Τεχνητή νοημοσύνη, ηλεκτροκίνηση, αυτόνομη οδήγηση και επιχειρηματικότητα δίνουν τα χέρια, υπό το άγρυπνο βλέμμα του διαδικτύου, στο Συνεργατικό Οικοσύστημα Μετακίνησης (Cooperative Mobility Ecosystem) που παρουσίασε η Honda, στην Έκθεση Καταναλωτικών Ηλεκτρονικών Προϊόντων (CES) 2017 στο Las Vegas. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης

Όλα σε ένα: με αυτές τις τρεις λέξεις θα μπορούσε κανείς να χαρακτηρίσει αυτό που η Honda ονομάζει Cooperative Mobility Ecosystem. Εδώ μένουν όλοι ικανοποιημένοι, αφού η συνδυασμένη χρήση τεχνολογιών αιχμής υπόσχεται όχι μόνο καθαρότερο περιβάλλον, μέσω της ηλεκτροκίνησης, αλλά και περιορισμό της κυκλοφοριακής συμφόρησης, μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, ψυχαγωγία άλλου επιπέδου μέσα στο αυτοκίνητο και επιπλέον πραγματικό χρηματικό όφελος για τον ιδιοκτήτη ενός αυτόνομου ΙΧ που θα δουλεύει σαν ταξί όταν αυτός δεν θα το χρειάζεται!

Στο πλαίσιο λοιπόν της παρουσίασης του “Cooperative Mobility Ecosystem”, η Honda αποκάλυψε το Honda NeuV, ένα ηλεκτρικό, αυτοματοποιημένο πρωτότυπο αυτοκίνητο εφοδιασμένο με σύστημα τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) και αυτοματοποιημένη προσωπική υποστήριξη, δημιουργώντας νέες δυνατότητες για ανθρώπινη διάδραση. Η εταιρεία αποκάλυψε επίσης τη Honda Moto Riding Assist, μία πρωτότυπη μοτοσυκλέτα που βασίζεται σε τεχνολογία ρομποτικής της Honda για τη διατήρηση της ισορροπίας, αλλά και το UNI-CUB, τη συσκευή προσωπικής μετακίνησης της εταιρείας.

Η Honda ανακοίνωσε, τέλος, τεχνολογικές συνεργασίες με Visa, DreamWorks Animation και καινοτόμες, νεοφυείς εταιρείες (start-ups) μέσω του Honda Developer Studio και των προγραμμάτων ανοιχτής καινοτομίας Honda Xcelerator που βασίζονται στο Honda Silicon Valley Lab.

Μοτοσυκλέτα Honda Riding Assist

Παγκόσμια πρώτη στη CES και για το σύστημα Moto Riding Assist που αξιοποιεί τη ρομποτική τεχνολογία για τη δημιουργία μιας αυτοϊσορροπούμενης μοτοσυκλέτας, που μειώνει σημαντικά το ενδεχόμενο πτώσης όταν αυτή είναι σταματημένη. Αντί να βασίζεται σε γυροσκόπια, που προσθέτουν βάρος και αλλοιώνουν την εμπειρία του ταξιδιού όπως έχουν ανακοινώσει άλλες εταιρείες, η Honda Moto Riding Assist ενσωματώνει τεχνολογία που εξελίχθηκε αρχικά για τη συσκευή προσωπικής μετακίνησης της εταιρείας UNI-CUB.

Honda NeuV

Το γεγονός ότι τα ΙΧ παραμένουν ανενεργά το 96% του χρόνου ήταν αυτό που έδωσε την ιδέα για τη δημιουργία του πρωτότυπο NeuV (προφέρεται ‘“new-v’”). Πρόκειται για ένα νέο ηλεκτρικό όχημα πόλης, που επιδιώκει να προσφέρει έξτρα όφελος στον ιδιοκτήτη του λειτουργώντας σαν ένα αυτοματοποιημένο όχημα κοινής χρήσης (ride sharing), παραλαμβάνοντας και αφήνοντας τους πελάτες σε τοπικούς προορισμούς όταν ο ιδιοκτήτης δεν χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο. Το NeuV μπορεί επίσης να παρέχει ενέργεια στο ηλεκτρικό δίκτυο σε ώρες υψηλής ζήτησης όταν δεν χρησιμοποιείται. Οι δραστηριότητες αυτές συνθέτουν ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο για πρωτοποριακούς πελάτες.

