Μια κοινοπραξία με τη συμμετοχή των Ford, Thyssenkrupp, RWTH University Aachen και Engiro ξεκινά ένα ερευνητικό πρόγραμμα με σκοπό την ανάπτυξη ευέλικτων και βιώσιμων μεθόδων παραγωγής για τη μελλοντική γενιά ηλεκτροκινητήρων.
 
Στόχος του ερευνητικού προγράμματος με την ονομασία HaPiPro2, είναι η ανάπτυξη προηγμένων προϊόντων και νέων διαδικασιών που θα αποτελέσουν τη βάση για να μπορέσουν διάφοροι Ευρωπαίοι κατασκευαστές να γίνουν πρωτοπόροι στη μαζική παραγωγή εξαρτημάτων ηλεκτρικών οχημάτων.
 
Στο πλαίσιο ενός ερευνητικού προγράμματος δημόσιας χρηματοδότησης ύψους 5,3 εκατομμυρίων ευρώ, οι εταίροι θα δημιουργήσουν ένα ερευνητικό κέντρο δοκιμών στο εργοστάσιο της Ford στην Κολωνία (Cologne-Niehl)
Στο σχήμα αυτό συμπράττουν οι Ford, Thyssenkrupp System Engineering, τα τμήματα τρισδιάστατης εκτύπωσης και προϊοντικής μηχανολογίας του πανεπιστήμιου RWTH Aachen, καθώς και η Engiro, η οποία ειδικεύεται στους ηλεκτροκινητήρες. Κατά τη διάρκεια του project δημόσιας χρηματοδότησης διάρκειας 36 μηνών, οι εταιρείες θα συνεργαστούν για την ανάπτυξη ευέλικτων και αποδοτικών νέων μεθόδων παραγωγής που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε ευρεία κλίμακα για εξαρτήματα μελλοντικών ηλεκτροκινητήρων σε μία γραμμή παραγωγής.
 
«Η Ford έχει δεσμευτεί να βοηθήσει τη βιομηχανία στην υλοποίηση της ηλεκτροκίνησης του μέλλοντος» δήλωσε ο Gunnar Herrmann, executive chairman, Ford Ευρώπης. «Είμαστε περήφανοι για τη δημιουργία και συμμετοχή μας σε αυτό το ερευνητικό κέντρο-ορόσημο που θα είναι μία μοναδική, προηγμένη πλατφόρμα μηχανολογίας ώστε όλες οι εταιρείες να μπορούν να διερευνούν και να αξιολογούν το μέλλον των διαδικασιών παραγωγής των ηλεκτροκινητήρων.»
 
Το νέο συνεργατικό ερευνητικό κέντρο για ηλεκτροκινητήρες θα φιλοξενείται στις εγκαταστάσεις της Ford την Κολωνία (Γερμανία).
 
Η ονομασία HaPiPro2 αναφέρεται στην τεχνολογία φουρκέτας περιέλιξης πηνίων εντός του ηλεκτροκινητήρα. Η τεχνολογία αυτή αποτελεί σημείο-κλειδί στις καινοτομίες εξέλιξης των εξαρτημάτων ηλεκτροκινητήρων. Στο πλαίσιο αυτό, το HaPiPro2 θα διερευνήσει την αξιοποίηση των δυνατοτήτων αποδοτικής παραγωγής πολλαπλών εκδόσεων ηλεκτροκινητήρων από μία και μόνο γραμμή παραγωγής.
 
Εκτός από την φιλοξενία του ερευνητικού κέντρου στο εργοστάσιο και τη λειτουργία των συστημάτων, η Ford θα ηγηθεί της εξέλιξης νέων μεθόδων βασισμένων στη χρήση λέιζερ για τη σύνδεση των επαφών των χάλκινων φουρκετών, αλλά και της έρευνας ως προς τη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης για τον έλεγχο των διαδικασιών.
 
