέσα και έξω από το όχημα, σε συνδυασμό με δεδομένα από το “σύννεφο” (cloud). Αυτό επιτρέπει στο σύστημα όχι μόνο να παρακολουθεί το άμεσο περιβάλλον του αυτοκινήτου, αλλά και να αντιλαμβάνεται τι υπάρχει μπροστά ή ακόμα και να δείχνει τι κρύβεται πίσω από ένα κτίριο ή μετά από μια γωνία. Για να γίνει η οδήγηση πιο ευχάριστη, η καθοδήγηση προσφέρεται με έναν διαδραστικό τρόπο, μέσω των “avatars” που εμφανίζονται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
 
Το I2V τροφοδοτείται από την τεχνολογία Omni-Sensing της Nissan, η οποία λειτουργεί ως κόμβος, συγκεντρώνοντας δεδομένα σε πραγματικό χρόνο. Η τεχνολογία SAM (Seamless Autonomous Mobility) της Nissan, αναλύει το οδικό περιβάλλον σε πραγματικό χρόνο και το ημιαυτόνομο σύστημα υποστήριξης οδηγού ProPILOT, παρέχει πληροφορίες για το περιβάλλον γύρω από το αυτοκίνητο.
 
Ένας εικονικός χώρος 360 μοιρών γύρω από το αυτοκίνητο αναπαρίσταται από το σύστημα, παρέχοντας πληροφορίες για τις κυκλοφοριακές συνθήκες, την ορατότητα, τη σήμανση ή πεζούς που κυκλοφορούν στο δρόμο. Μπορεί επίσης να παρακολουθεί τους επιβάτες στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, χρησιμοποιώντας αισθητήρες στην καμπίνα, προκειμένου να προβλέψει καλύτερα πότε μπορεί να χρειαστούν βοήθεια για να βρουν κάτι ή για να κάνουν μια στάση για ξεκούραση, ώστε να παραμείνουν σε εγρήγορση.
 
Το I2V μπορεί επίσης να συνδέσει τους οδηγούς και τους επιβάτες με άλλους ανθρώπους, μέσω του εικονικού κόσμου του Metaverse. Αυτό δίνει τη δυνατότητα σε μια οικογένεια, σε φίλους και συνεργάτες,  να “εμφανίζονται” μέσα στο αυτοκίνητο ως τρισδιάστατα είδωλα σε περιβάλλον augmented –reality, για την παροχή βοήθειας ή συντροφιάς.
 
Στο πεδίο των δοκιμών, οι εταιρείες χρησιμοποιούν τη συνδεσιμότητα κινητής 5G υψηλών ταχυτήτων, μεγάλης χωρητικότητας και υψηλής συχνότητας, για την ασύρματη μετάδοση δεδομένων avatar στο όχημα δοκιμής, όπως και προβολής εικόνας μέσα από το όχημα, σε πραγματικό χρόνο. Πλατφόρμα των δοκιμών αποτελεί το όχημα NV350 της Nissan.

Ads

image

image
 
Οι εταιρείες θα αξιολογήσουν τον τρόπο με τον οποίο οι επιβάτες στο αυτοκίνητο αλλά και αυτοί που “εκπροσωπούνται” μέσω των avatars, αντιλαμβάνονται την παρουσία τους, μέσω του λειτουργικού συστήματος. Θα αξιολογηθεί επίσης η χρηστικότητα των διαδραστικών δυνατοτήτων επικοινωνίας του I2V.