Με την πρωτιά στις πωλήσεις της κατηγορίας στο… βιογραφικό του, το Yaris αποτελεί μια άλλη προσέγγιση της επιτυχίας, που βασίζεται όχι μόνο στο μέγιστο της απόδοσης στους επιμέρους τομείς που αφορούν ένα οποιοδήποτε αυτοκίνητο, αλλά σε μια στέρεη βάση που συνδυάζει την τεχνολογία με την αξιοπιστία και την αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα.
 
Δεν είναι το αυτοκίνητο «του οδηγού». Το αυτοκίνητο που τρελαίνεσαι από την επιθυμία να οδηγήσεις, το αυτοκίνητο που θα σε συγκινήσει με τον τρόπο που επιταχύνει και θα σε κάνει να νιώσεις το μέγιστο της αυτοπεποίθησης δοκιμάζοντας το όριό του σε κάποια δύσκολη στροφή.

Ads

Δεν είναι επίσης το αυτοκίνητο που θα σε κάνει να νιώσεις ότι κουράζεσαι λιγότερο, που ισοπεδώνει τις λακκούβες και αφήνει το θόρυβο του κινητήρα και του περιβάλλοντος χώρου μακριά από την καμπίνα. Δεν μπορείς να πεις ότι διεκδικεί την πρωτιά στους τομείς αυτούς σε σχέση με τους ανταγωνιστές του, ωστόσο, με έναν περίεργο τρόπο – που τελικά δεν είναι και τόσο περίεργος – καταφέρνει να τους κατατροπώνει στο πεδίο της μάχης των πωλήσεων.

Πως συμβαίνει αυτό; Προσέξτε. Η ιστορία ξεκινάει από το 1999, όταν παρουσιάστηκε το, σχεδιασμένο από τον Σωτήρη Κωβό, Yaris 1ης γενιάς. Ήταν τότε μια τομή, μια ρήξη με το παρελθόν για την Toyota, που έβαζε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας το Starlet για να κάνει μια καινούρια αρχή με ολοκαίνουριο Yaris. Που πατώντας πάνω στην «κτηνώδη» αξιοπιστία του απερχόμενου μοντέλου και χρησιμοποιώντας όχι μόνο σύγχρονο design και νέα αρχιτεκτονική για την βέλτιστη αξιοποίηση του εσωτερικού χώρου, αλλά και μια εντελώς νέα ανάρτηση, συνδυασμένη με εξελιγμένους οικονομικούς κινητήρες μπήκε με άλλες αξιώσεις στο παιχνίδι. Και πέτυχε…

image

Ads

image

Όπως πέτυχαν και οι επόμενες γενιές (παρόλο που αν το αναλύσει κανείς το θέμα θα δει ότι τελικά δεν υπήρχε κάποιος τομέας που το Yaris να μπορούσε να χαρακτηριστεί πραγματικά κορυφαίο). Όπως θα πετύχει και αυτή η – βελτιωμένη με τη βοήθεια 90 εκατομμυρίων ευρώ που έφεραν μαζί τους βελτιώσεις σε 900 διαφορετικά εξαρτήματα – γενιά του μοντέλου. Και μπορεί βέβαια η πρωτιά στις πωλήσεις που αναφέραμε προηγουμένως να αφορά τη χώρα μας, ωστόσο με 3 εκατομμύρια πωλήσεις από την αρχή της καριέρας του (πέρυσι: 208.000), το Yaris είναι σίγουρα μια επιτυχία για τη μαμά Toyota.

Εν έτει λοιπόν 2017, οι Ιάπωνες, σε αντίθεση με τη λογική του downsizing, δεν διστάζουν να λανσάρουν – μεταξύ άλλων – το σούπερ μίνι τους με κινητήρα 1500 κυβικών, που δεν είναι τούρμπο, αξιοποιεί όμως το τεχνολογικό οπλοστάσιο της Toyota (που μόνο μικρό δεν είναι: ανακύκλωση καυσαερίων & υδρόψυκτη πολλαπλή εξαγωγής, κύκλος Attkinson, ηλεκτρονικά ελεγχόμενος μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων κλπ.) για να επιτύχει το ζητούμενο της εποχής: τη χαμηλή κατανάλωση (7,0 έως 7,5 λίτρα/100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες στην πόλη είδαμε στο trip computer) χωρίς να υστερεί σε επιδόσεις. Είναι αλήθεια ότι δεν έχει το «τράβηγμα» ενός τούρμπο στις χαμηλές στροφές και η απόδοσή του δείχνει λίγο «φλατ», οπότε αναγκάζεσαι να ανεβάσεις στροφές αν θέλεις παραπάνω νεύρο, αλλά στην καθημερινή οδήγηση κινείσαι αξιοπρεπώς χωρίς να χρειάζεσαι πολύ γκάζι.

image

image

Μεγάλο μέρος των βελτιώσεων που σχετίζονται με το Yaris του 2017 έχει να κάνει με τη μείωση του θορύβου και των κραδασμών. Είναι αλήθεια λοιπόν ότι το νέο μικρό Toyota δείχνει συνολικά πιο «δεμένο» και προσφέρει σαφώς πιο πολιτισμένο περιβάλλον στους επιβάτες του από τον προκάτοχό του, όπως προσφέρει και καλύτερη αίσθηση στον οδηγό του – γιατί παρεμβάσεις υπέστη γενικότερα η ανάρτηση. Το κράτημα σε καμία περίπτωση δεν προβληματίζει και δεν δημιουργεί ανασφάλεια, το τιμόνι παρέχει ικανοποιητική αίσθηση (ξεκαθαρίσαμε ήδη ότι το Yaris δεν είναι κορυφαίο – αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι και «κακό») και αν κάποια στιγμή το παρακάνεις οι αντιδράσεις του είναι ήπιες. Και αν θέλουμε να μιλήσουμε γενικότερα για ασφάλεια, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι υπάρχει το ενδιαφέρον «πακέτο» ηλεκτρονικών βοηθημάτων Toyota Safety Sense – στάνταρ για όλες τις εκδόσεις, που περιλαμβάνει σύστημα αποφυγής σύγκρουσης Pre-Collision System με αυτόματο φρενάρισμα ΑΕΒ κλπ.

Τι είναι λοιπό το Yaris; Ένα ευκολοδήγητο, οικονομικό και ασφαλές αυτοκίνητο με επαρκέστατους χώρους για επιβάτες και ένα υπολογίσιμο πορτμπαγκάζ (που στη χειρότερη περίπτωση θα σας καλύψει πλήρως στα εβδομαδιαία ψώνια του σούπερ μάρκετ) το οποίο προσφέρεται σε λογική τιμή, με πλήρη εξοπλισμό. Αν σε αυτό προσθέσουμε την αναμενόμενη αξιοπιστία που περιμένει κανείς από τη συγκεκριμένη μάρκα (και αυτό δεν χρειάζεται να είναι κανείς ειδικός για να το ξέρει), αλλά και την εξυπηρέτηση που προσφέρει το εξουσιοδοτημένο δίκτυο της Toyota, μαζί με την εξαετή εγγύηση, έχουμε ήδη γιατί και αυτό το Yaris είναι καταδικασμένο να πετύχει…
 
ΥΠΕΡ: Κινητήρας – χαμηλή κατανάλωση, ποιότητα κατασκευής, χώροι για επιβάτες, εξοπλισμός

ΚΑΤΑ: Θόρυβος στις ψηλές στροφές

image