Ενδεχομένως η ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία να είναι πιο ικανή απ’ ότι πιστεύουμε. Σε τέτοιες σκέψεις μπαίνουμε, αντικρίζοντας το ηλεκτροκίνητο – και αυτόνομο – mini-bus δεύτερης γενιάς που παρουσίασε ο μεγάλος – και γνωστός για τις επιτυχίες του στο ράλι Ντακάρ – κατασκευαστής φορτηγών KAMAZ σε συνεργασία με το ερευνητικό ινστιτούτο NAMI. Οι Ρώσοι το αποκαλούν Shuttle, όμως απ’ ότι φαίνεται δεν θα είναι αυτό το τελικό όνομα αυτού του – χωρίς οδηγό – ανθρωπομεταφορέα, που σχεδιασμένος για κίνηση στην πόλη διαθέτει 4WS (4 Wheel Steering), δηλαδή τροχούς που στρίβουν, μπρος πίσω.

Ads

Το Shuttle είναι εξαθέσιο και διαθέτει μία μεγάλη δίφυλλη πόρτα, στη δεξιά πλευρά. Ο ηλεκτροκινητήρας του έχει ισχύ 74 kW, υπάρχει δυνατότητα μετάδοσης κίνησης είτε σε δύο είτε και στους τέσσερις τροχούς, ενώ κάτω από το πάτωμα υπάρχει μπαταρία 35,5 kWh, που προσφέρει αυτονομία 120 χιλιομέτρων. Η ταχύτητα περιορίζεται εσκεμμένα στα 40 km/h, ενώ η λειτουργία της αυτόνομης οδήγησης στηρίζεται σε δύο εγκατεστημένα στην οροφή Lidar και σε ένα συνδυασμό καμερών με ραντάρ υπερήχων. Σημειώνουμε ότι το Shuttle δοκιμάστηκε ήδη στο Καζάν της Ρωσίας το καλοκαίρι, κατά τη διάρκεια του mundial, ωστόσο δεν έχει ανακοινωθεί κάποιο χρονοδιάγραμμα για την παραγωγή του.

image