Μπορεί να δείχνει κάπως «υπερβολικό», ίσως και να δίνει την εντύπωση ότι είναι φτιαγμένο για άλλες αγορές, αλλά όπως και να το κάνεις δεν παύει να σε εντυπωσιάζει όχι μόνο με τις διαστάσεις και την SUV αισθητική του, αλλά και με την τεχνολογία και την πολυτέλεια που ενσωματώνει. Ο λόγος για το νέο Santa Fe, το πρώτο μοντέλο της Hyundai στην Ευρώπη που βασίζεται στην ολοκαίνουρια πλατφόρμα τρίτης γενιάς της εταιρίας, το οποίο έρχεται να προσφέρει χώρους για έξι ή επτά επιβάτες, άνεση, ασφάλεια, αλλά και υβριδικά συστήματα κίνησης έως 265 PS, κατά περίπτωση συνδυασμένα με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση HTRAC της Hyundai.

Ads

Για τον τρόπο που κινούνται οι Κορεάτες και για τα αυτοκίνητα που κατασκευάζουν έχουμε επανειλημμένα κάνει λόγο. Εμφανώς αναβαθμισμένα σε ποιότητα, design και τεχνολογία τα μοντέλα του Hyundai Group είναι πλέον τόσο ανταγωνιστικά ώστε σε κάποιες περιπτώσεις να κινούνται στα όρια των λεγομένων Premium κατηγοριών. Και όσο αν δεν είναι εύκολο να γίνεις Mercedes, BMW, Audi ή Volvo, η Hyundai δεν παύει να προσφέρει πολυτέλεια υψηλού επιπέδου σε κάποια από τα μοντέλα της. Τέτοιο είναι και το νέο Santa Fe, ένα μεγάλο SUV που απουσίασε για πολλά χρόνια από την ελληνική αγορά λόγω κυβισμού (στα τέλη της δεκαετίας του 2000 έγινε η τελευταία απόπειρα, αλλά με κινητήρα 2,7 λίτρων τα πράγματα ήταν αρκετά δύσκολα για το αυτοκίνητο), αλλά στο εξωτερικό είχε συνεχίσει κανονικά την πορεία του για να επανέλθει σήμερα, διεκδικώντας μια θέση – με την βοήθεια και των νέων υβριδικών συστημάτων κίνησης – σε ένα συγκεκριμένο κομμάτι της αγοράς.

Με νέα «εξηλεκτρισμένα» συστήματα κίνησης
Το νέο Santa Fe είναι το δεύτερο Hyundai στην Ευρώπη μετά το Hyundai Tucson, το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2022 για την Ελλάδα» που διατίθεται με τα νέα Full Hybrid και Plug-in Hybrid συστήματα μετάδοσης κίνησης, συνδυασμένα με τον Turbo CVVD κινητήρα 1.6 τεχνολογίας SmartStream.
Η υβριδική έκδοση του νέου Santa Fe, αποτελείται από το νέο κινητήρα SmartStream T-GDi (turbocharged βενζίνης άμεσου ψεκασμού) 1,6 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα 44,2 kW, που τροφοδοτείται από μια μπαταρία πολυμερούς ιόντων λίθου 1,49 kWh. Διατίθεται με κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς με συνδυαστική ισχύ 230ps και ροπή 350 Nm, προσφέροντας χαμηλές εκπομπές ρύπων χωρίς συμβιβασμούς στον τομέα των επιδόσεων.

Η plug-in υβριδική έκδοση, έρχεται με τον ίδιο κινητήρα 1,6 λίτρων T-GDi SmartStream σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα 66,9 kW που αντλεί την ισχύ του από μια μπαταρία πολυμερούς ιόντων λιθίου 13,8 kWh. Αυτή η έκδοση διατίθεται με τετρακίνηση συνδυασμένης απόδοσης 265ps και ροπή 350 Nm.