Το NeuV λειτουργεί επίσης σαν ένας έξυπνος και πρόθυμος βοηθός που αξιοποιεί ένα “emotion engine”, μία αναδυόμενη τεχνολογία, προϊόν συνεργασίας της Honda με την SoftBank (cocoro SB Corp.). Με την ονομασία HANA (Honda Automated Network Assistant), στην εφαρμογή του στο NeuV, το “emotion engine” θα μαθαίνει από τον οδηγό, ανιχνεύοντας τα συναισθήματα πίσω από τις επιλογές του και στη συνέχεια, βάσει προηγουμένων αποφάσεων του οδηγού, θα κάνει νέες επιλογές και υποδείξεις. Το HANA μπορεί να ελέγχει τη συναισθηματική ισορροπία του οδηγού, να κάνει μουσικές υποδείξεις ανάλογα με τη διάθεση και να τον υποστηρίζει στην καθημερινή οδηγική ρουτίνα.

Το NeuV διαθέτει πλήρως διαδραστική επιφάνεια αφής που επιτρέπει στον οδηγό και το συνοδηγό να απολαύσουν μία απλή και φιλική προς το χρήστη εμπειρία. Το όχημα έχει δύο καθίσματα, αποθηκευτικό χώρο πίσω και ένα ηλεκτρικό skateboard για τα τελευταία χιλιόμετρα της διαδρομής. Το NeuV προσφέρει επίσης εξαιρετική ορατότητα μέσω ενός πανοραμικού παρμπρίζ που αγκαλιάζει το όχημα και μιας έντονα  κεκλιμένης μεσαίας γραμμής που διευκολύνει τους ελιγμούς.

Safe Swarm

Στη CES, η Honda παρουσίασε το “Safe Swarm” concept, που χρησιμοποιεί βιομίμηση – αντιγράφοντας τη συμπεριφορά μιας ομάδας… ψαριών! Στο Honda Safe Swarm, τα οχήματα που μοιράζονται το δρόμο επικοινωνούν μεταξύ τους χρησιμοποιώντας αποκλειστική επικοινωνία μικρής εμβέλειας - Dedicated Short Range Communication (DSRC) για την υποστήριξη του οδηγού στην αντιμετώπιση περίπλοκων οδηγικών καταστάσεων. Το Safe Swarm concept επιτρέπει στα οχήματα να λειτουργούν συνεργατικά, πετυχαίνοντας μεγαλύτερη οικονομία και λιγότερο στρες και κάνοντας τις συγκρούσεις παρελθόν.

«Έχει ήδη χαράξει η εποχή της αυτόνομης οδήγησης, και η Honda, όπως όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες, προσπαθεί να βελτιώσει και να εξελίξει αυτή την τεχνολογία για να επιτευχθεί μία κοινωνία μηδενικών συγκρούσεων μέχρι το 2040,» δήλωσε ο Frank Paluch, Πρόεδρος της Honda R&D Americas. «Χρησιμοποιώντας επικοινωνίες οχήματος με όχημα και οχήματος με υποδομή και με τη συμβολή μεγάλων δεδομένων και της τεχνητής νοημοσύνης, η Honda θα συνεργαστεί με άλλους εταίρους για να δημιουργήσει ένα περιβάλλον στο οποίο οι οδικές συνθήκες είναι προβλέψιμες και διαχειρίσιμες και οι συγκρούσεις θα αποφεύγονται.»

Honda UNI-CUB

Το Honda UNI-CUB είναι μία αυτοϊοσορροπούμενη συσκευή προσωπικής μετακίνησης που επιτρέπει στον αναβάτη που κάθεται σε αυτή να ελέγχει την ταχύτητα, να κινείται προς οποιαδήποτε κατεύθυνση και να σταματά, και όλα αυτά με απλή μετατόπιση βάρους του σώματος. Νωρίτερα μέσα στη χρονιά, η εταιρεία εγκαινίασε το UNI-CUB’s API, θέλοντας να διευκολύνει τη δημιουργία λογισμικού που μπορεί να ελέγχει τη συσκευή από ένα smartphone και άλλες συσκευές, που θα προσφέρουν δυνατότητα βελτίωσης της αξίας και λειτουργικότητας για τον άνθρωπο. Έχοντας τη δυνατότητα να κινείται ελεύθερα προς τα εμπρός, πίσω, πλάι και διαγώνια, το UNI-CUB μπορεί γρήγορα και εύκολα να ελίσσεται μεταξύ των ανθρώπων.

