Η παράδοση της Opel στα ανοιχτά αυτοκίνητα αναπόφευκτα χρονολογείται από αρχή της ιστορίας της εταιρίας. Γιατί όπως όλα τα μοντέλα που κατασκευάστηκαν στο ξεκίνημα της εποχής του αυτοκινήτου, το Opel PatentMotor Car, System Lutzmann του 1899 βασίστηκε σε παραδοσιακές σχεδιαστικές αρχές και διέθετε αμάξωμα χωρίς οροφή. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης

Ads

Το Opel 8/25 hp κυκλοφόρησε 20 χρόνια αργότερα. Διέθετε υφασμάτινη οροφή αλλά όχι και πλαϊνά παράθυρα. Ο δίλιτρος τετρακύλινδρος κινητήρας του απέδιδε 25 hp στις 1.600 rpm από 2000 κυβ. εκ., που αρκούσαν για μία τελική ταχύτητα 65 km/h.

Το 1937, παρουσιάστηκε το Opel Super 6 που διέθετε 6 – κύλινδρο κινητήρα 2,5 λίτρων, με ισχύ 55 hp και τελική ταχύτητα 115 km/h. Ένα δίθυρο και ένα τετράθυρο sedan καθώς και μία έκδοση cabrio προσφέρονταν από το εργοστάσιο.

Το Opel Olympia του 1950 είχε σταθερά πλαίσια παραθύρων που ήταν συνδεδεμένα στο πλαίσιο του παρμπρίζ δημιουργώντας έτσι και τις κολώνες A, Β και C. Tο τελευταίο αυτοκίνητο με τέτοια σχεδίαση, ένα μοντέλο Olympia Rekord βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του Rüsselsheim το 1956.

Ads

Χρειάστηκε να περάσουν κάμποσα χρόνια και μόλις το 1976 η Opel εμφανίστηκε πάλι με εργοστασιακό μοντέλο cabrio. Στο ενδιάμεσο διάστημα των 20 χρόνων, κάποιοι καροσερίστες – όπως ο Karl Deutsch από την Κολωνία – ανέλαβαν δράση. Συγκεκριμένα, κατόπιν παραγγελίας, ο Deutsch μετέτρεψε το Rekord A του 1963 σε cabrio, όπως έκανε και για το Rekord C το 1966. Οι δημιουργίες αυτές του Deutsch παραμένουν ξεχωριστές και σπάνιες, καθώς κατασκευάστηκαν μόνο περίπου 30 ανοιχτά μοντέλα Rekord A και B.

Τα πέντε προαναφερθέντα κλασικά κάμπριο της Opel συμμετείχαν στο φετινό, 22ο ράλι κλασικών αυτοκινήτων Έσσης και της Θουριγγίας – «ADAC Opel Classic Hessen-Thüringen rallye» – που πραγματοποιήθηκε το Μάιο και «πόζαραν» σε μια αναμνηστική φωτογραφία με το τετραθέσιο Cascada που συνεχίζει σήμερα τη σχεδόν 120χρονη κληρονομιά της Opel στα ανοιχτά αυτοκίνητα.

image

image

image

image

image

image

image

image

image