Αυξημένη ισχύς και κίνηση στους τέσσερις τροχούς που εξασφαλίζεται από δύο ηλεκτροκινητήρες χαρακτηρίζουν ένα βασισμένο στο γνωστό μηδενικών ρύπων μοντέλων της Leaf (και μάλιστα στη βελτιωμένη έκδοση LEAF e +) ετοιμάζει η Nissan. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, εφοδιασμένο με έναν κινητήρα στον εμπρός και έναν στον πίσω άξονα. Το κινητήριο σύνολο διαθέτει συνολική ισχύ 227 kW (περίπου 309 ίπποι) και ροπή 680 Nm. Τα μεγέθη αυτά, σε συνδυασμό με τον εξαιρετικά υψηλής ακρίβειας έλεγχο του κάθε κινητήρα, ο οποίος εξασφαλίζεται από ειδικό, προηγμένο σύστημα της Nissan, προσφέρει εξαιρετική απόκριση, σε συνδυασμό με άμεση, αλλά ταυτόχρονα και ομαλή επιτάχυνση. Οι οδηγοί μπορούν να επωφεληθούν από το σύστημα ελέγχου των τεσσάρων τροχών σε όλες σχεδόν τις οδικές συνθήκες, αυξάνοντας τις προσωπικές επιδόσεις τους.

Ads

image

“Σύντομα, η Nissan θα λανσάρει μια νέα γενιά ηλεκτρικών οχημάτων που θα είναι μια πραγματική ανακάλυψη”, δήλωσε ο Takao Asami, ανώτερος αντιπρόεδρος της Nissan, για την έρευνα και την προηγμένη τεχνολογία. “Η νέα τεχνολογία ελέγχου των ηλεκτροκινητήρων, που τώρα βρίσκεται σε εξέλιξη,  συνδυάζει τις τεχνολογίες ελέγχου της ηλεκτροκίνησης και της μετάδοσης της κίνησης στους 4 τροχούς (4WD) της Nissan με την τεχνολογία ελέγχου του σασί, για να επιτύχει ένα τεράστιο άλμα στην επιτάχυνση, στο σύστημα διεύθυνσης και στις επιδόσεις της πέδησης, όπως συμβαίνει και στα πιο σύγχρονα σπορ αυτοκίνητα.”

image

Ads

Η Nissan δηλώνει ότι ο ακριβής έλεγχος των δύο κινητήρων του εν λόγω αυτοκινήτου επιτρέπει μεταξύ άλλων να περιορίζεται η “βύθιση” του οχήματος κατά το φρενάρισμα και ανάκτηση ενέργειας με την αξιοποίηση του πίσω κινητήρα, πέραν της επιβράδυνσης που προσφέρει ο πρόσθιος κινητήρας.  Με αυτόν τον τρόπο επιβάτες υφίστανται λιγότερες «αναταράξεις» και μειώνονται οι πιθανότητες για ναυτία και σχετική δυσφορία. Ομοίως, σε δύσβατους, ανώμαλους δρόμους και όταν το όχημα επιταχύνει, ο έλεγχος του κινητήρα βελτιστοποιείται για να διατηρεί την μέγιστη δυνατή άνεση στην κύλιση, ελαχιστοποιώντας την ακανόνιστη κίνηση.

Εκτός από τη βελτιστοποίηση της κατανομής ροπής στους εμπρός και πίσω τροχούς, το σύστημα εφαρμόζει ανεξάρτητο έλεγχο φρένων σε κάθε έναν από τους τέσσερις τροχούς για να μεγιστοποιήσει την πλευρική  δύναμη που παράγεται από κάθε ελαστικό. Αυτό επιτρέπει στους οδηγούς να απολαμβάνουν τις στροφές με ελάχιστες διορθώσεις στο σύστημα διεύθυνσης.
 
Βίντεο με στιγμιότυπα από τις δοκιμές του EV της Nissan, είναι διαθέσιμο εδώ:

 

image

image

image