Με «παραδοσιακό» τρόπο χτυπά, για άλλη μια φορά, η Honda στη Γενεύη παρουσιάζοντας από τη μια ένα πρωτότυπο που απέχει ελάχιστα από το μοντέλο παραγωγής και από την άλλη ένα αυτοκίνητο υψηλής τεχνολογίας, που δείχνει το δρόμο προς την αυτοκίνηση του μέλλοντος: το υδρογονοκίνητο Clarity Fuel Cell. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης

Ads

Παγκόσμια πρεμιέρα λοιπόν για το Civic Hatchback Prototype στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Πρόκειται για ένα μοντέλο που δίνει μία πρώτη γεύση από την εξωτερική σχεδίαση του νέου hatchback, που προγραμματίζεται να ξεκινήσει τις πωλήσεις του στην Ευρώπη το 2017. Το αυτοκίνητο θα κατασκευάζεται στο Βρετανικό Εργοστάσιο της Honda (HUM) στο Swindon και θα εξάγεται σε παγκόσμιες αγορές όπως οι ΗΠΑ.

image

Δίπλα του, το Clarity Fuel Cell που πραγματοποιεί και αυτό με τη σειρά του ευρωπαϊκή πρεμιέρα στη Γενεύη, μετά την παγκόσμια πρεμιέρα του στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο τον περασμένο Οκτώβριο. Το Clarity Fuel Cell είναι το παγκοσμίως πρώτο sedan κυψελών καυσίμου παραγωγής που φιλοξενεί ολόκληρο το σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου κάτω από το καπό. Η αυτονομία του Clarity Fuel Cell φτάνει τα 700 km*** – η καλύτερη στην κατηγορία – ενώ η μοναδική διάταξη χώρων επιτρέπει τη μεταφορά ακόμα και πέντε επιβατών, πρωτιά για μοντέλο sedan κυψελών καυσίμου.

Ads

Από την άλλη πλευρά, η παρουσία του «υπερόπλου» της Honda, του εντυπωσιακού NSX, στην έκθεση (που έρχεται μετά την ανακοίνωση της έναρξης των πωλήσεων στους Αμερικανούς πελάτες στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ) επιβεβαιώνει ότι οι παραδόσεις του Honda NSX στους πρώτους Ευρωπαίους πελάτες θα ξεκινήσουν το 2016. Θυμίζουμε ότι το νέο υβριδικό υπεραυτοκίνητο διαθέτει νέο DOHC V6 κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο με δύο υπερσυμπιεστές που συνεργάζονται με ένα ειδικά σχεδιασμένο εξάρι κιβώτιο DCT.

image

Τέλος, η Honda παρουσιάζει επίσης μία νέα σχεδιαστική μελέτη του δημοφιλούς Jazz. Το νέο Keenlight στόχο έχει να υπογραμμίσει τις δυνατότητες εξατομίκευσης του Jazz, χρησιμοποιώντας κομψά σχεδιαστικά στοιχεία, ειδικά αυτοκόλλητα και μία μοναδική απόχρωση με την ονομασία «Keenlight».

*** Εσωτερικές μετρήσεις της Honda με JC08 mode και χρήση σταθμού υδρογόνου με πίεση φόρτισης 70 MPa.