Design, τεχνολογία, ποιότητα, δύναμη και προαιρετική τετρακίνηση φέρνει μαζί του το νέο SUV της Hyundai που θα διατίθεται και σε πλήρως ηλεκτρική έκδοση.
 
Αν η Hyundai ήταν ιαπωνική εταιρία ενδεχομένως θα χρησιμοποιούσαμε το ιστορικό «Τορά-τορά-τορά»* για να χαρακτηρίσουμε το λανσάρισμα του νέου της μοντέλου που ακούει στο όνομα ΚΟΝΑ. Όχι γιατί είναι το καλύτερο μοντέλο στην γκάμα της, αλλά γιατί είναι ένα επικίνδυνα – για τους ανταγωνιστές του – ενδιαφέρον προϊόν που έρχεται να πλασαριστεί στο πιο δυναμικά αναπτυσσόμενο κομμάτι της αγοράς, αυτό των μικρών SUV – ή αν θέλετε στο “B-SUV segment” – που απειλούν μέχρις εξαφανίσεως τα τυπικά μικρομεσαία (Auris, Golf, Megane, Hyundai i30 κλπ.). Μια κατηγορία με αυτοκίνητα που τελικά είναι σαφώς μεγαλύτερα από τα επιβατικά “Β-segment” (Yaris, Polo, Clio, i20 κλπ.) και βέβαια έχουν σαφώς μεγαλύτερες δυνατότητες όχι μόνο μεταφοράς φορτίου, αλλά και κίνησης εκτός δρόμου.

Ads

image

Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων, οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε ότι το νέο Hyundai Kona ουδεμία σχέση έχει με το Kia Stonic με το οποίο θα περίμενε κανείς ότι θα ήταν «αδελφά» μοντέλα (κάτι που συμβαίνει π.χ. με Nissan Qashqai και Renault Capture). Γιατί το Kona είναι χτισμένο πάνω σε μεγαλύτερη πλατφόρμα, αυτή του Elantra, είναι σαφώς μεγαλύτερο σε πλάτος (1,80 μ.) και έχει σαφώς μεγαλύτερο μεταξόνιο (2,60 μ. ένα από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας) γεγονός που καθορίζει το μέγεθος των χώρων που απολαμβάνουν οι επιβάτες (επίσης από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας) τόσο εμπρός, όσο και στο πίσω κάθισμα, χωρίς όμως να προσφέρει κάτι ιδιαίτερο στον τομέα του πορτμπαγκάζ. Από την άλλη, καταφέρνει να μην «ξεφεύγει» σε μήκος, αφού με 4,16 μ. κινείται μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας και παραμένει αρκετά compact και ευέλικτο.

image

Ads

Διαφορετική προσέγγιση και στον τομέα των κινητήρων, που κινούνται σε υψηλά επίπεδα ισχύος, καλύπτοντας ένα φάσμα μεταξύ 120 και 177 ίππων, με δύο κινητήρες βενζίνης (1.0 T-GDi / 120 hp & 1.6 T-GDi 177 hp) και δύο ντίζελ (1.6 CRDi / 115 & 136 hp), όλοι τους υπερτροφοδοτούμενοι. Ενώ η διαθεσιμότητα τετρακίνησης, τόσο σε βενζίνη όσο και σε ντίζελ (στις εκδόσεις των 177 και 136 ίππων), και μάλιστα συνδυασμένη με αυτόματο 7άρι κιβώτιο ταχυτήτων (διπλού συμπλέκτη) έρχεται να υπογραμμίσει τον πιο “SUV” προσανατολισμό του Kona, με την Hyundai να ξεκαθαρίζει ότι το νέο της μοντέλο δεν είναι Crossover, είναι δηλαδή ελαφρώς πιο ικανό εκτός δρόμου, με την απόσταση από το έδαφος να φτάνει τα 17,0 στις προσθιοκίνητες και τα 17,8 εκατοστά στις τετρακίνητες εκδόσεις. Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι όλοι οι κινητήρες του Kona βρίσκονται μπροστά στον τομέα των ρύπων, καλύπτοντας ήδη τις προδιαγραφές Euro 6d.

image

Οδηγώντας το Kona δεν δυσκολεύεσαι αφενός να διαπιστώσεις την ποιότητα κατασκευής που βλέπεις και αγγίζεις στο εσωτερικό και αφετέρου να επιβεβαιώσεις τα λεγόμενα της Hyundai σχετικά με την υψηλή ακαμψία του νέου της μοντέλου – αποτέλεσμα της ευρείας, σε ποσοστό 51%, χρήσης χάλυβα υπερ-υψηλής αντοχής (UHSS), που προέρχεται μάλιστα από τη δική της χαλυβουργία! Η ανάρτηση δείχνει «απορροφητική» προσφέροντας τη δέουσα άνεση στους επιβαίνοντες ενώ το αυτοκίνητο δείχνει σαφώς «δεμένο». Δεν θα λέγαμε ότι είναι ότι πιο σπορ μπορεί να φανταστεί κανείς σε αυτήν την κατηγορία, είναι αρκετά μαλακό, δεν θα το χαρακτηρίζαμε «σπίρτο», ωστόσο δείχνει αρκετά ισορροπημένο με τον τρικύλινδρο τούρμπο κινητήρα 1.0 T-GDi του αυτοκινήτου που οδηγήσαμε στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής παρουσίασης να κινεί αξιοπρεπώς το σχετικά βαρύ (1.233 kg) αυτοκίνητο (περισσότερα σχόλια όμως για οδική συμπεριφορά και επιδόσεις θα έχουμε για σας μετά την ολοκληρωμένη δοκιμή του Kona).

Αναπόφευκτη, τέλος, είναι η παρουσία νέων τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας στο Kona, με τον κατάλογο των συστημάτων που μπαίνουν κάτω από την ομπρέλα του Hyundai SmartSense να είναι μεγάλος και να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αποφυγή πρόσθιας σύγκρουσης (Forward Collision Warning και Forward Collison-Avoidance Assist with Pedestrian Detection), προειδοποίηση τυφλού σημείου (Blind-Spot Collision Warning), προειδοποίηση για κάθετα διερχόμενο όχημα κατά την κίνηση με όπισθεν (Rear Cross-Traffic Collision Warning), διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Keep Assist) κ.ά. Ενώ είναι η πρώτη φορά που συναντάμε και head-up display σε μοντέλο της Hyundai.

Σημειώνουμε ότι στην επίσημη παρουσίαση του Kona στους δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου, ανακοινώθηκε ότι το 2019 θα δούμε στην Ελλάδα και το πλήρως ηλεκτρικό Kona (χωρίς όμως να γίνει καμία συγκεκριμένη αναφορά σε τιμές – για εκπλήξεις μίλησε ο δ/ντης marketing της Hyundai Hellas Νάσος Δέδες), που θα είναι μάλιστα διαθέσιμο με δύο επιλογές κινητήρων, με 136 ή 204 ίππους, και θα διαθέτει μέγιστη αυτονομία 470 χιλιομέτρων.
 
* «Τίγρης-τίγρης-τίγρης» το σύνθημα της ιαπωνικής επίθεσης στο Περλ Χάρμπορ το 1941 που επέφερε βαρύτατο πλήγμα στον αμερικανικό στόλo

image