Διαθέσιμο και στην Ελλάδα είναι πλέον το Honda Civic Tourer, η στέισον έκδοση του γνωστού Civic. Το νέο μοντέλο εξελίχθηκε και σχεδιάστηκε στην Ευρώπη, με την Ευρωπαϊκή R&D ομάδα της Honda, είναι κατά περίπου 20 εκατοστά μεγαλύτερο από το πεντάθυρο «αδελφάκι» του και διεκδικεί τα πρωτεία ως προς τον χώρο αποσκευών στη μικρομεσαία κατηγορία. Του Νίκου Λουπάκη

Ads

Αν και είναι μόλις 235 mm μακρύτερο από το 5θ Civic, διεκδικώντας τον τίτλο του πιο συμπαγούς Wagon στην κατηγορία C, το Civic Tourer διαθέτει ένα εξαιρετικά μεγάλο –κορυφαίο λέει η Honda- χώρο αποσκευών, αφού με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση προσφέρει 624 λίτρα (μέχρι την εταζέρα) ενώ με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, ο διαθέσιμος χώρος αυξάνεται στα 1.668 λίτρα, αν το αυτοκίνητο φορτωθεί μέχρι την οροφή.

Οι άνθρωποι της Honda βεβαιώνουν επίσης ότι το  Civic Tourer προσφέφει ένα από τα πιο ευρύχωρα εσωτερικά μοντέλου της κατηγορίας C, προσφέροντας 1431 mm χώρο για τους ώμους μεταξύ οδηγού και συνοδηγού και 795 mm μεταξύ οδηγού και πίσω καθισμάτων. Το ύψος και το πλάτος του Civic Tourer είναι ίδια με του 5θ Civic, αν και η ελαφρώς υπερυψωμένη οροφή του Civic Tourer μεταφράζεται σε περισσότερο χώρο για το κεφάλι των πίσω επιβατών.

Σημειώνουμε ότι το ρεζερβουάρ καυσίμου βρίσκεται κάτω από τα εμπρός καθίσματα, ενώ το παρών δίνουν και εδώ τα «Magic Seats» (πολλαπλώς αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα) της Honda που προσδίδουν ακόμα μεγαλύτερη πρακτικότητα Civic Tourer. Υπενθυμίζουμε ότι τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται εύκολα με μία κίνηση ενώ χάρη στο υπερυψωμένο πάτωμα του χώρου αποσκευών δημιουργείται μία τελείως επίπεδη επιφάνεια όταν τα καθίσματα είναι αναδιπλωμένα. Τα μαξιλάρια (πάτοι) των πίσω καθισμάτων μπορούν να σηκωθούν προς τα πάνω, απελευθερώνοντας χώρο στο πάτωμα για τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου ύψους.

Ads

Η διαιρούμενη κατά 60:40 βάση των καθισμάτων προσφέρει περισσότερες επιλογές για τη μεταφορά ατόμων και φορτίων ενώ σχηματίζει και μία εναλλακτική επιφάνεια φόρτωσης εάν η πρόσβαση μέσω της πίσω πόρτας είναι περιορισμένη. 

Όσον αφορά τους κινητήρες, προφανώς μονόδρομος για την Ελλάδα είναι ο πολύ καλός diesel 1.6 i-DTEC, διαθέσιμος πάντως είναι και ο βενζινοκινητήρας 1.8 i-VTEC.

Στον τομέα της ασφάλειας, εκτός από τα 5 αστέρια στο Euro NCAP το Civic Tourer έχει να επιδείξει ένα πλήθος ηλεκτρονικών βοηθημάτων, όπως τα CityBrake Active system (αποτρέπει ή να μετριάζει τις επιπτώσεις μιας σύγκρουσης με χαμηλές ταχύτητες), Lane Departure Warning (σύστημα προειδοποίησης Απόκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας), Cross Traffic Monitor (σύστημα που προειδοποιεί τον οδηγό για τη διέλευση οχημάτων ενώ κινείται με όπισθεν), Adaptive Cruise Control (επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει την ταχύτητα και την απόστασή του από το προπορευόμενο όχημα) κλπ.

Το Civic Tourer διαθέτει επίσης το σύστημα Adaptive Damper System που προσαρμόζει αυτόματα την απόσβεση της πίσω ανάρτησης σε κλάσματα του δευτερολέπτου σύμφωνα με τις συνθήκες, με τη βοήθεια μίας ηλεκτρομαγνητικής βαλβίδας, η οποία ελέγχει τη ροή του λαδιού των αμορτισέρ. Το σύστημα έχει τρεις ρυθμίσεις – άνετη, κανονική και σπορ – και όλες έχουν εξελιχθεί με κριτήριο την αυξημένη σταθερότητα και άνεση σε ποικίλες συνθήκες φορτίου και οδήγησης.

Όπως το σημερινό Civic, το νέο Civic Tourer θα κατασκευάζεται στην Ευρωπαϊκή μονάδα παραγωγής της Honda, UK Manufacturing Ltd (HUM), που ιδρύθηκε το 1985 στο Swindon, της Μεγάλης Βρετανίας.
 
To Honda Civic Tourer είναι διαθέσιμο στην Ελληνική αγορά στις παρακάτω εκδόσεις και τιμές:

image
* Πατήστε πάνω για μεγέθυνση