Ads

Τόσο το υβριδικό όσο και το plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι διαθέσιμα με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων (6AT) που προσφέρει γρήγορες αλλαγές και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Ο νέος κινητήρας 1,6 λίτρων T-GDi SmartStream χρησιμοποιεί την καινοτόμο τεχνολογία Continuously Variable Valve Duration (CVVD) της Hyundai και διαθέτει επίσης ανακυκλοφορία καυσαερίων χαμηλής πίεσης (LP EGR) για περαιτέρω βελτιστοποίηση της απόδοσης καυσίμου. Το CVVD ρυθμίζει τη διάρκεια του ανοίγματος και του κλεισίματος των βαλβίδων σύμφωνα με τις συνθήκες οδήγησης, επιτυγχάνοντας καλύτερες επιδόσεις και βελτιώσεις στην απόδοση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.
 
Πολυτέλεια για έξι ή επτά επιβάτες
Το εσωτερικό του Santa Fe προσφέρει μεγάλους χώρους και πολυτέλεια, με κάθε επιφάνεια φινιρισμένη με υλικά υψηλής ποιότητας, απαλά στην αφή. Ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών συνοδεύει την επιβλητική οθόνη αφής AVN 10,25 ιντσών, η οποία είναι τοποθετημένη πάνω από την κεντρική κονσόλα. Ειδικά μπουτόν για το σύστημα μετάδοσης κίνησης, τεχνολογίας shift-by-wire, έχουν αντικαταστήσει τον παραδοσιακό «λεβιέ», ενώ ένας ειδικός επιλογέας στην κεντρική κονσόλα εναλλάσσει εύκολα μεταξύ διαφορετικών προγραμμάτων/λειτουργιών του συστήματος κίνησης (driving modes).

Στην εξαθέσια διάταξη, οι δύο επιβάτες της μεσαίας σειράς έχουν ανεξάρτητα υποβραχιόνια σε καθίσματα «captain seats» ενώ η πρόσβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων διατηρείται διαρκώς ελεύθερη.

Ενώ στην επταθέσια διάταξη, οι επιβαίνοντες μπορούν να μετακινήσουν μπρος-πίσω τη διαιρούμενη 60/40 και αναδιπλούμενη δεύτερη σειρά καθισμάτων ώστε να μεταφερθούν άνετα επιβάτες και αποσκευές. Η πρόσβαση στα καθίσματα της τρίτης σειράς διευκολύνεται πιέζοντας απλά ένα πλήκτρο, με το οποίο σύρεται πλήρως η 2η σειρά καθισμάτων, με ταυτόχρονη άμεση αναδίπλωση της πλάτης. Η σχεδίαση και άριστη εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων του Santa Fe προσφέρει περισσότερο χώρο στη δεύτερη σειρά καθισμάτων και στο χώρο αποσκευών, διασφαλίζοντας ένα άνετο ταξίδι για όλους.
 
Υπερσύγχρονα χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας
Το νέο Santa Fe είναι εξοπλισμένο με ολοκληρωμένα χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας Hyundai SmartSense και συμμορφώνεται με τα υψηλότερα ευρωπαϊκά πρότυπα ασφαλείας.
 
Ενώ το Hyundai SmartSense έρχεται να προσφέρει ένα πλήθος συστημάτων όπως τα: Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) – Σύστημα Αυτόματης Έκτακτης Πέδησης (χαμηλών & μεσαίων ταχυτήτων/πεζών/δικυκλιστών), Blind-Spot Collision Warning (BCW), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Safe Exit Assist (SEA) – Σύστημα Αυτόματου Ηλεκτρονικού Κλειδώματος Θυρών για παιδιά (σε περίπτωση διερχομένου οχήματος), Blind-Spot View Monitor (BVM), Lane Following Assist (LFA) και Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA) – Σύστημα Αποφυγής Σύγκρουσης με Κάθετα Διερχόμενα κατά την Όπισθεν με Πέδηση, SCC w S&G – Έξυπνος Ρυθμιστής Tαχύτητας με λειτουργία Stop & Go (0-160km/h) κλπ.
Δείτε το πλήρες άρθρο με τις φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