Στην εισαγωγή ενός νέου κινητήρα για την οικογένεια των i20 προχώρησε η Hyundai. Πρόκειται για το νέο Kappa 1.0Lt T-GDI τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας άμεσου ψεκασμού που διατίθεται σε δύο επίπεδα ισχύος: με 100 PS για μεγιστοποιήση της οικονομίας καυσίμου και με 120 PS για πιο σπορ οδήγηση, ενώ και οι δύο έχουν μέγιστη ροπή 171,6 Nm στις 1.500 σ.α.λ. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης

Ads

Οι νέοι Turbo-GDI κινητήρες του i20 διαθέτουν στάνταρ σύστημα ISG (stop-start) και επιτυγχάνουν οικονομία καυσίμου με κατανάλωση έως και 4,3lt/100km και εκπομπές ρύπων CO2 τόσο χαμηλά όσο 99g/km. Είναι οι πρώτοι της νέας γενιάς μικρών, υπερτροφοδοτουμένων κινητήρων που κατασκευάζονται στη Νότιο Κορέα για την Ευρωπαϊκή αγορά. Το Ευρωπαϊκό Τεχνολογικό Κέντρο της Hyundai Motor στη Γερμανία έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην έρευνα, στην ανάπτυξη, στη μηχανική αλλά και τις δοκιμές του νέου κινητήρα, στοχεύοντας στη χρήση τους στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Οι εκδόσεις των 100 PS και 120 PS αποδίδουν παρέχοντας ένα τέλειο συνδυασμό δυναμισμού και αποτελεσματικότητας.

Ένας υπερτροφοδότης με ηλεκτρονικό ρυθμιστή πίεσης βελτιώνει την απόδοση με τη μείωση των απωλειών άντλησης, καθώς και τη βελτίωση της απόκρισης του γκαζιού και της ροπής στις χαμηλές στροφές. 

Ads

Ο κινητήρας έχει παραμείνει κατά το δυνατόν συμπαγέστερος, καθώς η πολλαπλή εξαγωγής είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή και μπορεί συνεπώς να ψύχεται αποτελεσματικά χρησιμοποιώντας το σύστημα ψύξης του νερού της κυλινδροκεφαλής. Οι προσπάθειες αυτές οδηγούν σε ταχύτερη προθέρμανση του καταλύτη και εν τέλει στη βελτίωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων.

Η προσθήκη των νέων 1,0Lt Turbo 100 ps και 120 ps έρχεται να εμπλουτίσει τη γκάμα των διαθέσιμων κινητήρων 1,2Lt 75ps & 84ps βενζίνης, 1,1Lt Turbo Diesel 75ps και 1,4Lt Turbo Diesel 90ps.

Έτσι οι βενζινοκίνητες εκδόσεις του i20 ξεκινούν σήμερα από 11.990€ και οι πετρελαιοκίνητες από 13.200€

Σχετικά με την Hyundai Motor

Η Hyundai Motor Company ιδρύθηκε το 1967 και ηγείται του Hyundai Motor Group.

Η Hyundai Motor έχει οκτώ μονάδες παραγωγής και επτά κέντρα Σχεδιασμού & Τεχνολογίας σε όλο τον κόσμο. Το 2015, πούλησε 4.960.000 οχήματα παγκοσμίως, ενώ απασχολεί συνολικά σχεδόν 110.000 εργαζόμενους.