Η Ford θα ηγηθεί της εξέλιξης νέων μεθόδων βασισμένων σε λέιζερ για τη συναρμολόγηση ηλεκτροκινητήρων και θα διερευνήσει τη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στον έλεγχο των διαδικασιών
Άλλοι εταίροι της κοινοπραξίας θα συμβάλλουν στο project με τη δική τους τεχνογνωσία. Το τμήμα Digital Additive Production του RWTH Aachen University θα προσφέρει την τεχνογνωσία του στην τρισδιάστατη εκτύπωση για την ανάπτυξη εργαλείων κατάλληλων για τη γραμμή παραγωγής και θα διερευνήσει περαιτέρω ευκαιρίες στις τεχνολογίες προσθετικής κατασκευής στη διαδικασία παραγωγής.
 
Η διασφάλιση της βιωσιμότητας αποτελεί βασικό στόχο της κοινοπραξίας μέσω μιας φιλοσοφίας προσέγγισης κλειστού βρόγχου που θα εξασφαλίζει ότι η συντήρηση, επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση των εξαρτημάτων ενός ηλεκτροκινητήρα θα αποτελούν παράγοντες που θα λαμβάνονται υπόψη κατά την αρχική κατασκευή.
 
«Βασικός στόχος του HaPiPro2 είναι κάτι περισσότερο από μία αποδοτική σχεδίαση του ίδιου του ηλεκτροκινητήρα – πρόκειται για τη δυνατότητα πολλαπλής ευελιξίας στην παραγωγή του» δήλωσε ο καθηγητής Achim Kampker, Production Engineering of E-Mobility Components (PEM), RWTH Aachen University. «Το τμήμα PEM του RWTH Aachen University θα συμβάλλει με την τεχνογνωσία του στην έρευνα σε ό,τι αφορά στη συνολική αλυσίδα παραγωγής, στην ανάλυση σχέσεων αιτίων-αποτελέσματος, αλλά και στις δοκιμές ψηφιακών μεθόδων προγραμματισμού παραγωγής.»
 
Η δέσμευση της Ford σε ένα ηλεκτροκίνητο μέλλον
Ο συνεχιζόμενος μετασχηματισμός των δραστηριοτήτων της Ford στην Ευρώπη οδηγείται από τη δέσμευσή της σε ένα πλήρως ηλεκτρικό μέλλον, με την εφαρμογή σχεδίων που αξιοποιούν τα πλεονεκτήματά της.
 
Το Φεβρουάριο, η Ford δεσμεύτηκε ότι η γκάμα επαγγελματικών οχημάτων της στην Ευρώπη θα είναι ικανή να κινηθεί χωρίς εκπομπές ρύπων, με αμιγώς ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά μοντέλα, μέχρι το 2024, με τα δύο τρίτα των πωλήσεων επαγγελματικών οχημάτων να είναι αμιγώς ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά μέχρι το 2030. Μέχρι τα μέσα του 2026, το 100% της γκάμας επιβατικών οχημάτων της μάρκας θα είναι επίσης ικανή να κινηθεί με μηδενικές εκπομπές, με αμιγώς ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά μοντέλα, ενώ μέχρι το 2030 η εταιρεία θα είναι πλήρως ηλεκτρική.
 
Το πρώτο, ευρωπαϊκής παραγωγής, αμιγώς ηλεκτρικό επιβατικό όχημα της εταιρείας θα κατασκευάζεται επίσης στην Κολωνία το 2023 στο νέο Cologne Electrification Centre μετά από επένδυση ύψους $1 δις με σκοπό τη συνέχιση του εκσυγχρονισμού των εγκαταστάσεών του στο πλαίσιο της προετοιμασίας για ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον.
 
Η δέσμευση της Ford για τον εξηλεκτρισμό επεκτείνεται με το λανσάρισμα 17 νέων εξηλεκτρισμένων μοντέλων για ευρωπαίους πελάτες πριν από το τέλος της χρονιάς. Μεταξύ αυτών είναι η νέα αμιγώς ηλεκτρική Mustang Mach-E, οι παραδόσεις της οποίας είναι ήδη σε εξέλιξη στην Ευρώπη.

Ads

Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