Ανοιχτή Καινοτομία και Συνεργασία

Εξακολουθώντας να επιδιώκει ανοιχτή καινοτομία και συνεργασία, η Honda ανακοίνωσε επίσης πρωτοβουλίες με επιχειρηματίες, start-ups και παγκόσμιες τεχνολογικές μάρκες μέσω του Honda Silicon Valley Lab.
Visa – Επεκτείνοντας τη συνεργασία πληρωμής μέσω κινητού των δύο εταιρειών, η Honda κάνει δύο παρουσιάσεις στη CES αναδεικνύοντας τα πλεονεκτήματα της φιλοσοφίας που εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη VISA. Οι παρουσιάσεις αυτές θα είναι οι πρώτες που γίνονται με τους εταίρους υποδομών Gilbarco Veeder-Root και IPS Group, και προβάλλουν την απλότητα και ευκολία της πληρωμής υπηρεσιών όπως δαπάνες καυσίμου και δημόσια στάθμευση με άνεση και ασφάλεια μέσα από το όχημα.

DreamWorks Animation – Η Honda έχει συνεργαστεί με την DreamWorks Animation για την ανάπτυξη νέου δια-τμηματικού περιεχομένου επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας και λύσεων για την εμπειρία μέσα στο αυτοκίνητο. Η Honda εκθέτει μία έκδοση του πρωτοτύπου εικονικής πραγματικότητας Honda Dream Drive με αποκλειστικό περιεχόμενο της DreamWorks Animation στη CES.

Vocal Zoom – Μέσω του προγράμματος Honda Xcelerator, η Honda συνεργάζεται με τη Vocal Zoom για την εφαρμογή της οπτικής μικροφωνικής τεχνολογίας της στην εμπειρία του αυτοκινήτου. Διαβάζοντας φυσικούς παλμούς που παράγονται από τη φωνή του ομιλητή, ο οπτικός αισθητήρας του Vocal Zoom διαπιστώνει πρόσθετα στρώματα φωνητικών δεδομένων που δεν γίνονται αντιληπτά από τα παραδοσιακά μικρόφωνα. Αυτές οι πρόσθετες πληροφορίες αυξάνουν σημαντικά την κατανόηση των φωνητικών εντολών του υπολογιστή ταξιδιού, κυρίως σε περιβάλλοντα με έντονους θορύβους.

LEIA Inc. – Μέσω μιας ακόμα συνεργασίας της Honda Xcelerator, με τη LEIA, η Honda έχει εξελίξει μία νέα φιλοσοφία οθόνης οδηγού που χρησιμοποιεί τη νανοτεχνολογία της LEIA για τη δημιουργία τρισδιάστατων εικόνων, προσφέροντας ομαλές μεταβάσεις μεταξύ διαφορετικών γωνιών θέασης – απεικονίσεις που χρησιμοποιούνται για τις προειδοποιήσεις και τα συστήματα υποστήριξης οδηγού. Αν και το 3D μπορεί να διασπά την προσοχή εάν δεν είναι σχεδιασμένο σωστά, η νατοτεχνολογία της LEIA παρουσιάζει το βάθος με τρόπο ιδιαίτερα φυσικό. Η Honda προβλέπει αρκετές πιθανές εφαρμογές αυτής της τεχνολογίας, από πλοήγηση μέχρι πληροφορίες κυκλοφορίας.


 
Σχετικά με την Τεχνολογία Honda

Η Honda εστιάζει τις προσπάθειές της στην εξέλιξη της συνδεσιμότητας, των αυτόνομων οχημάτων, και της μετακίνησης με χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα. Στη Β. Αμερική, η εταιρεία έχει πάνω από 300.000 οχήματα στο δρόμο εφοδιασμένα με Honda Sensing™ ή τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού και ασφάλειας AcuraWatch και πάνω από 400.000 οχήματα με συμβατότητα Apple CarPlay™ και Android Auto™. Η Honda δοκιμάζει επίσης προηγμένες τεχνολογίες αυτοματοποιημένων οχημάτων σε Ιαπωνία και Β. Αμερική και στοχεύει στη χρήση άκρως αυτοματοποιημένων οχημάτων στους αυτοκινητόδρομους των ΗΠΑ το 2020.  Μέχρι το 2030 περίπου, η Honda στοχεύει τα δύο τρίτα των μοντέλων της που θα πωλούνται σε όλο τον κόσμο να είναι υβριδικά, plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα, μεταξύ των οποίων αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου και μπαταρίας.